Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Aprilia RS var lekker den, men har hørt at det er et helvetes styr å få tak i den ny, og også levere inn til verksted?

Vil det da være lurere og heller gå for Yamaha TZR som også er en lekkerbisken?

 

Blaxtro :)

Å levere den inn til verksted er ikke noe problem - så sant det som er feil kan fikses uten å måtte bytte for mye deler, fordi det er akkurat _det_ som er litt småtrasig når det gjelder aprilian. Men en kompis av meg har en TZR, jeg selv har RS. RS'en ser mye bedre ut. Men er enig i dette at det ser latterlig ut når en slik "svær moped - lettsykkel-look-alike" kommer kjørende i 45-50km/t. Løsningen er TrimTrimTrim, om man tar sjangsen på det (: Fordel å bo på landet hvor politiet er latere enn de doughnuts-spisende politiet på amerikanske filmer, også like uvitende :)

Lenke til kommentar

Det er her alle mopedistene på forumet henger, altså!

 

Jeg er 16 år, og vurderer å kjøpe meg moped og ta mopedlappen. En kompis av meg har kjøpt seg Rieju RS2 Matrix, og den synes jeg er utrolig kul. Jeg kan ingen ting (null niks nada) om moped, derfor trenger jeg deres hjelp til å velge ut potensielle kandidater.

 

Mine kriterier er;

 

Ikke dyrere enn ca 15000!

Lettkjørt for en nybegynner.

Ikke en type som blir stjålet før du får sagt kake.

 

 

Er det noen som har forslag som kan passe inn her? Jeg har selvsagt tenkt å kjøpe brukt, forresten.

 

 

 

---------

 

Et spm til; hva koster mopedlappen, og hvor lang tid tar den? Jeg har tatt trafikalt GK.

Lenke til kommentar
Det er her alle mopedistene på forumet henger, altså!

Jeg er 16 år, og vurderer å kjøpe meg moped og ta mopedlappen. En kompis av meg har kjøpt seg Rieju RS2 Matrix, og den synes jeg er utrolig kul. Jeg kan ingen ting (null niks nada) om moped, derfor trenger jeg deres hjelp til å velge ut potensielle kandidater.

Mine kriterier er;

Ikke dyrere enn ca 15000!

Lettkjørt for en nybegynner.

Ikke en type som blir stjålet før du får sagt kake.

Er det noen som har forslag som kan passe inn her? Jeg har selvsagt tenkt å kjøpe brukt, forresten.

Når du skal kjøpe brukt koster jo nesten alt under 15k vil jeg tro :- ) Bare bla gjennom finn.no og se om du finner noe liker. Selv kjøpte jeg en brukt Peugeot Fox, noen få tusenlapper ble det. Veldig fin nybegynner-sykkel.

 

Et spm til; hva koster mopedlappen, og hvor lang tid tar den? Jeg har tatt trafikalt GK.

Teoriprøva = 350 ca + Selve sertifikatet 200 kr

 

Teoriprøva må selvsagt betales for selvom du stryker

Lenke til kommentar
Det er her alle mopedistene på forumet henger, altså!

 

Jeg er 16 år, og vurderer å kjøpe meg moped og ta mopedlappen. En kompis av meg har kjøpt seg Rieju RS2 Matrix, og den synes jeg er utrolig kul. Jeg kan ingen ting (null niks nada) om moped, derfor trenger jeg deres hjelp til å velge ut potensielle kandidater.

 

Mine kriterier er;

 

Ikke dyrere enn ca 15000!

Lettkjørt for en nybegynner.

Ikke en type som blir stjålet før du får sagt kake.

 

 

Er det noen som har forslag som kan passe inn her? Jeg har selvsagt tenkt å kjøpe brukt, forresten.

 

 

 

---------

 

Et spm til; hva koster mopedlappen, og hvor lang tid tar den? Jeg har tatt trafikalt GK.

er kanskje litt seint siden du allerede er 16 år. du får den nokk ikke før i vår.

Lenke til kommentar

Kurt Grusom: Du trenger mopedkjøring, som koster ca. 4500. Deretter må du sende søknad om å ta førerkort, og når den er godkjent, kan du ta teoriprøven. Dette koster rundt 330-350, så må du betale 200 kr for å få utstedt førerkort.

 

Ang. moped - sjekk rundt på finn.no, autodb.no og lignende sider, du finner masse rart der :)

Lenke til kommentar
Det er her alle mopedistene på forumet henger, altså!

 

Jeg er 16 år, og vurderer å kjøpe meg moped og ta mopedlappen. En kompis av meg har kjøpt seg Rieju RS2 Matrix, og den synes jeg er utrolig kul. Jeg kan ingen ting (null niks nada) om moped, derfor trenger jeg deres hjelp til å velge ut potensielle kandidater.

 

Mine kriterier er;

 

Ikke dyrere enn ca 15000!

Lettkjørt for en nybegynner.

Ikke en type som blir stjålet før du får sagt kake.

 

 

Er det noen som har forslag som kan passe inn her? Jeg har selvsagt tenkt å kjøpe brukt, forresten.

 

 

 

---------

 

Et spm til; hva koster mopedlappen, og hvor lang tid tar den? Jeg har tatt trafikalt GK.

er kanskje litt seint siden du allerede er 16 år. du får den nokk ikke før i vår.

 

Neida. En kompis av meg tok ikke mopedlappen før etter sommeren i fjor. Han fikk kjørt noen uker før vintern kom. Jeg tok den 24 juni i fjor, og rakk vel å kjøre rundt 3400km før vinteren.

 

TS: Det er altså girmoped du har lyst på? Jeg vil nok anbefale deg en supermotard da... Somoftest veldig lettkjørte mopeder. Selv har jeg kun erfaring med Gilera RCR og SMT og Derbi X-Race. Ta en titt på de. Fine mopeder som går greit. Du bør klare å få en 2007 modell til rundt 15 000.

Skal selge min om under en mnd. forresten, du kan kjøpe min :)

Lenke til kommentar
Det er her alle mopedistene på forumet henger, altså!

 

Jeg er 16 år, og vurderer å kjøpe meg moped og ta mopedlappen. En kompis av meg har kjøpt seg Rieju RS2 Matrix, og den synes jeg er utrolig kul. Jeg kan ingen ting (null niks nada) om moped, derfor trenger jeg deres hjelp til å velge ut potensielle kandidater.

 

Mine kriterier er;

 

Ikke dyrere enn ca 15000!

Lettkjørt for en nybegynner.

Ikke en type som blir stjålet før du får sagt kake.

 

 

Er det noen som har forslag som kan passe inn her? Jeg har selvsagt tenkt å kjøpe brukt, forresten.

 

 

 

---------

 

Et spm til; hva koster mopedlappen, og hvor lang tid tar den? Jeg har tatt trafikalt GK.

er kanskje litt seint siden du allerede er 16 år. du får den nokk ikke før i vår.

 

Neida. En kompis av meg tok ikke mopedlappen før etter sommeren i fjor. Han fikk kjørt noen uker før vintern kom. Jeg tok den 24 juni i fjor, og rakk vel å kjøre rundt 3400km før vinteren.

 

TS: Det er altså girmoped du har lyst på? Jeg vil nok anbefale deg en supermotard da... Somoftest veldig lettkjørte mopeder. Selv har jeg kun erfaring med Gilera RCR og SMT og Derbi X-Race. Ta en titt på de. Fine mopeder som går greit. Du bør klare å få en 2007 modell til rundt 15 000.

Skal selge min om under en mnd. forresten, du kan kjøpe min :)

 

Du skal selge for å dra på utveksling? :p jeg følger i dine spor, det er derfor jeg ikke er sikker på om jeg "gidder" ta lappen og kjøpe moped, da jeg vil få lite utbytte av den før jeg reiser til USA (hopefully) om et år.

 

Ang mopeden; post bilde og info da :=)

 

 

....og forresten, hva er SM?

Lenke til kommentar

Jeg er i samme situasjon som Kurt Grusom egentlig. Har meldt meg på et såkalt mopedkurs i slutten av måneden som koster 6000,-. Jeg vet egentlig ikke hva dette er, men jeg trodde det var alt jeg trengte for å få lappen, lappen inkludert. Det går over 3 dager :S Noen som kan klare opp i dette? Skal for sikkerhets skyld ringe dit i morgen. Har ikke tatt trafikalt grunnkurs, men skal prøve å få tatt det neste uke.

 

Og, av en Supermotard og en slik, hva er raskest? Forresten, er dette en supermotard?

Lenke til kommentar
Jeg er i samme situasjon som Kurt Grusom egentlig. Har meldt meg på et såkalt mopedkurs i slutten av måneden som koster 6000,-. Jeg vet egentlig ikke hva dette er, men jeg trodde det var alt jeg trengte for å få lappen, lappen inkludert. Det går over 3 dager :S Noen som kan klare opp i dette? Skal for sikkerhets skyld ringe dit i morgen. Har ikke tatt trafikalt grunnkurs, men skal prøve å få tatt det neste uke.

 

Og, av en Supermotard og en slik, hva er raskest? Forresten, er dette en supermotard?

 

Nei. Ser mer ut som en crosser med asfalt-dekk

Lenke til kommentar

Stemmer det.

En Supermotard er en vanlig moped med mindre felger enn cross felger.

PLuss at det er samme dimmensjon på felgene, og at det sitter dekk uten knaster på.

 

Alle mopeder går jo rundt 45 orginalt, forstår ikke hvorfor folk gidder diskutere dette egentlig :p

 

 

Btw, det der er ikke mye limited edition.

Det er bare en vanlig senda med annen plast..

Endret av .Butthead.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...