Zash Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Heisan. Er ute etter "Skattejakt" filmer, men ikke med pirater. Noe lignende som National Treasure, Tomb Raider o.l Håper noen har noe gode forslag ! Takker for svar. >ZasH< Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Da-vinci koden? Skattejakt på den hellige gral elns ;p Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Monty Phyton and the Holy Grail nei bare tullet men er det bare sånn me litt sånn "Gammeldags" skatt eller nyere? liksom som Ocean Eleven..? Lenke til kommentar
CrowaX Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Indiana Jones filmene. (Eller kanskje ikke? lenge sia sist jeg så dem) Endret 3. mai 2007 av CrowaX Lenke til kommentar
Zash Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Monty Phyton and the Holy Grail nei bare tullet men er det bare sånn me litt sånn "Gammeldags" skatt eller nyere? liksom som Ocean Eleven..? 8528335[/snapback] Er vell mest både og Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 The Goonies? Det er jo en piratskatt, men alle piratene døde for mange år siden, så man ser ingen levende pirater i filmen. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Romancing the stone (1) The jewel of the Nile (2) Endret 3. mai 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Sahara Fikk lyst å se den selv nå faktisk Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 King Solomon's Mines er en bra skattejakt film. Finnes i flere versjoner. Har ikke sett alle, men kan anbefale disse: King Solomon's Mines (1950) King Solomon's Mines (1985) King Solomon's Mines (2004) Anbefaler også å lese boken. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Sahara Fikk lyst å se den selv nå faktisk 8534255[/snapback] Les heller boka, den er 100x bedre enn filmen! Eller aller helst; se filmen først og les boka etterpå... Raiders of the lost Ark er den ultimate skattejaktfilm, tett fulgt av de to andre! Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Sahara er en elendig film. Som Inge sier, les heller boka. Den er kjempegod. Filmen er søppel. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Sahara er en elendig film. Som Inge sier, les heller boka. Den er kjempegod. Filmen er søppel. 8725716[/snapback] Ok, nå må jeg nesten lese boka siden alle sier den er så mye bedre. Hva er det som er så dårlig med den filmen da? Jeg synest den er bra. Så dette må noen her forklare litt bedre. Dessuten bøker har en tendens til å alltid være "bedre" enn filmen. En må ta filmen for det den er uavhengig av boka. Men så har jeg jo da et litt sært forhold til kombinasjonen, ørken, sand, moderne teknolgi, solceller og kjernefysisk avfall Filmen er morsom, har mye action og eventyr. Karakterene er også gode. Filmen er kanskje ikke alltid like realistisk, men det er noe jeg lett ser forbi. Men det er da min mening. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Sahara er en elendig film. Som Inge sier, les heller boka. Den er kjempegod. Filmen er søppel. 8725716[/snapback] Ok, nå må jeg nesten lese boka siden alle sier den er så mye bedre. Hva er det som er så dårlig med den filmen da? Jeg synest den er bra. Så dette må noen her forklare litt bedre. Dessuten bøker har en tendens til å alltid være "bedre" enn filmen. En må ta filmen for det den er uavhengig av boka. Men så har jeg jo da et litt sært forhold til kombinasjonen, ørken, sand, moderne teknolgi, solceller og kjernefysisk avfall Filmen er morsom, har mye action og eventyr. Karakterene er også gode. Filmen er kanskje ikke alltid like realistisk, men det er noe jeg lett ser forbi. Men det er da min mening. 8730082[/snapback] Hadde jeg ikke lest boka først, hadde jeg kanskje syntes filmen var om ikke bra, så OK.. Hovedproblemet med filmen er at de har kuttet ut mye av plottet i boka, og actionscenene i filmen lever absolutt ikke opp til det nivået man forventer seg etter å ha lest boka (f.eks. båtjakten på elva i begynnelsen av filmen) Castingen av Pitt og spesielt Giordino kunne også vært noe bedre i mine øyne, mens han som spiller admiral Sandecker levde sånn noenlunde opp til forventningene.. Litt OT, siden vi er på film-forumet: Stort sett alle bøkene fra Clive Cussler om Dirk Pitt er anbefalt lesning for den som liker skattejakter, forøvrig. Endret 29. mai 2007 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå