Sitronsaft Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Jeg sa jo at mopedene jeg linket til var større i størrelse enn scooterne. Det var derfor jeg lurte på om ikke scooteren gikk raskest om de hadde samme kubikk, i og med at den har mindre vekt. Og jeg synes ikke 10k er dyrt, dette har jeg forklart. Jeg sa jeg synes det var dyrt med moped generelt, det hadde ingen sammeheng med linkene jeg viste til. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Det er jo noe sant i det du sier. Utrimmeet scooter kontra utrimmet moped er forskjelilge, der de fleste scootere er raskere. Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Det er jo en selvfølge da, om du har en sykkel på 100kg eller et tonn så blir det forskjell Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Har nettopp meldt meg på mopedkurs, det tidligste jeg kunne finne her i Bergen. Mandag 20/7 Tirsdag 21/7 Onsdag 22/7 Alle er kl. 16:00. Nå må jeg bare få tatt trafikalt grunnkurs før dette. Har funnet en som begynner på mandag, og er mandag, tirsdag og onsdag. Problemet er at jeg jobber mandag og onsdag, så må få vekk disse vaktene. Om noen vet om et tidligere mopedkurs (perioden 9/7 og noen dager utover passer dårlig, da jeg har lyst å ta en tur utenbys her) så PLIS send meg pm eller skriv her i tråden Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Om jeg har forstått det riktig er det flere ting man kan gjøre for å få mopeden til å gå raskere.. Man kan trimme, ta vekk plombering, og til og med feste på noe som kalles effektanlegg, som på en måte er det motsatte av plombering. Helt hypotetisk, hva er det som anbefales å gjøre her om man vil kunne kjøre i en fart på i alle fall 80km/t ? Som da er minst "skadelig" på mopeden og vanskeligst å oppdage. Så klart, helt hypotetisk. Du kan jo fjerneplombene, da dette er vanskelig å se. Men da må du huske på å dyse opp osv. Så du ikke skjærer motoren Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Fjerne plombene er også best trim som er mest "usynlig" for politiet. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Hva med effektanlegg? Er det vanskelig/dyrt/skadelig for sykkelen å fjerne plombene? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Noen andre med Peugeot Fox her eller? Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Hva med effektanlegg? Er det vanskelig/dyrt/skadelig for sykkelen å fjerne plombene? Du får jo mer effekt ut av et effektanlegg, men det koster mer og er lettere å se. Det kan være skadelig for sykkelen å trimme hvis du ikke dyser opp osv. Hvis du kjører 2 takter er det greit å blande litt olje i bensina (ca. 1%) for å være på den sikre sia. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Men om jeg får til å kjøre i 80km/t ca. når plombene er tatt vekk er jeg fornøyd. Vil bare ikke bli forbikjørt på vanlig forkjørsvei. Med 80km/t kan jeg jo faktisk kjøre på motorveien også.. Kan man fjerne plombene selv eller må man få en fagperson til å gjøre dette? Det er jo ulovlig så jeg ser ikke hvordan man kan gå til verksted i alle fall. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Men om jeg får til å kjøre i 80km/t ca. når plombene er tatt vekk er jeg fornøyd. Vil bare ikke bli forbikjørt på vanlig forkjørsvei. Med 80km/t kan jeg jo faktisk kjøre på motorveien også.. Kan man fjerne plombene selv eller må man få en fagperson til å gjøre dette? Det er jo ulovlig så jeg ser ikke hvordan man kan gå til verksted i alle fall. kan jo ikke kjøre på motorveien i 80 Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Seff kan man det, jeg (og min mor) gjorde det så sent som i går. Det er Norge vi snakker om, fartsgrensen er jo faktisk 80 på motorveien stort sett, selv om folk kjører opp i 90-100 da. Lenke til kommentar
makila Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Høres veldig fornuftig ut å ligge på motorvei med en moped med makshastighet 80 km/t... Endret 2. juli 2009 av Mariuslk Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg har kjørt på motorveien av og til. Er null stress å holde følge med trafikken der. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Kanskje ikke det smarteste, men det går an sier jeg. Det går i alle fall bedre enn å ligge på motorveien med en moped med makshastighet på 60 km/t Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 hva om det kommer slakk oppeverbakke da på motorveien? plutselig er du nede i 70. er ikke bra å ligge på fullt turtall på motorveien heller. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Du sier noe. Men hva om man tar på effektanlegg f.eks. og får en maksfart på 90? Da vil man vel trygt kunne ligge på motorveien=? Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg hadde effektanlegg og byttet dreving, og jeg fikk en fart på ca 95-100. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Hva vil det si å bytte dreving? Og hvordan ser egentlig et effektanlegg ut, er det som en svær trakt man stikker inn i eksosrøret? x) Edit: http://images.google.no/images?hl=no&q...sa=N&tab=wi Så jeg hadde LITT rett. Endret 2. juli 2009 av Sitronsaft Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Bytte dreving er å bytte tannhjulene foran og bak. Altså det som får kjedet til å gå rundt. Hvis du tenker deg på en tråsykkel, har du stort tannhjul bak og lite tannhjul foran, vil du få god akselerasjon, men dårlig toppfart. Det er samme greia på moped. Effektanlegg kan se forskjellige ut, kan vise deg noen.. Endret 2. juli 2009 av Zeromac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå