Gå til innhold

tips til bærbar maskin


Anbefalte innlegg

Den store forskjellen mellom Fujitsuen og Dell'n er skjermkortet. Nvidia 7900gs er en god del bedre enn x1800.

 

ATI x1800 gir ca. 5700 marks i 3dMark05. Jeg har hatt Fujitsu tidligere og det er ikke mulig å låse opp videobiosen her. Kortet lar seg derfor ikke overklokke.

 

Nvidia 7900gs gir i utgangspunktet ca. 6300 marks i 3dMark05, men dette kortet kan du nokså greit overklokke. Om du leser denne testen så ser du at andre brukere har scoret 7600 marks i 3dMark.

 

Om maskinen skal brukes til spilling vil i9400 således gi deg mere krutt for pengene etterhvert som det kommer nye spill.

 

Den eneste fordelen Fjitsuen har er at den er utstyrt med to disker med mulighet for RAID. Jeg hadde tidligere Amilo 4438G og den modellen slet med RAID-driverne og jeg hevet derfor kjøpet. Jeg vil tro Fujitsu har fått orden på dette nå.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Den store forskjellen mellom Fujitsuen og Dell'n er skjermkortet. Nvidia 7900gs er en god del bedre enn x1800.

 

ATI x1800 gir ca. 5700 marks i 3dMark05. Jeg har hatt Fujitsu tidligere og det er ikke mulig å låse opp videobiosen her. Kortet lar seg derfor ikke overklokke.

 

Nvidia 7900gs gir i utgangspunktet ca. 6300 marks i 3dMark05, men dette kortet kan du nokså greit overklokke. Om du leser denne testen så ser du at andre brukere har scoret 7600 marks i 3dMark.

 

Om maskinen skal brukes til spilling vil i9400 således gi deg mere krutt for pengene etterhvert som det kommer nye spill.

 

Den eneste fordelen Fjitsuen har er at den er utstyrt med to disker med mulighet for RAID. Jeg hadde tidligere Amilo 4438G og den modellen slet med RAID-driverne og jeg hevet derfor kjøpet. Jeg vil tro Fujitsu har fått orden på dette nå.

8529405[/snapback]

 

 

 

Haha, Går fint å klokka X1800 Hvor gidde betale 2-5000 for litt bedre ytelse ?!

 

5700poeng med X1800 Vs 6300 Med 7900 er ikke merkbart i spilling =)

 

Å det med raid er ikke noe problem! Så hvorfor er du så negativ mot Fujitsu ?

Endret av Chrisss
Lenke til kommentar

Jeg ser at 1546 lar seg overklokke. Det var ikke tilfelle med den modellen jeg hadde. Jeg har lest at grafikkortet lar seg klokke opp til 6100 (sikkert de som har fått den høyere enn det også).

 

GF 7900gs lar seg lett overklokke mye. Med stock drivere gir kortet ca. 6400 marks i 3dMark05. Du kan likevel presse kortet opp i underkant av 8000 mark uten problemer og jeg ser at noen til og med har overskredet 9000 marks. Jeg fastholder følgelig at GF 7900gs er et mye kraftigere kort.

 

At jeg er negativ i forhold til Fujitsu skyldes tidligere erfaringer.

 

Les denne tråden så forstår du det. Så lenge 1546 er bygget på samme lest, og inneholder like mye hardware som utvikler mer varme enn tilfellet var i min maskin, er jeg fortsatt skeptisk til Fujitsu.

Endret av jon_o
Lenke til kommentar
Jeg ser at 1546 lar seg overklokke. Det var ikke tilfelle med den modellen jeg hadde. Jeg har lest at grafikkortet lar seg klokke opp til 6100 (sikkert de som har fått den høyere enn det også).

 

GF 7900gs lar seg lett overklokke mye. Med stock drivere gir kortet ca. 6400 marks i 3dMark05. Du kan likevel presse kortet opp i underkant av 8000 mark uten problemer og jeg ser at noen til og med har overskredet 9000 marks. Jeg fastholder følgelig at GF 7900gs er et mye kraftigere kort.

 

At jeg er negativ i forhold til Fujitsu skyldes tidligere erfaringer.

 

Les denne tråden så forstår du det. Så lenge 1546 er bygget på samme lest, og inneholder like mye hardware som utvikler mer varme enn tilfellet var i min maskin, er jeg fortsatt skeptisk til Fujitsu.

8794291[/snapback]

 

 

 

Kan ikke si at 7900 er så veldig mye bedre, jeg er selv en Nvidiafan ;)

Har scora lett 8000 med Fujitsu ;) Varme ? Tror du har rett å slett vært veldig uheldig med den pc du har hatt = ) Så syns ikke du skal være så negativ PÅ Fujitsu 1546, en veldig god pc !

Lenke til kommentar

Ja, jeg var uheldig med min maskin. Nå var nok ikke min et enkeltstående mandagseksemplar. Om du leser tråden jeg linket til, vil du se at dette var et problem som fulgte alle maskiner i varierende grad.

 

Med hensyn til varmeutvikling, sier dte selv at så mye hardware skaper mye varme. Og jo mer du klokker, desto mere varmer utvikles. Jeg ser dessuten at flere eiere av xi1546 allerede sliter med dette problemet.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=747035&hl

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=760443&hl

 

Men at du er fornøyd selv er selvfølgelig det viktigste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...