Gå til innhold

Laptop i solen?

Anbefalte innlegg

Det er fint vær, og jeg vil sitte ute med den bærbare på fanget! Problemet jo bare at det ikke går an å se hva som er på skjermen pga solen.

Hvordan takler man det?

Mener jeg har sett noe man kan legge over skjermen på den bærbare, men fant ikke noe.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I gamle dager fantes det en sånn mørk greie man hadde framfor CRT-monitoren for å forhindre gjenskinn av belysning i skjemen. Fattern hadde en slik på jobb. Jeg antar at den vil fungere på sollys også men jeg kan ikke huske å ha kommet over en sånn på femten år.

Lenke til kommentar
I gamle dager fantes det en sånn mørk greie man hadde framfor CRT-monitoren for å forhindre gjenskinn av belysning i skjemen. Fattern hadde en slik på jobb. Jeg antar at den vil fungere på sollys også men jeg kan ikke huske å ha kommet over en sånn på femten år.

8533147[/snapback]

Gjennskinn er en helt annet problem enn det som diskuteres her. Gjennskinn er det du f.eks. irriterer deg over hvis du har et vindu bak deg med sterkt lys slik at du nesten ser mer av hva som skjer utenfor vinduet på skjermen din en hva som skjer på maskinen.

Problemet her er at lyset som skjermen sender ut er mye mye svakere enn direkte sollys, og siden øynene dine tilvenner seg sollyset så blir skjermen ufattelig mørk i forhold, og dermed umulig å arbeide på.

Intill det kommer skjermer som kan justeres opp til 10x lysstyrken som man kan i dag, så vil nok dette problemet forsette. Den eneste andre muligheten er å mørklegge området rundt skjermen slik som den artige lille bærbar-"baggen" som det ble linket til tidligere :)

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...