Gå til innhold

Two Worlds overgår Oblivion!?


Anbefalte innlegg

Dette forumet har retningslinjer og nettikette som blant annet sier:

 

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

 

Det er heller ikke lov å diskutere rundt et spill dersom det er klart at all informasjonen kommer fra at en har spilt en piratversjon av spillet. Dette gjelder spesielt for situasjoner hvor spillet enda ikke har blitt gitt ut og en allikevel sitter og diskuterer om en likte det eller ikke, basert på spillopplevelser.

Allikevel sier folk åpent og enkelt at det er akkurat det de gjør.

 

Vi stenger denne tråden for opprydning, så får vi vurdere om vi skal åpne den igjen for generell diskusjon om spillet når alle postene med "jeg har piratkopiert" er borte, eller om vi skal holde den lukket til til folk faktisk har hatt en sjanse til å skaffe seg lovlige versjoner.

 

Reaksjoner på moderering tas som vanlig på PM.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått tak i Two Worlds, og etter et par timer med spilling innser jeg at jeg kommer til å spille dette mye en god stund fremover :D

 

Det jeg liker med spillet:

 

I motsetning til andre RPG i samme stil så blir du kastet ut i action med en gang, du slipper å velge class og kan i stedet sette opp en type ettersom du spiller.

 

Mange av motstanderene dropper objekter som gir deg en midlertidig boost. Denne varer som oftest fra 2-5 minutter. Slakter du for eksempel en ulv så får du hjertet hans og dette gir deg ekstra liv i 5 minutter og det som er virkelig bra med dette er at du kan spise så mange du vil og øke effekten. Selv så samlet jeg inn 20+ og sprang langt av sted til en bandit camp med 10-15 banditter å slakta ned. Hadde jeg ikke hatt hjertene da hadde jeg ikke klart å ta en engang :D

 

Du blir veldig fort sterkere og ting går generelt fort.

 

Du har en mainstory, men du står fritt til å ta på deg oppdrag som du selv ønsker og eventuelt gjøre mainstoryen senere.

 

 

Et par ting jeg ikke liker med spillet

 

Det tar litt lang tid å loote, for her gang du skal gjøre det må du vente på at typa setter seg på huk. Dette bruker du en del tid på spesielt med tanker på at du ofte tar ut 3-5 fiender på en gang.

 

Å manøvrere hesten er et rent mareritt, men dette veies delvis opp av at det går veldig fort.

 

Diskuter Two Worlds folkens :thumbup:

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Og da åpnes denne tråden igjen. Alle poster som direkte eller indirekte refererte til at brukeren hadde piratkopiert spillet, og diskusjoner rundt dette, er slettet. Noen poster av type spam er fjernet i samme slengen, og et stort bilde lagt i skjultags. En post er flyttet hit fra en annen tråd om samme emnet. (Det gjelder posten rett over denne.)

 

Vi har bestemt at siden spillet er offisielt lansert ute i den store verden er det greit å diskutere spillopplevelser fra det. Men det er fortsatt ikke lov å henvise til kilder for piratkopiering eller at spillet er anskaffet på denne måten.

 

Reaksjoner på moderering tas som vanlig på PM, ikke her i tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg prøvde spillet i 30 minutter. Førsteinntrykket var ikke noe særlig, men så gjorde jeg ikke noe oppdrag,jeg bare løp rundt i skogen. Stemmene var litt tvilsomme, og jeg synes ikke grafikken var noe særlig heller. Synes faktisk gothic 2 hadde bedre grafikk. Jeg plukker det nok opp en gang og spiller mer grundig, etter eksamentiden.

Lenke til kommentar

Jeg sitter igjen med veldig blandede følelser så langt.

 

* Dialogene er under middels bra. Det er lagt for mye vekt på dårlig "gammelengelsk" og for lite vekt på innlevelse. Man hører så godt at personen bak stemmene bare leser rett fra manuset.

 

* Historien har jeg ikke kommet så langt på ennå så den uttaler jeg meg ikke om. Men det jeg har sett hittil ser ikke værst ut.

 

* Slåssingen er egentlig bare museklikk, museklikk, q, museklikk museklikk, og gjenta.

 

* Grafikken er helt ok i et spill som dette. Grafikken betyr ikke så mye for min del så lenge gameplayet er bra.

 

* Spillet klarer ikke helt å engasjere meg, og det gir meg liksom ikke lyst til å fortsette med main questen. Det kommer vel egentlig mye av dialogene.

 

Jeg vil så gjerne like dette spillet fordi jeg trenger et slikt spill nå, men jeg er redd at dette spillet ikke er helt det rette for meg. Jeg legger det vekk en stund, og gir det en sjanse senere.

 

For min del er Oblivion bedre enn dette spillet. I alle fall det jeg har sett av det hittil. Oblivion fanget meg sporenstreks og holdt meg fast i mange mange timer. Two worlds fanget meg i et par timers tid, for så å prøve å kvele spillegleden min med dårlig dialog.

Lenke til kommentar
Jeg sitter igjen med veldig blandede følelser så langt.

 

* Dialogene er under middels bra. Det er lagt for mye vekt på dårlig "gammelengelsk" og for lite vekt på innlevelse. Man hører så godt at personen bak stemmene bare leser rett fra manuset.

 

* Historien har jeg ikke kommet så langt på ennå så den uttaler jeg meg ikke om. Men det jeg har sett hittil ser ikke værst ut.

 

* Slåssingen er egentlig bare museklikk, museklikk, q, museklikk museklikk, og gjenta.

 

* Grafikken er helt ok i et spill som dette. Grafikken betyr ikke så mye for min del så lenge gameplayet er bra.

 

* Spillet klarer ikke helt å engasjere meg, og det gir meg liksom ikke lyst til å fortsette med main questen. Det kommer vel egentlig mye av dialogene.

 

Jeg vil så gjerne like dette spillet fordi jeg trenger et slikt spill nå, men jeg er redd at dette spillet ikke er helt det rette for meg. Jeg legger det vekk en stund, og gir det en sjanse senere.

 

For min del er Oblivion bedre enn dette spillet. I alle fall det jeg har sett av det hittil. Oblivion fanget meg sporenstreks og holdt meg fast i mange mange timer. Two worlds fanget meg i et par timers tid, for så å prøve å kvele spillegleden min med dårlig dialog.

8604067[/snapback]

 

Man ser hvertfall kvalitets-forskjiellen på dette spillet og Oblivion. Selv har jeg planer om å runde Oblivion en gang til, denne gangen med begge expansion pakkene, som jeg ikke har fått prøvd. Jeg gleder meg også til DarkBrotherhood modden som gjør det mulig å gjenoppbygge klanen.

ps

Må inrømme at Two worlds så mye bedre ut på screenshots. :(

Endret av asad
Lenke til kommentar

Synes selv at dette spillet er ganske bra. Litt kjedelig at det å ri er så tungvindt, men etterhvert som du bygger deg opp en respektabel armour/weapon collection så trenger du sårt den plassen du har på hesten din (ja dette er et hint om at hest fungerer som en portabel chest)

 

Selv syntes jeg det var dårlig forklart i manualen hvordan armour/weapon kan oppgraderes. Men akkurat denne muligheten for oppgradering kan fort også ødelegge spillet fordi det finnes en del exploits.

 

Alt i alt et _veldig_ bra spill, men det gjenstår en del patcher før det er vanntett nok. Selv syntes jeg Oblivion stinka kun pga level systemet så dette spillet blåser Oblivion ut av vannet imho.

Lenke til kommentar

Mitt førsteinntrykk.

 

Orker som må bekjempes, og farlig gud som kanskje våkner til livet.

Minner meg litt for mye om Gothic 3. Jeg tror også at hovedpersonen har samme voiceactor som hovedpersonen i Gothic 3 O.o

 

Ganske standard fighting system, krever ikke all verden av spilleren.

 

Hesten er umulig å ri.

 

Greit transport system for å komme seg frem og tilbake. Slipper å lete etter steiner som ligger gjemt under tønner.

 

Litt travelt at man kan snakke med hver enkelt sjel, som i bunn og grunn ikke kommer med noe info hvis de ikke kommer med en quest.

 

Lip sync er helt forferdelig.

 

Spillet kjører noenlunde uten problemer, ihvertfall i forhold til Gothic 3.

 

Konklusjonen er at dette spillet blir utgitt litt for tett opptil Oblivion/Gothic 3. Det blir liksom mye av samme greia på nytt. Samle blomster, drepe orker osv.

 

Har ihverfall sluttet å spille det, men kanskje jeg plukker det opp igjen en regnfull sommerdag.

Lenke til kommentar
Jeg sitter igjen med veldig blandede følelser så langt.

 

* Dialogene er under middels bra. Det er lagt for mye vekt på dårlig "gammelengelsk" og for lite vekt på innlevelse. Man hører så godt at personen bak stemmene bare leser rett fra manuset.

 

* Historien har jeg ikke kommet så langt på ennå så den uttaler jeg meg ikke om. Men det jeg har sett hittil ser ikke værst ut.

 

* Slåssingen er egentlig bare museklikk, museklikk, q, museklikk museklikk, og gjenta.

 

* Grafikken er helt ok i et spill som dette. Grafikken betyr ikke så mye for min del så lenge gameplayet er bra.

 

* Spillet klarer ikke helt å engasjere meg, og det gir meg liksom ikke lyst til å fortsette med main questen. Det kommer vel egentlig mye av dialogene.

 

Jeg vil så gjerne like dette spillet fordi jeg trenger et slikt spill nå, men jeg er redd at dette spillet ikke er helt det rette for meg. Jeg legger det vekk en stund, og gir det en sjanse senere.

 

For min del er Oblivion bedre enn dette spillet. I alle fall det jeg har sett av det hittil. Oblivion fanget meg sporenstreks og holdt meg fast i mange mange timer. Two worlds fanget meg i et par timers tid, for så å prøve å kvele spillegleden min med dårlig dialog.

8604067[/snapback]

 

Man ser hvertfall kvalitets-forskjiellen på dette spillet og Oblivion. Selv har jeg planer om å runde Oblivion en gang til, denne gangen med begge expansion pakkene, som jeg ikke har fått prøvd. Jeg gleder meg også til DarkBrotherhood modden som gjør det mulig å gjenoppbygge klanen.

ps

Må inrømme at Two worlds så mye bedre ut på screenshots. :(

8604170[/snapback]

 

 

Finnes bare 1 expansion pack :I

Lenke til kommentar
Jeg sitter igjen med veldig blandede følelser så langt.

 

* Dialogene er under middels bra. Det er lagt for mye vekt på dårlig "gammelengelsk" og for lite vekt på innlevelse. Man hører så godt at personen bak stemmene bare leser rett fra manuset.

 

* Historien har jeg ikke kommet så langt på ennå så den uttaler jeg meg ikke om. Men det jeg har sett hittil ser ikke værst ut.

 

* Slåssingen er egentlig bare museklikk, museklikk, q, museklikk museklikk, og gjenta.

 

* Grafikken er helt ok i et spill som dette. Grafikken betyr ikke så mye for min del så lenge gameplayet er bra.

 

* Spillet klarer ikke helt å engasjere meg, og det gir meg liksom ikke lyst til å fortsette med main questen. Det kommer vel egentlig mye av dialogene.

 

Jeg vil så gjerne like dette spillet fordi jeg trenger et slikt spill nå, men jeg er redd at dette spillet ikke er helt det rette for meg. Jeg legger det vekk en stund, og gir det en sjanse senere.

 

For min del er Oblivion bedre enn dette spillet. I alle fall det jeg har sett av det hittil. Oblivion fanget meg sporenstreks og holdt meg fast i mange mange timer. Two worlds fanget meg i et par timers tid, for så å prøve å kvele spillegleden min med dårlig dialog.

8604067[/snapback]

 

Man ser hvertfall kvalitets-forskjiellen på dette spillet og Oblivion. Selv har jeg planer om å runde Oblivion en gang til, denne gangen med begge expansion pakkene, som jeg ikke har fått prøvd. Jeg gleder meg også til DarkBrotherhood modden som gjør det mulig å gjenoppbygge klanen.

ps

Må inrømme at Two worlds så mye bedre ut på screenshots. :(

8604170[/snapback]

 

 

Finnes bare 1 expansion pack :I

8611371[/snapback]

 

Nei, to.. men kun en av dem er med en ny verden. De heter Shivering Isles og Knights of the Nine

Lenke til kommentar

Jeg har spilt i 18 timer. Ble level 55, men jeg var som en gud fra level 25 ca. satset kun på magi, så ordna meg noen fine spells etterhvert og med _masse_ mana så var det ikke noe problem å drepe 100-200 orker uten å miste noe hp. Gjorde endel sidequest mens jeg drev med mainquesten, men så plutselig ble jeg ferdig med mainquesten og blir kasta ut til "main menu" igjenn, det var det lissom. Oblivion hadde minst 50 timer med interresant gameplay, dette har max 25.

 

Spillet kan ikke måle seg med oblivion, jeg ser på dette spillet som en forbedret versjon av ghotic 3, men FY FAEN så mye bugs det fortsatt er i spillet, jeg ga bare opp å ri hest etter den 3948439. gangen jeg satt meg fast å måtte bruke 5 min på å ri videre. Til dere som fortsatt sliter med hesten, det hjelper å gå av og gå videre og plystre den til seg om dere står fast.

Lenke til kommentar
Nei, to.. men kun en av dem er med en ny verden. De heter Shivering Isles og Knights of the Nine

 

Nei og nei, Knights of the Nine er bare en litt større (og dyrere) nedlastbar mod med noen ekstra questlines som alle de andre moddene Bethesda har sluppet. Kjøper man denne modden i butikken på CD (DVD?) får man også med alle de andre modsa så vidt jeg vet.

 

Expansion pack? Nei.

 

Til topic: Det virker som om tittelen "Two Worlds" betyr "Vi tar det verste fra Oblivion og det verste fra Gothic 3, klasser det sammen og vips..". For huff for et bedritent spill... Tar Gothic 3 *upatchet* ti dager i strekk før jeg spiller ett minutt lengre av Two Worlds.

 

Voice Acting, Lip sync, slåssing som er den desidert dårligste siden... siden... ever!, bugs verre enn Gothic 3, grafikk som egentlig ikke holder mål en plass, skygger som ser ut som de hører til en annen verden (ikke positivt), elendig UI, treg interacting med miljøet (looting etc), og kjedelig story.

 

Nei takk :thumbdown:

Lenke til kommentar

Oblivion fanboys overalt jo.. Klarer ikke ta folk seriøst når de klager, men ikke ser noe negativt med Oblivion.

 

Oblivion er så mainstream som du får det. URDÅRLIG våpen/inventorysystem og levelsystem. Når det er sagt har jeg spilt det i rundt 100timer til sammen.

 

Oblivion: 100t

Two Worlds: 35t~

Gothic 3: 30t~

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Oblivion fanboys overalt jo.. Klarer ikke ta folk seriøst når de klager, men ikke ser noe negativt med Oblivion.

 

Oblivion er så mainstream som du får det. URDÅRLIG våpen/inventorysystem og levelsystem. Når det er sagt har jeg spilt det i rundt 100timer til sammen.

 

Oblivion: 100t

Two Worlds: 35t~

Gothic 3: 30t~

8615228[/snapback]

 

Jeg har ikke sett så veldig mange fanboys egentlig, bare folk som sier meningene sine.

Hvorfor må alle være fanboys fordi de uttaler seg om noe til fordel for noe annet?

Lenke til kommentar

det overgår ikkje oblivion på noen som helst måte, men det virker heilt okey uansett.

 

edit: det virker litt som ein herming av kongespelet gothic 3.

eller gothic 3 var heilt konge helt til et av de store main queste blei bugga :cry:

Endret av xersess
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...