Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

Når jeg har på choken så dauer hele sykkelen , klarer ikke dra den lenger en til 6K og slipper jeg gassen stoppern.

8594598[/snapback]

 

 

Fixed.

 

 

Men er sykkelen spesiell kald da?

8594612[/snapback]

 

har testa det i dagmorgen når sykkelen hadde stått hele natta , og testa etter å kjørt halltimes tid . med samme resultat .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette var virkelig fint å vite :D

 

Da er det bare et siste spm som gjenstår:

Hvor får jeg tak i et sånt 52 drev, billigst mulig, og om jeg må ta av noen "hull" på kjeden for å få det til å passe?

 

Takk :)

8594191[/snapback]

Se litt rundt på de forskjellige nettbutikkene, eller hos en forhandler av mc. Det finnes en tråd her med oversikter over slike nettbutikker. :)

 

Og ja, du blir nødt til å ta av litt på kjeden. Når du kjøper drev, så pass på at det passer kjeden og framdrevet du har!

Lenke til kommentar
Åja, det høres jo ikke så vanskelig ut :)

 

Takk :D

8596363[/snapback]

 

Nei, men man må da kutte kjede.

 

Den uberfine låsemekanismen til analthema heter kjedelås og kan enkelt slås vekk med et flattjern vent mot siden.

 

For å kutte kjede :

Ta vinkelsliper , evnt. dremel og slip av en "tagg" på kjede, slip den helt ned, så man kan ta en syl og klinke til den - etter å ha pussa den ned. Du kan enkelt se "taggene" bortover kjede hele veien. Tenk logisk og du klarer det med bind for øya.

 

For å få av olje og smuts trenger man kjemiske produkter som løser opp - dra på esso/hydro/shell , evnt bruk kjemisk forvask feks på Shell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...