Gå til innhold

Svidd XP1900?

Luske_Ludvig

Anbefalte innlegg

Kan en AMD XP1900 svi seg etter bare 12 sek uten kjøleribbe? Det lyser i tastaturet når jeg slår pcen på, men alle 4 boot lysene på hovedkortet (K7 Turbo V3 MSI) lyser rødt. 4 røde lys = The prosessor might be dammage or not installed properly. Jeg trodde ikke at det gikk ann å svi prosessorene. At de var sikret mot overoppheting.

Er det andre som har klart å svi en sånn prosessor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde ikke at det gikk ann å svi prosessorene. At de var sikret mot overoppheting.

------------------------------------------

AMD sine CPUer er ikke sikret mot overoppheting slik som t.d Intel Pentium, men mange HovedKort har en funksjon som gjør at den kutter strømmen når CPU blit for varm, jeg vet ikke du om har dette(lite trolig) siden du sier den er ''svidd''. Så ja, dukan ''svi'' en AMD prosessor :oops

Lenke til kommentar
Jeg trodde ikke at det gikk ann å svi prosessorene. At de var sikret mot overoppheting.  

------------------------------------------

AMD sine CPUer er ikke sikret mot overoppheting slik som t.d Intel Pentium, men mange HovedKort har en funksjon som gjør at den kutter strømmen når CPU blit for varm, jeg vet ikke du om har dette(lite trolig) siden du sier den er ''svidd''. Så ja, dukan ''svi'' en AMD prosessor  :oops

Selvfølgelig går det an å svi en prossessor! Du kan jo "disable" CPU Critical Temperatur Level i BIOS............................

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...