Pysj Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 EU-kommisjonen synes maksprisen EU-parlamentet har foreslått for roaming er altfor lav. Les mer Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) "I følge Netcoms Guri Wormdal, gjør EU rett i å gripe inn i operatørenes roamingpriser." Hæh? Sier hun dette fordi Netcom ønsker å lyve for å gi inntrykk av at de er på forbrukernes side, eller er det en fordel for Netcom at prisene reguleres i dette tilfellet? Har Netcom prinsipper? Hvis Netcom kan få seg til å si noe positivt om noe så ondt som statlige reguleringer, så tror jeg at jeg skal bytte selskap. I samme slengen håper jeg Netcom blir statsregulert på områder der reguleringen ikke er til Netcoms fordel, slik at de får smekk på pungen og prinsippene i orden. Endret 3. mai 2007 av Marasmus Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) 1,21 kroner i minuttet er for lite Dette handler bare om griskhet og ønske om å segmentere markedet. Det har ingen rot i kostnaden for teleselskapene å drive med roaming. Det som koster noe er å ha antenner og et stamnett å knytte antennene til. Trafikken over landegrensene kan man regne som gratis i forhold til disse kostnadene. Det er ikke noe teknisk dyrere eller vanskeligere å ringe fra f.eks en mobiltelefon i Sverige til en mobiltelefon i Norge enn det er å ringe fra en mobiltelefon i Norge til en annen mobiltelefon i Norge. Den eneste forskjellen er avstanden trafikken må rutes gjennom stamnettene. Med de kapasitetene som ligger i telenettene i dag er det hverken vanskeligere eller dyrere å rute en samtale fra en sender i Bergen til en sender i Trondheim, enn det er å rute en samtale fra en sender i Bergen til en sender i Barcelona. Nå som lokaltakster og regionaltakster er fjernet for mange år siden og gamle fasttelefoner er på full vei ut så er det kanskje på tide å samkjøre prisene for alle samtaler, uansett om det er fasttelefon eller mobil. Det er vel også på tide å samkjøre prisene for alle samtaler i Europa, innenlands som utenlands. Jeg liker ikke at EU skal bruke tvang, men det er kanskje nødvendig i denne saken for å få teleselskapene til å ta anstendige priser over landegrensene. Siden ikke teleselskapene ser ut til å klare å lage teknisk rettferdige priser selv så må nok noen sparke dem bak. Endret 3. mai 2007 av Simen1 Lenke til kommentar
viking_s Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 100% enig med Simen1! Det koster ikke mer å ha samtaler over grensa. Telcoser tjener grovt på roaming. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Når teleselskapene ikke evner å skape konkurranse så er det bra EU prøver å sette foten ned. Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Tja, for meg kunne det bare ha blitt enda billigere. Dessverre er nok det ikke mulig, selv om det hadde vært kjekt for de som ringte mye utenlands. Gjerrige teleselskaper altså! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg