Gå til innhold

driver til usb 2.0


Anbefalte innlegg

hei

 

jeg har en hp notebook compaq nc4000 og forleden kjøpte jeg en ekstern harddisk. problemet er at jeg hele tiden får beskjed om at highspeeddisk er koblet til non-highspeed port.

 

jeg har sjekket hp's side http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...5&swEnvOID=1093

 

og finner ikke ut hvilken driver jeg skal ha. jeg har fått tips om å laste ned sp2, og det har jeg gjort, men den vil ikke installere seg. den sier noe om win32.

 

plis hjelp meg, fordi det tar så sabla mye tid med hdd'en

 

på forhånd takk :)

Endret av Goldruin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
et enkelt svar: maskinen din har kun støtte for usb 1.0

 

det er absolutt ingenting du kan gjøre med ditt problem.(bortsett fra å kjøpe ny maskin)

 

edit: den vil da seff virke , men det går mye tregere å overføre data til/fra den eksterne :)

8529253[/snapback]

 

er du sikker?

 

hvor kan jeg finne driver til 1.0 da? hver gang jeg starter opp klager den på at drivere mangler..

Lenke til kommentar

Mon tro om ikke dette har med brikkesettdrivere å gjøre.

 

Goldruin: Ta en titt her og se om det har noe for seg å installere den første og den siste driveren her.

 

Ellers kan du finne oppdateringer til maskinen din på denne siden. "System Enhancements Disk for Windows XP" kan være interessant for deg dersom du i det minste har SP1 inne. Microsoft har kuttet all støtte for SP1, så du bør etterstrebe å komme deg over på SP2 så fort som mulig selv om dette innebærer at du kanskje må reinstallere xp.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

ok, jeg lastet ned den siste filen din, fra hps hjemmeside, og den sa at jeg måtte installere sp1 først...

 

jeg sitter med en meget gammel xp, så i kmorgen skal jeg se om jeg ikke får lastet ned en sp1 så får vi som kanskje ikke det hjelper litt!

Lenke til kommentar

Dropp SP1, og heller last ned SP2.

Du trenger ikke ha SP1 inne for å legge inn SP2.

Bare kjør windows update, og velg å installere Service Pack 2, da skal du få rett versjon.

 

*edit*

 

Link til ofline installasjons program: SP2

Bare husk å velge rett språk der før du trykker download :thumbup:

Om den ikke funker er det nok på tide å legge inn XP på nytt :hmm:

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
ok, jeg lastet ned den siste filen din, fra hps hjemmeside, og den sa at jeg måtte installere sp1 først...

8553609[/snapback]

 

Fungerte ikke de andre filene?

 

Det er essensielt å ha SP1/SP2 inne til XP, ellers vil du få trøbbel med disker større enn 120 GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...