jensemannen84 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hei! Jeg vil videresende universitetets trådløse nettverk til alle som bor i huset mitt...Jeg har lest litt rundt, i tillegg til at jeg har ringt blant annet komplett. Likevel står jeg noe blank tilbake... Jeg ønsker å ta wifi signalet som jeg mottar og sende dette videre til de andre i huset jeg bor i. Er det mulig å koble et aksesspunkt direkte til det trådløse signalet, sånn at aksesspunktet kan sende signalet videre igjen? Universitetet-)))))))))))))) - aksesspunkt -))))))) flere pc brukere Er det mulig? Eller må det bli en løsning som dette? Universitetet-))))))))))))) en pc - aksesspunkt-))))))))flere brukere Sistnevnte ville være ubrukelig, siden en PC da må stå på konstant. Håper noen har en god løsning! Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Du får snakke med universitetes IT folk, eller er det kanskje ikke noe alternativ? Lenke til kommentar
jensemannen84 Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Du får snakke med universitetes IT folk, eller er det kanskje ikke noe alternativ? 8527206[/snapback] Han jeg snakket trodde det skulle gå, men han var ikke helt sikker... Et aksesspunkt er vel først og fremst ment å videresende TP signaler trådløst. Kan et aksesspunkt ta imot trådløst signal og sende det videre til flere brukere? Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Oki, du setter denne opp til å motta: http://www.pfd.no/PartDetail.aspx?q=p:10501302;c:102312 Kobler du en nettverkskabel fra den første i hekken på denne, som sender ut: http://www.pfd.no/PartDetail.aspx?q=p:10501300;c:102312 Du finner priser på dem i andre nettbutikker hvis du leter litt, dette er kvalitetsprodukter som fungerer. Endret 3. mai 2007 av Jaguaren Lenke til kommentar
Delish Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 WDS er ganske enkelt og sette opp på airporten min hvertfall se vedlegg Lenke til kommentar
jensemannen84 Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Oki, du setter denne opp til å motta: http://www.pfd.no/PartDetail.aspx?q=p:10501302;c:102312 Kobler du en nettverkskabel fra den første i hekken på denne, som sender ut: http://www.pfd.no/PartDetail.aspx?q=p:10501300;c:102312 Du finner priser på dem i andre nettbutikker hvis du leter litt, dette er kvalitetsprodukter som fungerer. 8527265[/snapback] okey! Men det hadde vært greit å sluppet unna med en boks. Går det ikke ann å bruke en range expander eller en repeater? Poenget er egentlig bare å èn antenne ut av huset, istedenfor at hver enkelt pc har en stikkende ut vinduet. Lenke til kommentar
jensemannen84 Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 WDS er ganske enkelt og sette opp på airporten min hvertfallse vedlegg 8527321[/snapback] Men det forutsetter at signalet som kommer fra universitetet støtter wds? eller? Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Glem WDS, det må konfigureres i det eksisterende utstyret, i praksis må du ha samme utstyr som de bruker, hvis det støtter det i det hele da. Skjønner ikke hva problemet er med to bokser., skal du gjøre dette så er det ikke så mange alternativ, en range expander tror jeg også er kravstor med hensyn til hva det jobber mot. Endret 3. mai 2007 av Jaguaren Lenke til kommentar
jensemannen84 Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Glem WDS, det må konfigureres i det eksisterende utstyret, i praksis må du ha samme utstyr som de bruker, hvis det støtter det i det hele da. Skjønner ikke hva problemet er med to bokser., skal du gjøre dette så er det ikke så mange alternativ, en range expander tror jeg også er kravstor med hensyn til hva det jobber mot. 8527635[/snapback] Det er vel forståelig at man ønsker èn boks i stedet for to. Sånn er det vel med det meste, hvis man kan gjøre det enkelt så prøver man på det. Men hva er de to forskjellige elementene du har linket? Kan ikke denne gjøre nytten? http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c...d=7813839789B66 Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Poenget er at en boks ikke vil kunne gjøre jobben du vil ha gjort. Det et trådløst nettverkskort, klient, som er koblet opp mot det trådløse nettverket til universitetet, som gir det til den andre boksen via nettverkskabel som videresender til dere trådløst. Med denne løsningen slipper du mange problemer, det er en enkel løsning. Som jeg skriver tidligere, så er det ikke sikkert en range expander vil kunne fungere opp mot det eksisterende utstyret. Men visst du vil prøve, så kjøper du en sånn på Elkjøp, de selger hvertfall Linksys på Elkjøp her jeg bor, så har du 30 dager med fri returrett og pengene igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå