Sollid Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Likte Gothic 3 mye bedre enn jeg likte Oblivion. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Jeg prøvde litt dette spillet nå og ble ikke imponert. Spillet ser ut som Gothic 2.5, bare at både Gothic 2 og 3 er deiligere å se på Jeg pleier vanligvis ikke å være så opptatt av grafikk men dette ble jeg bare kvalm av å se på. Tror jeg har alle grafikk instillinger stående på maks (6x AA etc). Lenke til kommentar
RIP Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Lasta det ned før jeg skulle kjøpe det, for å unngå og kjøpe katta i sekken - og jeg unngikk å kjøpe katta i sekken. Angrer faktisk på at jeg brukte 7gb bånnbredde på å laste det ned så dårlig likte jeg det! Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Two Worlds syns jeg rett og slett var ett forferdelig makkverk av ett spill. Helt utrolig lite engasjerende voiceover, for ikke å snakke om den ikke tilstedeværende lipsync'en. Likte absolutt ikke animasjonene på karaterene. Litt irriterende kameraføring pluss en hel del mer.. Eneste anbefaling jeg kan komme med er å ikke bruke penger på det spillet her. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Jeg sitter igjen med veldig blandede følelser så langt. * Dialogene er under middels bra. Det er lagt for mye vekt på dårlig "gammelengelsk" og for lite vekt på innlevelse. Man hører så godt at personen bak stemmene bare leser rett fra manuset. * Historien har jeg ikke kommet så langt på ennå så den uttaler jeg meg ikke om. Men det jeg har sett hittil ser ikke værst ut. * Slåssingen er egentlig bare museklikk, museklikk, q, museklikk museklikk, og gjenta. * Grafikken er helt ok i et spill som dette. Grafikken betyr ikke så mye for min del så lenge gameplayet er bra. * Spillet klarer ikke helt å engasjere meg, og det gir meg liksom ikke lyst til å fortsette med main questen. Det kommer vel egentlig mye av dialogene. Jeg vil så gjerne like dette spillet fordi jeg trenger et slikt spill nå, men jeg er redd at dette spillet ikke er helt det rette for meg. Jeg legger det vekk en stund, og gir det en sjanse senere. For min del er Oblivion bedre enn dette spillet. I alle fall det jeg har sett av det hittil. Oblivion fanget meg sporenstreks og holdt meg fast i mange mange timer. Two worlds fanget meg i et par timers tid, for så å prøve å kvele spillegleden min med dårlig dialog. 8604067[/snapback] Man ser hvertfall kvalitets-forskjiellen på dette spillet og Oblivion. Selv har jeg planer om å runde Oblivion en gang til, denne gangen med begge expansion pakkene, som jeg ikke har fått prøvd. Jeg gleder meg også til DarkBrotherhood modden som gjør det mulig å gjenoppbygge klanen. ps Må inrømme at Two worlds så mye bedre ut på screenshots. 8604170[/snapback] Finnes bare 1 expansion pack :I 8611371[/snapback] Sumerer opp min oppfatning også. Har ikke lagt merke til lipsynk, men jeg pleier også å hoppe ut av dialoger når jeg har lest teksten i bunnen, det samme går selvsakt igjen mye. Liker ikke grafikken, hadde foretrekket grafikken fra gotic 2 på folk og bygninger faktisk. Blir liksomt for mørkt og kjedelig. Naturen er lekker men betyr ikke så mye, siden den kun er bakgrunn. Har også store problemer med å engasjere meg, aner ikke hvorfor egentlig? Hadde også lyst på et nytt rollespill nå. Har noen sett noen damer i spillet untatt i intro? Greit nokk at du kommer til en landsby som kun inneholder lærhomser Men blir litt kjedelig når alle byer og landsbyer er like. Alt i alt er jeg skuffet, hadde sett frem til dette spillet. Virker som en billig gotic klone etter min mening. Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hahahahaha, hva faens møkk er dette for noe? Spillet er jo en blanding av 15år gammel 3d teknologi og HDR. Hva faen er det disse folkene tenker med? Jeg har ikke ord for hvor dårlig spillmotoren er. Hadde spillet komt ut for 15 år siden, så hadde det sikkert vært en slager, men dette er 2007, og det er en skam og gi ut noe så dårlig teknisk som Two Worlds. Når det gjelder handling og slikt, kan jeg ikke uttale meg særlig og det kommer jeg aldri til å kunne gjøre heller. Dette spillet fungerer så teknisk dårlig at jeg ikke har lyst å gi det en sjanse. Kan ihvertfall si at dialogene var en latterlig komedie. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 De brukte Sprites som blod som en av de første Mortal Kombat spillene brukte for 5-6-7 år siden :!: Og animasjonene er hakkete og utrolig dårlig laget, aner ikke hvem utviklerne er her og vil ikke vite det engang. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Mine fem hoved-frustrasjonsskapere i dette spillet: 1. Hesteridningen føles ut som voldtekt (dunno hvordan voldtekt føles ut, men jeg regner med det er noe i samme gate). 2. Animasjonene er veldig "hakkete" 3. Ansiktene til alle karakterene ser maltrakterte ut. 4. Spillet er, som Gothic 2, uvant i starten. Litt tungt å få kommet i gang. 5. Hovedkarakterens voice-over er helt heselig dårlig. Umenneskelig dårlig, faktisk. Legger trykk på helt snåle deler av setningene, etc. Resten av karakterene har, ironisk nok, faktisk ganske god voice-over. Når alt det er sagt: Jeg er faen meg helt hektet på dette spillet! Det krever ingen ting, og grafikken er mer enn god nok for meg. På mange måter er Two Worlds akkurat sånn som Oblivion og Gothic 3 BURDE vært, men ikke var. Igjen, Two Worlds har massevis av irriterende problemer. Det minner meg uhorvelig mye om Gothic 2. Gothic 2 var så frustrerende i starten at jeg holdt på å knuse alt jeg hadde av datadeler, men av en eller annen grunn fortsatte jeg å spille. Gud hvor glad er jeg for det!! Det samme gjelder for Two Worlds. Det var ekkelt, klumpete og frustrerende, men jeg ga det litt tid, og nå synes jeg det er fantastisk. Stor frihet og massevis av oppdrag - som har stor variasjon i handling, vanskelighetsgrad, varighet, osv. Historien virker også veldig interessant. Slettes ikke den samme gamle "du er en svekling som blir til en kriger, og redder verden fra onde jævler". Selvsagt inneholder den elementer som knight-in-shining-armour og onde makter, men historien er faktisk temmelig original. Har spilt det i 20-30 timer allerede, og det klør fortsatt i fingrene. Det er bare så vidt jeg klarer å holde meg vekk fra å spille det konstant hele døgnet rundt. Skal definitivt skaffe meg CE-versjonen av dette spillet, så snart det lanseres i Norge. Gleder meg som bare faen. Disse folka fortjener å bli støttet. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Der var den positive erfaringa jeg venta på, klarer ikke og se for meg at voiceover'n kan være så dårlig som dere sier, om den er gleder jeg meg litt til og høre. Kommer nok til og ende opp med en god latter håper jeg Men etter hva du skrev der Hr. Jenssen skal jeg helt klart teste det. Vil nødig gå glipp av et potensiellt gullspill som jeg nesten gjorde med Gothic 2 for en stund tilbake. Lenke til kommentar
Radial Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Jaja, men hvor kan jeg skaffe det?? Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Kommer ikke til norge før i juni, så du får smøre deg med tålmodighet. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Samanlikning med Gothic 2, og positiv omtale frå den eine brukaren her på forumet som er ein større fan av G2 enn meg, veg tungt. Tenker eg skaffar meg dette når det kjem. Kay Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Oblivion fanboys overalt jo.. Klarer ikke ta folk seriøst når de klager, men ikke ser noe negativt med Oblivion. Oblivion er så mainstream som du får det. URDÅRLIG våpen/inventorysystem og levelsystem. Når det er sagt har jeg spilt det i rundt 100timer til sammen. Oblivion: 100t Two Worlds: 35t~ Gothic 3: 30t~ 8615228[/snapback] Tja, det som plaget meg mest i Oblvivion utover i spillet var vel hele leveling systemet som du nevner. Da tenker jeg både på hvordan karakteren din "levler" og hvordan hele resten av spillet "levler". Ang. Two Worlds, har såvidt startet det, og ikke rukket å fått noe særlig inntrykk egentlig. Men må si det første møte med slåssing ikke akkurat var overveldende bra..., ikke en gang en "block" mulighet som det er i Oblivion? Men nei, får teste det litt mer før jeg uttaler meg mer Lenke til kommentar
<Iversen> Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 begynte faktisk og le når jeg så animasjonene i two worlds, latterlig Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Mine fem hoved-frustrasjonsskapere i dette spillet: 1. Hesteridningen føles ut som voldtekt (dunno hvordan voldtekt føles ut, men jeg regner med det er noe i samme gate). 2. Animasjonene er veldig "hakkete" 3. Ansiktene til alle karakterene ser maltrakterte ut. 4. Spillet er, som Gothic 2, uvant i starten. Litt tungt å få kommet i gang. 5. Hovedkarakterens voice-over er helt heselig dårlig. Umenneskelig dårlig, faktisk. Legger trykk på helt snåle deler av setningene, etc. Resten av karakterene har, ironisk nok, faktisk ganske god voice-over. Når alt det er sagt: Jeg er faen meg helt hektet på dette spillet! Det krever ingen ting, og grafikken er mer enn god nok for meg. På mange måter er Two Worlds akkurat sånn som Oblivion og Gothic 3 BURDE vært, men ikke var. Igjen, Two Worlds har massevis av irriterende problemer. Det minner meg uhorvelig mye om Gothic 2. Gothic 2 var så frustrerende i starten at jeg holdt på å knuse alt jeg hadde av datadeler, men av en eller annen grunn fortsatte jeg å spille. Gud hvor glad er jeg for det!! Det samme gjelder for Two Worlds. Det var ekkelt, klumpete og frustrerende, men jeg ga det litt tid, og nå synes jeg det er fantastisk. Stor frihet og massevis av oppdrag - som har stor variasjon i handling, vanskelighetsgrad, varighet, osv. Historien virker også veldig interessant. Slettes ikke den samme gamle "du er en svekling som blir til en kriger, og redder verden fra onde jævler". Selvsagt inneholder den elementer som knight-in-shining-armour og onde makter, men historien er faktisk temmelig original. Har spilt det i 20-30 timer allerede, og det klør fortsatt i fingrene. Det er bare så vidt jeg klarer å holde meg vekk fra å spille det konstant hele døgnet rundt. Skal definitivt skaffe meg CE-versjonen av dette spillet, så snart det lanseres i Norge. Gleder meg som bare faen. Disse folka fortjener å bli støttet. 8669128[/snapback] Det var dette jeg trengte måtte ha noen som liker det for og forsvare at jeg skal kjøpe det. Alle spill som er i nærheten av Gothic2 må jo være gode!!?? Lenke til kommentar
xm8 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Patch 1.3 skal visst fikse en god del sier de som har innstallert den. Jeg tror Phirana Bytes har noe å lære av disse folkene når det kommer til å slippe ut patcher, kjapt, som fikser ting... Håper spillet kommer snart så jeg får prøvd det. Endret 22. mai 2007 av xm8 Lenke til kommentar
Kokkolocco Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hvorfor er det ikke mulig å velge mellom dame og mann? Og hvorfor "Må" man ha overbitt?! Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Ja, vil heller ha underbitt! Men ja, rart at det ikke er mulig å velge dame, trodde det skulle gå jeg :O Lenke til kommentar
Radial Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Samanlikning med Gothic 2, og positiv omtale frå den eine brukaren her på forumet som er ein større fan av G2 enn meg, veg tungt. Tenker eg skaffar meg dette når det kjem. Kay 8670361[/snapback] Ja det var vel det som var avgjørende for meg også Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Der var den positive erfaringa jeg venta på, klarer ikke og se for meg at voiceover'n kan være så dårlig som dere sier, om den er gleder jeg meg litt til og høre. Kommer nok til og ende opp med en god latter håper jeg 8669171[/snapback] Det er akkurat det. Skuespillet er egentlig ikke sånn at man blir irritert (ikke jeg, iaf - og jeg blir lett irritert). Man ender bare opp med å smile litt nå og da. Det blir mye Aye, Nay, 'Tis, Pray Tell, osv. Når jeg tenker over det, virker skuespillet mer som et Shakespeare-stykke enn en snål film. Tenker man på Shakespeare når de prater, så blir det faktisk litt "naturlig". Det føles veldig teatralsk. Jeg har over hodet ingen problemer med å overleve skuespillet. Dessuten, bortsett fra hovedkarakteren, så har resten av karakterene godt nok skuespill likevel. Men ja, rart at det ikke er mulig å velge dame, trodde det skulle gå jeg :O 8671394[/snapback] Tja, som i Gothic er du allerede en forhåndsbestemt helt. Du velger ikke rase og klasse. Du er den ene fyren fra starten av, så velger du selv hva du vil fokusere på etter hvert. Om du synes det er snålt at det er ei dame som bekler spill-coveret, så finnes det et svar på dette også. Dama er nemlig søsteren til hovedkarakteren, og hun spiller en veldig sentral rolle i spillets hoved-story. Misforstå meg ikke: Two Worlds er på langt nær like bra som Gothic 2. Det minner meg bare veldig mye om G2, da det, på samme måte som G2, gikk fra å være frustrerende tullball i starten, til å være et kjempekoselig rollespill etter man har gitt det litt tid. Two Worlds er definitivt verd pengene, bare man svelger noen av problemene (som sikkert blir fikset med flere patcher), og godtar det noe snåle skuespillet til hovedkarakteren. Et godt rollespill, som er av typen vi sårt trenger flere av. Endret 22. mai 2007 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå