aspic Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Om eg fekk tak i eit gammalt kjøleskap, ville det ha vore mogeleg å putta den kjølinga inn i pc'n? Sjølvsagt måtte kabinettet ha vore mest mogeleg lufttett, og eg måtte ha hatt ein eigen strømkabel til kjølinga, men er det nokon som har prøvd? =o Lenke til kommentar
nets Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Det kunne jo fungert, så lenge det ikke blir minusgrader der inne skulle det gå fint (kondens og annen shit kommer da). Lenke til kommentar
aspic Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Ja, ser for meg at det vert produsert ein del fuktighet.. I alle fall om prosessoren først arbeider så blir kjølt ned av kald luft. Lenke til kommentar
nets Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Ja, du må da ha en lukka løsning så du er sikker på at det ikke blir noe kondens noen steder der det kan bli et problem, altså at eneste eksponerte område hvor det blir kjølt er toppen av CPUn. Men hadde det ikke vært mye bedre å bygd inn dette kjøleskapet så det fungerte som en kjøler for en radiator til et vannkjølingsett? Det hadde jo vært genialt Så hadde du sluppet kondensproblemer. Endret 3. mai 2007 av Nets Lenke til kommentar
aspic Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Joo, men då må det jo masse ekstrautstyr til.. Edit: Såg ikkje det var eit eige underforum dedikert til kjøling =/ Endret 3. mai 2007 av aspic Lenke til kommentar
nets Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Det trenger jo ikke koste all verden, bare se på thermaltake bigwater settet: Den saken som egentlig er beregna til å stå utenfor kabinettet kan du jo bare sette inn i kjøleskapet uten å modde noen ting. Tror det vil gi ganske bra kjøling! EDIT: Prisguide.no billigste pris. 991kr (ikke kjøp fra SHG.no, har hørt for mye negativt om de). https://prisguiden.no/product.php?productId=41937 EDIT2: Lag noen hull i døra til slangene, og så isolerer du det med hva som helst, f.eks bare tettpakker papir rundt (blir ikke best, men funker). Bare pass på at det ikke affekterer flowen. Endret 3. mai 2007 av Nets Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Kjøleskap er laget for å holde på kulda, ikke for å kjøle ned noe som lager varme. Det ville neppe funka særlig bra. Et peltierelement er nok en bedre løsning. -G.G. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Kjølerskapet ville ha stryki med etter kort tid, da kjøleskap ikke er laget for kontinuelig bruk, noe dette hadde blitt med en konstant varmekilde. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Når jeg tenker meg omvar det noen som bygde PC i et kjøleskap en gang. Pentium 1-PC eller noe sånt. De la masse vodkaflasker rundt korta og sånt for å holde den kald. skal se om jeg finner link. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Stor forskjell på dentidens Pentium prosessorer som strengt tatt ikke trengte en vifte, og dagens effektslukende monstre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå