Thewiz Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 8589051[/snapback] Åfaen, nå blir det ikke fred å få her Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Pent Mr.Duck - du får gi oss en raport på før og etter. Ser jeg har ålet meg vei inn i signaturen din også 8589077[/snapback] raport skel dere få ^^ og synst den komentaren din var så genial den bare måtte få seg en plass i signaturen Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) etter time etter time i garasjen , det var riktignok Eiv880 som gjorde mesteparten av arbeidet men nå var det på da , å etter å prøvd 3 dyser fant jeg ut at 78 var grei dyse. men til poenget , Fyttihelvette for et kick det var imotsettning fra gamle anlegget , fra 5K og opp var rett å slett sykt herlig Endret 11. mai 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 8589051[/snapback] Dempevatten er min! Lenke til kommentar
TASan Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Da har jeg nå et annet spm her. Hva burde jeg gå for, hvis prisen ikke var noe problem (som den KANSKJE er). En Derbi Senda SM 50 XRace eller en Xtreme? Ser sistnevnte er noe større, men høyrehanda må dra så kort før den stopper, så det blir kanskje litt ubehagelig? Sikler etter sykkel nå! Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) var ikke helt problemritt med det effektanlegget plages med gass napping , san på en måte at når jeg gir full gass kommer det et napp med gass og så blir det stille så et napp til også stille Osv. det er bare i fri denne gassnappingen skjer btw , og på laft turtall lager motoren med BRRR lyd , men 6K+ kommer Vrooom lyden . Endret 12. mai 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Da har jeg nå et annet spm her. Hva burde jeg gå for, hvis prisen ikke var noe problem (som den KANSKJE er). En Derbi Senda SM 50 XRace eller en Xtreme? Ser sistnevnte er noe større, men høyrehanda må dra så kort før den stopper, så det blir kanskje litt ubehagelig? Sikler etter sykkel nå! 8593738[/snapback] X-Treme er ikke noe større en X-Race. De største forskjellene er vel at X-Treme har turteller, todelt glass i lyktekåpa og svarte felger. Ellers så tror jeg ikke det er noen forskjeller. X-Race er etter min mening et bedre valg enn X-Treme, siden den er en del billigere, den ser penere ut og turteller er ikke noe jeg føler et veldig stort behov for. Men dette er min subjektive mening. Lenke til kommentar
TASan Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Da tror jeg rett og slett jeg går for X-Race, hvis det er så lite med forskjeller. Den ser da noe større ut på butikken. De står side om side. Det er snakk om 5-6 cm da, så det er jo ikke allverdens. Sikkert høyere dempere eller noe. Edit: Noen som vet hva toppfarten blir om jeg setter på et Metrakit effektanlegg og dyser opp 10%? Endret 12. mai 2007 av TASan Lenke til kommentar
daruu Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 var ikke helt problemritt med det effektanlegget plages med gass napping , san på en måte at når jeg gir full gass kommer det et napp med gass og så blir det stille så et napp til også stille Osv. det er bare i fri denne gassnappingen skjer btw , og på laft turtall lager motoren med BRRR lyd , men 6K+ kommer Vrooom lyden . 8593783[/snapback] Har du bytta dyse? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Da tror jeg rett og slett jeg går for X-Race, hvis det er så lite med forskjeller. Den ser da noe større ut på butikken. De står side om side. Det er snakk om 5-6 cm da, så det er jo ikke allverdens. Sikkert høyere dempere eller noe. Edit: Noen som vet hva toppfarten blir om jeg setter på et Metrakit effektanlegg og dyser opp 10%? 8593873[/snapback] Du bør også bytte drev, hvis det er slik at de nye Derbi'ene fortsatt blir levert med den enorme bakdrevet Med bytta drev, dyse + eff annlegg bør du vel klare 80-90 Lenke til kommentar
TASan Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Hmm. Er det ikke sånn at det er lettere å bli merket hvis man har byttet drev da? Tenkte å montere turtallsperre så jeg ikke blir så lett merka av politiet og biltilsynet (A) Lenke til kommentar
daruu Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Hmm. Er det ikke sånn at det er lettere å bli merket hvis man har byttet drev da? Tenkte å montere turtallsperre så jeg ikke blir så lett merka av politiet og biltilsynet (A) 8593951[/snapback] tja... Hvis de kan det de driver med. så merker de det uansett når du har satt på effektannlegg Heldigvis kam ihvertfall de fleste politifolk fint lite om moped Endret 12. mai 2007 av daruu Lenke til kommentar
TASan Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Så det vil si at om bakdrevet er i største laget, så bør jeg bytte til et mindre et for å få størst effekt? Snakker vi om 90 på flata å 20 i oppoverbakke da? Eller runder den 60 oppover? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Så det vil si at om bakdrevet er i største laget, så bør jeg bytte til et mindre et for å få størst effekt? Snakker vi om 90 på flata å 20 i oppoverbakke da? Eller runder den 60 oppover? 8594023[/snapback] 14/52 dreving tenker jeg hadde vært passe. Motoren er såpass turtallsvillig også, så den dabber nok ikke av så mye i oppoverbakker. Det skal nok en veldig bratt bakke til før nåla går under 60 med 12-14/52 dreving. Når du drever ned fra 65 tenner til 52, blir aksellerasjonen og drivkraften dårligere, men turtallet går ned og toppfarten øker. Du blir heller oppdaget pga effektanlegget enn drevene. Det er kun X-Race/Treme som blir levert med det store 65-tenners bakdrevet, mens andre mopeder blir levert med 48 eller 52. Derfor yter også X-Race/Treme bedre orginalt (oppgitt 1,3 hk mer) enn de andre mopedene. Lenke til kommentar
TASan Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 (endret) Dette var virkelig fint å vite Da er det bare et siste spm som gjenstår: Hvor får jeg tak i et sånt 52 drev, billigst mulig, og om jeg må ta av noen "hull" på kjeden for å få det til å passe? Takk Endret 12. mai 2007 av TASan Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 var ikke helt problemritt med det effektanlegget plages med gass napping , san på en måte at når jeg gir full gass kommer det et napp med gass og så blir det stille så et napp til også stille Osv. det er bare i fri denne gassnappingen skjer btw , og på laft turtall lager motoren med BRRR lyd , men 6K+ kommer Vrooom lyden . 8593783[/snapback] Har du bytta dyse? 8593924[/snapback] ja prøvde med 75 - 88 og 78 dyse og 78 dysa var den eneste dysa jeg var noelunde fornøyd med . Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 var ikke helt problemritt med det effektanlegget plages med gass napping , san på en måte at når jeg gir full gass kommer det et napp med gass og så blir det stille så et napp til også stille Osv. det er bare i fri denne gassnappingen skjer btw , og på laft turtall lager motoren med BRRR lyd , men 6K+ kommer Vrooom lyden . 8593783[/snapback] Jeg har det også sånn noen ganger, sett på choken i 30sekunder så hjelper det. (går ræva da, men det hjelper mot napping) Og jeg får bare sånn der når motoren er veldig kald. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Når jeg har på clutchen så dauer hele sykkelen , klarer ikke dra den lenger en til 6K og slipper jeg gassen stoppern. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Når jeg har på choken så dauer hele sykkelen , klarer ikke dra den lenger en til 6K og slipper jeg gassen stoppern. 8594598[/snapback] Fixed. Men er sykkelen spesiell kald da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå