Gå til innhold

Er det rart folk laster ned musikk? Utvalget suger

Xanitra

Anbefalte innlegg

Er det rart folk laster ned musikk?

Utvalget er jo helt elendig! Jeg spurte etter en singel:

"Josh Groban - you are loved"

Jeg er en av de som ønsker å betale for musikk, ja.

den spilles en god del på radio for tiden..

Å jajamen, ringte platekompaniet. Svaret derfra var " Vi selger ikke singler vi"

Hva i helvete?! :dontgetit::thumbdown::nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si jeg er enig. Det er jo egentlig ikke så veldig rart at folk laster ned musikk og filmer i Norge hvertfall. De bruker jo mange uker på å få musikk som kommer fra produskjonslandene til Norge. Det er jo ikke så koselig og vite at alle i Amerika kan få plata to uker før deg! :hrm:

Lenke til kommentar

Det er mange tråder som tar for seg grunner til piratkopiering osv.

Men for å svare kort, jeg gjør det på den måten her, laster ned og sjekker ut, er det bra, kjøpes det når det kommer i butikken.

De som lager kvalitet fortjener å få igjen penger for det, når det kommer til musikk, så har gjerne band mer igjen for konserter enn cdsalg, så møt opp på konserter også, om de spiller i norge.

Lenke til kommentar

hmm skal vi se.. Hmm.. Ace of Base consert? Er det eneste måten de folka kan tjene penger på musikken de en gang lagde, er at de faktisk gjenforenes for å starte noen konserter her og der... synge falskt og jævlig for stemmen ikke er som den en gang var? Nei fy faen, da har jeg heller lyst at folka skal tjene penger på cd'en jeg kjøper. Hadde platekompaniet Ace Of Base - Happy Nation. Nei. Utviklinga er trist. Trist trist trist!

Avskaff hele internett som nedlastings instrument spør du meg, å bruk internett som et slags informasjons senter istedet. Mye bedre.

så kan vi faktisk betale for det vi forbruker, noe som er bare rettferdig.

Lenke til kommentar

hvilken del av det jeg skrev sa noe om å ikke betale for hva vi bruker?

Og et band som gjør det bra, kan tjene greit på royalties, ABBA er vel et godt eksempel der.

Ja, la oss jobbe hardt for å hindre fremskritt i samfunnet, ingenting var så bra som 1960 årene. Evt la oss føre ting fremover, få åpnet bedre nettbutikker for musikk og la de som vil betale og laste ned musikk få lov til dette, da uten kopibeskyttelses tullet som er i dag.

Lenke til kommentar

jeg er veldig enig! jeg er da en ihuga cd samler...så ikke misforstå her:P MEn utvalget i norge er elendig...jeg kom inn på platekompaniet og spurte om de hadde en badlands cd..." er det en film eller?" fikk jeg til svar....ok tenkte jeg og spurte videre om de hadde treat da? "har jeg ikke hørt om engang..." pokkers dårlig service...og jeg spurte om de kunne bestille men har ikke hørt en drit fra de siden.....å det er LENGE siden nå.

elendig service og generelt lite kunnskaper om musikke har jeg fått inntrykk av de ansatte på platekompaniet har...cdon.no funker da...men har ikke i nærheten av det jeg trenger. så da må jeg desverre ty til nedlastning... jeg føler på en måte litt skam når jeg må bryte loven for å få den musikken jeg liker! Dette er band jeg ville ha støttet for enhver pris, men jeg har rett og slett ikke muligheten.

Endret av sixx
Lenke til kommentar
Har ikke penger til sånt dessverre=( Gief jobb:P

Er bedre å høre på CD-kvalitet, det er det jo <3 mp3-formatet dør nok ut om en stund.

8528628[/snapback]

Nå får du fint lastet ned lossless rip av cder, så det stemmer nok dårlig.

Lenke til kommentar

Utvalget i Norge er både dårlig, og DYRT.

Jeg har så godt som aldri funnet musikksmaken jeg har likt i Norge, nemlig trance.

Da jeg bodde i Australia hadde de masse jeg likte: anthony pappa, ferry corsten, armin van buuren, tiesto, tilt, chicane, solarstone...

I Norge er jeg heldig om jeg finner Tiesto, til nøds armin van buuren.

Tenk deg også når en samleplate (A state of trance 2004) går for 220,- Snakker om ville tilstander.

Men de har heldigvis mye av musikken jeg liker på play.com så handler en del derfra. Men ganske digg å kunne kjøpe musikk i butikk, slipper jo å vente i 1 uke.

Er ganske så forståelig at folk laster ned musikk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Helt enig med Latrodectus! Ganske bra service for min musikksmak! Virker som folka har ganske grei peiling og. Har svidd av noen lapper på cder de siste ukene! Litt skuffa over at de ikke hadde QotSA, men sånn er det bare.

Nå glemte jeg jo helt å svare på emnet! :p

Utvalget i Norge suger, og cder er svindyrt. Selv kjøper jeg bare når de er på salg for 100 kroner eller mindre, som og er ganske svindel etter min mening.

Endret av Slettet-U4NJ3Omm
Lenke til kommentar
Dersom Platerompisen er deres eneste kilde til musikkjøp er det jaggu ikke rart dere ikke finner en dritt. Heia nisjebutikker.

8528748[/snapback]

Støttes.

Dessuten: platekompaniet har faktisk veldig veldig bra utvalg til å være en mainstream-butikk. (Særlig den de har i Bergen på Torgallmenningen).

Det at en butikk IKKE selger singler viser bare at de tar musikk så seriøst at de bryr seg mer om album kontra simple singler så få gidder utenom samlere og de som bare skal ha siste store hits kjøper.

Lenke til kommentar

jeg har ALDRIG i hele mitt liv verken kjøpt en cd plater eller en dvd film. da jeg var mindre fikk jeg filmer og cd'er. når jeg ble eldre og kunne med pc. såå ble det p2p for life <3

aldrig at jeg noen gang kommer til å kjøpe meg en cd heller :)

Lenke til kommentar

Enig med trådstarter. Har letet gjennom hele trondheim for å finne et album, fra australske pendulum / hold your colour. Fins det i hyllene? Nei. Bestille, ja, det kan de gjerne. Men nå har det gådd 4-5mnd siden bestilling så jeg tviler på at det noen gang kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...