Lasse 90 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Hei. Jeg må inn i system, administrasjon og nettverk hver gang jeg starter opp for å sette riktig DNS adresser slik at jeg kommer på nett. Har prøvd å lagre dem som en profil, men må uansett inn og sette den til riktig igjen. Hva kan jeg gjøre? Et raskt spørsmål til: hvordan kan jeg sette XMMS som fast program for mp3 filer? Endret 3. mai 2007 av BigFatty Lenke til kommentar
Canute Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Hei. Jeg må inn i system, administrasjon og nettverk hver gang jeg starter opp for å sette riktig DNS adresser slik at jeg kommer på nett. Har prøvd å lagre dem som en profil, men må uansett inn og sette den til riktig igjen. Hva kan jeg gjøre?8526952[/snapback] Jeg er ikke helt sikker på hva du mener, men du kan legge inn noe dns greier i /etc/hosts - dette vil da forbli selv etter en reboot. Endret 3. mai 2007 av Canute Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 http://www.careercenter.arlington.k12.va.u...setup_local.htm Håper dette var riktig.. XMMS: http://forums.fedoraforum.org/archive/index.php/t-26875.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hei, Jeg ville satt dette statisk i "/etc/resolv.conf" (Har ingen kjennskap til GUI'n). Sett enkelt og greit opp file slik: nameserver ip.til.primær.dns.server nameserver ip.til.sekundær.dns.server Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Har prøvd å skrive inn nameservere i resolv fila flere ganger, men den går tilbake til det vanlige etter en restart. Men kan jo prøve en gang til. Ang. XMMS så funker det nå takket være linken til DemoniZer Lenke til kommentar
comicz Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Øh. Du er sikker på at nettverksinterfacet står til statisk informasjon, og ikke DHCP? DHCP overkjører /etc/resolv.conf, så høres ut som du ikke har konfigurert rett til å begynne med. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Har prøvd å skrive inn nameservere i resolv fila flere ganger, men den går tilbake til det vanlige etter en restart. Men kan jo prøve en gang til. Ang. XMMS så funker det nå takket være linken til DemoniZer 8527209[/snapback] Da bukker jeg og takker for meg Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Øh. Du er sikker på at nettverksinterfacet står til statisk informasjon, og ikke DHCP? DHCP overkjører /etc/resolv.conf, så høres ut som du ikke har konfigurert rett til å begynne med. 8527287[/snapback] Ojsann. Den sto vist på DHCP Jaja, da funker alt sammen nå. Tusen takk for hjelpen alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå