Sitronsaft Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Lurer veldig på om jeg skal ha sm eller racer. Ifølge en venn av meg som har racer er det omtrent ingenting forskjell, bare at raceren muligens går litt raskere. Også er det jo utseendet. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 det er stor forskjel på sitte stiling komfort og kjøre egenskaper mellom racing og enduro/sm på racing sitter du mer framover lent som er slitsomt i starten, men du vender deg til det etterhvert og stort sett mindre vibrasjon i salen og mykere så derfor mer behagelig og kjøre langt med og endel bedre kjøre egenskaper på bra vei sm/enduro god sitte stiling ganske rett, mye bedre en racing på grus, dårlig asfalt vei med mye sprekker i og bedre til bykjøring Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Hmmm. Begge deler høres jo positivt ut. Kommer til å bli bykjøring, men på vanlig vei regner jeg med racer blir best som du sier. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Racingmopeder er bare... ja, helt dødt spør du meg. Komme med den store sykkelen, med den puselyden og i 45 km/t... Bare.... nei. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Ehm, vi snakker jo faktisk om å ta vekk plombering og kanskje også feste på effektanlegg/trimme. Lenke til kommentar
makila Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Det er her alle mopedistene på forumet henger, altså! Jeg er 16 år, og vurderer å kjøpe meg moped og ta mopedlappen. En kompis av meg har kjøpt seg Rieju RS2 Matrix, og den synes jeg er utrolig kul. Jeg kan ingen ting (null niks nada) om moped, derfor trenger jeg deres hjelp til å velge ut potensielle kandidater. Mine kriterier er; Ikke dyrere enn ca 15000! Lettkjørt for en nybegynner. Ikke en type som blir stjålet før du får sagt kake. Er det noen som har forslag som kan passe inn her? Jeg har selvsagt tenkt å kjøpe brukt, forresten. --------- Et spm til; hva koster mopedlappen, og hvor lang tid tar den? Jeg har tatt trafikalt GK. er kanskje litt seint siden du allerede er 16 år. du får den nokk ikke før i vår. Neida. En kompis av meg tok ikke mopedlappen før etter sommeren i fjor. Han fikk kjørt noen uker før vintern kom. Jeg tok den 24 juni i fjor, og rakk vel å kjøre rundt 3400km før vinteren. TS: Det er altså girmoped du har lyst på? Jeg vil nok anbefale deg en supermotard da... Somoftest veldig lettkjørte mopeder. Selv har jeg kun erfaring med Gilera RCR og SMT og Derbi X-Race. Ta en titt på de. Fine mopeder som går greit. Du bør klare å få en 2007 modell til rundt 15 000. Skal selge min om under en mnd. forresten, du kan kjøpe min Du skal selge for å dra på utveksling? jeg følger i dine spor, det er derfor jeg ikke er sikker på om jeg "gidder" ta lappen og kjøpe moped, da jeg vil få lite utbytte av den før jeg reiser til USA (hopefully) om et år. Ang mopeden; post bilde og info da :=) ....og forresten, hva er SM? Ja, mopeden må selges gitt. Fyller 18 i starten av sommerferien neste år, når jeg kommer hjem fra USA. Da blir det bil Tja, du får jo kjørt resten av denne sessongen, samt til slutten av sommerferien neste år... Før du reiser. Mopeden har i hvertfal jeg hatt mye glede av. Slipper å sitte på den svette bussen til skolen, og trenger ikke stå opp så tidlig Har til nå kjørt litt over 6000km på litt mer en et år, kjøpt ny i fjor. Legger bilder i spoiler jeg Aldri gått i bakken denne sykkern Litt eldre bilder dette da, hadde gått litt over 1000km da bildene ble tatt. Det siste bildet er fra da jeg fikk den ny fra importør. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Ehm, vi snakker jo faktisk om å ta vekk plombering og kanskje også feste på effektanlegg/trimme. Ja, vi snakker faktisk om å ta vekk plombering, altså. Det forandrer ingenting, du har fortsatt popcornmaskin-lyden og en toppfart på 70-80kmt. Lenke til kommentar
makila Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Ehm, vi snakker jo faktisk om å ta vekk plombering og kanskje også feste på effektanlegg/trimme. Hehe, er ikke så gromt som du tror skjønner du. Ta vekk plombering... Greit, du klarer kanskje 70-80 da. Men det går fortsatt sakte under akselerasjon. Skal det bli noe tilsvarende lettsykkel må du på med ny sylinder osv. Når du da begynner å dra fra lettsykkel ser det ikke like dumt ut med "racing" moped, men du klarer aldri det med et uplombert anlegg/effektanlegg. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Ok, men da får jeg vel trå til med denne sylinderen. Kan noen gå nærmere inn på dette? Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Tror ikke du burde begynne å bytte sylinder... Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 GAH. Hva skal jeg gjøre da? Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Sett på effektanlegg og bytt dreving. Holder i massevis. Du får ca 80-90 km/t. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 En supermotard ER jo en crosser med asfalt-dekk? :/ Også mindre felger Ok, men da får jeg vel trå til med denne sylinderen. Kan noen gå nærmere inn på dette? Det er ikke bare bare å bytte sylinder. Det koster flesk og du bør ha passe med skru erfaring før du begynner med noe sånt Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Sett på effektanlegg og bytt dreving. Holder i massevis. Du får ca 80-90 km/t. Er denne prosessen vanskelig og dyr? Må jeg til profesjonelle? Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Sett på effektanlegg og bytt dreving. Holder i massevis. Du får ca 80-90 km/t. Er denne prosessen vanskelig og dyr? Må jeg til profesjonelle? Ikke så veldig vanskelig, men kan jo bli litt tricky hvis effektanlegget ikke passer osv. Jeg har ikke byttet drev før, men tviler på at det er så vanskelig Men hvis du bytter til nytt anlegg er det viktig og også bytte dyse. Ellers kan du risikere at mopeden skjærer seg! Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Med anlegg mener du altså effektanlegg? Og hva er dyse? Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Dyse er en liten skrue som sitter i bunn av forgasseren. Den "kontrollerer" hvor mye bensin sykkelen får. Og når du setter på trimpotte/trimanlegg/effektanlegg, trenger sykkelen mer bensin, og derfor må du sette på større dyse, slik at den får mer bensin. Selve prosessen med å bytte effektanlegg er veldig enkel. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Hvor mye koster det for effektanlegg? Og må jeg ikke først fjerne plombering? Er denne prosessen vanskelig? Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Hvis du skal ha nytt koster det fra 1500 og oppover. Du får sikkert noe shabby brukt noe, hvis du vil ha det billigere. Det er plombering i mange av effektanleggene som blir solgt, dette er piece of cake å fjerne. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Jeg mener plombering som er på sykkelen når man kjøper den. Effektanlegget kommer jo i tillegg, det erstatter ingenting.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå