Luske_Ludvig Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Kan en AMD XP1900 svi seg etter bare 12 sek uten kjøleribbe? Det lyser i tastaturet når jeg slår pcen på, men alle 4 boot lysene på hovedkortet (K7 Turbo V3 MSI) lyser rødt. 4 røde lys = The prosessor might be dammage or not installed properly. Jeg trodde ikke at det gikk ann å svi prosessorene. At de var sikret mot overoppheting. Er det andre som har klart å svi en sånn prosessor? Lenke til kommentar
normal Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 ja det er nok dessverre noen som har gjort den tabben før... menmen, vær glad prosessorene er billige nå ihvertfall :-? en ting du seff kan prøve er å resette cmos og prøve igjen, men tviler på det har noen hensikt. kjente du sviddlukt? Lenke til kommentar
Stian Blindheim Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Jeg trodde ikke at det gikk ann å svi prosessorene. At de var sikret mot overoppheting. ------------------------------------------ AMD sine CPUer er ikke sikret mot overoppheting slik som t.d Intel Pentium, men mange HovedKort har en funksjon som gjør at den kutter strømmen når CPU blit for varm, jeg vet ikke du om har dette(lite trolig) siden du sier den er ''svidd''. Så ja, dukan ''svi'' en AMD prosessor :oops Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Jeg trodde ikke at det gikk ann å svi prosessorene. At de var sikret mot overoppheting. ------------------------------------------ AMD sine CPUer er ikke sikret mot overoppheting slik som t.d Intel Pentium, men mange HovedKort har en funksjon som gjør at den kutter strømmen når CPU blit for varm, jeg vet ikke du om har dette(lite trolig) siden du sier den er ''svidd''. Så ja, dukan ''svi'' en AMD prosessor :oops Selvfølgelig går det an å svi en prossessor! Du kan jo "disable" CPU Critical Temperatur Level i BIOS............................ Lenke til kommentar
CFD Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 En CPU er svidd i løpet av noen millisekunder.. Iallefall langt under 19sekunder.. Den funksjonen er bare tilgjengelig på noen hovedkort ,og må noen ganger aktiveres. (Det var ingen svar da jeg klikket på linken hit) Lenke til kommentar
RedScorpion Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 AMD sine CPUer er ikke sikret mot overoppheting slik som t.d Intel Pentium Det er dårlig av AMD å ikke ha kommet med noen sikring på det området enda. Noen som vet hvorfor det fortsatt er slik? Er det bare "latskap" av AMD? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 De er forsikret mot det. Det er hovedkort produsentene som er late. IKKE amd. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 Ja, det var svilukt. Må nok shoppe meg en ny! Synd at butikkene er stengt. :o Lenke til kommentar
Stian Blindheim Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 The.Arisen.One, det jeg skrev OVER streken var sitat av første meldingen i dette temaet, jeg siterte sant, du sikter ditt innlegg mot meg, det blir feil Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 :wink: Pcen startet med ny prosessor! Så moralen blir: Ikke start pcen uten kjøleribbe! Ikke i noen sek engang. Da slipper du å bli 795 kr fattigere og uten pc i dagesvis. MVH Øyvind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå