klilleng Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Såvidt jeg har forstått er det bare to jenter på trinnet vårt som faktisk dusjer hele kroppen også - resten skyller bare håret. Aner ikke om det er på grunn av knapp tid (noe det kan være til tider), eller av andre grunner. 8558781[/snapback] Langt hår er jo det som tar lengst tid å vaske av alt. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Såvidt jeg har forstått er det bare to jenter på trinnet vårt som faktisk dusjer hele kroppen også - resten skyller bare håret. Aner ikke om det er på grunn av knapp tid (noe det kan være til tider), eller av andre grunner. 8558781[/snapback] Langt hår er jo det som tar lengst tid å vaske av alt. 8558794[/snapback] Hehe... det var det jeg også tenkte. Men hva er det folk har blitt så redd for de siste årene. Da jeg gikk på ungdomsskolen kan jeg ikke huske at dette var noe tema på noen som helst måte. På videregående var det et par særinger som ikke dusja, men de fikk mer kommentarer på det enn de ville fått om de tok seg en dusj. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 I min oppvekst så dusjet vi da alle sammen nakne fra 1. klasse på barneskolen til vi gikk ut av 3. klasse på VGS. Jeg hadde imidlertid en kompis som tok "pause" fra dusjinga et par år på ungdomsskolen, han var litt sen med å få hår der nede, så det forstår jeg. Så hva feiler det egentlig ungdom i dag? Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 I min oppvekst så dusjet vi da alle sammen nakne fra 1. klasse på barneskolen til vi gikk ut av 3. klasse på VGS. Jeg hadde imidlertid en kompis som tok "pause" fra dusjinga et par år på ungdomsskolen, han var litt sen med å få hår der nede, så det forstår jeg. Så hva feiler det egentlig ungdom i dag? 8559737[/snapback] Det som feiler ungdom i dag er at på de ikke "velståendes" skolene er det mye Mobbing, er som regel når folk ikke finner noe særlig på en person å mobbe han for..så sikter de litt mer personlig. ville nok sagt det sånn jeg iallefall...men la nå folk dusje meg klær på om de synes det er best! For min del synes ikke akkurat jeg det er digg om klassekameratene mine skulle stirra på meg når jeg dusja men vi har gym i den siste timen, så alle dusjer hjemme Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Er det mindre mobbing på de "velstående" skolene? Ut ungdomsskolen hadde vi lærer som passet på at vi dusjet nakne. Det har med hygiene å gjøre, og barn burde få dette trykket inn fra barneskolen og oppover. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Da jeg gikk på barneskolen satt den mannlige gymlæreren vær med døra oppe mellom dusjene og lærergarderoben og så på oss mens vi dusja. Flere ganger kom det også en kvinnelig lærer inn mens vi dusja. Når vi dekket oss til sa hun "Tror dere ikke jeg har sett en sånn før?" Følte bare for å fortelle X( 8554615[/snapback] Slik var den kvinnelige gymlæreren vår også. Selv om hun hadde mulighet for å gå gjennom jentegarderoben, så var det ikke alltid hun gjorde det. Om det hadde vært en mann som hadde gått gjennom jentebarderoben hadde han vel blitt skutt på dagen. Uansett, la de som vil dusje nakne sammen. Så lenge man fjerner svettelukten, kan man vel heller dusje mer nøye når man kommer hjem. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 I min oppvekst så dusjet vi da alle sammen nakne fra 1. klasse på barneskolen til vi gikk ut av 3. klasse på VGS. Jeg hadde imidlertid en kompis som tok "pause" fra dusjinga et par år på ungdomsskolen, han var litt sen med å få hår der nede, så det forstår jeg. Så hva feiler det egentlig ungdom i dag? 8559737[/snapback] Det som feiler ungdom i dag er at på de ikke "velståendes" skolene er det mye Mobbing, er som regel når folk ikke finner noe særlig på en person å mobbe han for..så sikter de litt mer personlig. ville nok sagt det sånn jeg iallefall...men la nå folk dusje meg klær på om de synes det er best! 8560114[/snapback] Så man er redd for å bli mobba for hvordan man ser ut, men ikke redd for å bli mobba for å dusje med klær? Folk er rare. For min del synes ikke akkurat jeg det er digg om klassekameratene mine skulle stirra på meg når jeg dusja men vi har gym i den siste timen, så alle dusjer hjemme 8560114[/snapback] Hvorfor tror du noen ville stirre på deg? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) For min del synes ikke akkurat jeg det er digg om klassekameratene mine skulle stirra på meg når jeg dusja men vi har gym i den siste timen, så alle dusjer hjemme 8560114[/snapback] Hvorfor tror du noen ville stirre på deg? 8563538[/snapback] Kanskje han/hun er hawt hawt hawt. Endret 8. mai 2007 av klilleng Lenke til kommentar
ronny-andre Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg skjønner ikke hvorfor dem ikke har båser. På barneskolen er det sikkert greit med fellesdusj, men på ungdomsskole- og videregåendenivå så kan man da bygge båser, så man kan gå inn med undertøy, og dusje litt mer privat enn ellers. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 husker vi hadde d på ungdommes skola, men d var åpent dær vi gikk inn. kan ikke si at jeg brydde meg noe nevneverdig om det.. vil heller ikke si at jeg bryr meg om at vi ikke har det nå. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Det som feiler ungdom i dag er at på de ikke "velståendes" skolene er det mye Mobbing, er som regel når folk ikke finner noe særlig på en person å mobbe han for..så sikter de litt mer personlig.8560114[/snapback] Det er vel ikke dem som ikke har noe å bli mobbet for som blir det? Det høres jo helt ulogisk ut. Mobbing går jo i all hovedsak ut på å gjøre narr av de som ikke er "normale" på et eller annet område. For min del synes ikke akkurat jeg det er digg om klassekameratene mine skulle stirra på meg når jeg dusja men vi har gym i den siste timen, så alle dusjer hjemme 8560114[/snapback] Hva er det som gjør at det er så mange som har et så unaturlig forhold til nakenhet? Ihvertfall når det gjelder folk man kjenner og er trygg på? Hvis det hadde vært en person jeg ikke hadde vært komfortabel med at så meg naken hadde det vært en fremmed. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 lurer bare på en ting. hva er "normalt"? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 lurer bare på en ting. hva er "normalt"? 8565511[/snapback] Det som allmennheten definerer som normalt er langt fra det som vanligvis er det. Normalt er vel egentlig noe som forekommer ofte. Jeg liker å si: Det finnes ikke unormaliteter, kun forskjeller. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) godt sakt Endret 8. mai 2007 av Frangemann Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 godt sakt 8565634[/snapback] Takk. Men når det kommer til diskusjonen så vil jeg si dette er helt ok, spesielt for gutter som kanskje har kommet litt kort nedentil. Dette sprer seg veldig fort på en skole, og snart snakker alle om den lille tissen din. Hadde det skjedd med meg hadde jeg uten tvil lagt all skyld for mine mentale lidelser på læreren som tvang meg i dusjen, og kjørt en american style og saksøkt ham. (not) Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 lurer bare på en ting. hva er "normalt"? 8565511[/snapback] Noe som er normalt er noe som følger normen, altså noe som ikke er avikende fra den. Legg merke til anførselstegnene forresten, de understreker at dette er et relativt flytende begrep. Og Okstad, som regel er vel det normale det som forekommer oftest. Det finnes selvfølgelig unntak, men i all hovedsak er det som defineres av "allmennheten" som er det normale. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Og Okstad, som regel er vel det normale det som forekommer oftest. Det finnes selvfølgelig unntak, men i all hovedsak er det som defineres av "allmennheten" som er det normale. 8565683[/snapback] Ja, når jeg tenker meg om kom det ut feil. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Begrepet normalt er egentlig enda videre enn det. Det er for eksempel helt normalt å ha rødt hår, selv om det ikke er så mange som har det. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Begrepet normalt er egentlig enda videre enn det. Det er for eksempel helt normalt å ha rødt hår, selv om det ikke er så mange som har det. 8565759[/snapback] Det er normalt, men ikke særlig vanlig sier vi da. Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Det som feiler ungdom i dag er at på de ikke "velståendes" skolene er det mye Mobbing, er som regel når folk ikke finner noe særlig på en person å mobbe han for..så sikter de litt mer personlig.8560114[/snapback] Det er vel ikke dem som ikke har noe å bli mobbet for som blir det? Det høres jo helt ulogisk ut. Mobbing går jo i all hovedsak ut på å gjøre narr av de som ikke er "normale" på et eller annet område. For min del synes ikke akkurat jeg det er digg om klassekameratene mine skulle stirra på meg når jeg dusja men vi har gym i den siste timen, så alle dusjer hjemme 8560114[/snapback] Hva er det som gjør at det er så mange som har et så unaturlig forhold til nakenhet? Ihvertfall når det gjelder folk man kjenner og er trygg på? Hvis det hadde vært en person jeg ikke hadde vært komfortabel med at så meg naken hadde det vært en fremmed. 8565505[/snapback] Altså det er noen skoler som gjør litt mer med mobbing og sånne ting enn andre... Noen har rett og slett ikke tid og ressurser til å bry seg! Jeg har ikke vært utsatt for noe mobbing men jeg sier at det skjer ofte... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå