Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Det vil hjelpe ja, men det burde også variatorsperra gjøre.

En kompis får sin opp i ca 80 på speedo etter fjerning av den plomba, han har Aprilia sr50ac.

Som er samme motor som aerox har, bare luftkjølt.(Snakker om de eldre sr modellene, ikke de nyeste.)

 

Sikker på at du tok rett ring da? Og ikke bare en skive som skal være der?

 

 

Eksos plomberinga kan være en slags innsnevring helt i enden som står nærmest sylinderen, eller et rør som stikker ut fra selve potta.

Er usikker på hvordan det er på aerox, bare å ta det av å se om du ser noe som ikke passer inn.

Evt ta bilder av potta og post her, så skal vi nok finne ut av det :p

Lenke til kommentar

Ja, det er et slags "ekstrarør" ut fra potta som ikke passer helt inn for å si det sånn.

 

Ringte en kompis etter at jeg hadde testa scooteren, for jeg trodde jeg hadde tatt feil dings. Sperra ser jo bare ut som ei litt tjukk skive. Spurte om det var den større, "taggete" ringen innenfor men den var det ikke sa han. Dog jeg ikke skjønte effekten dens.

Lenke til kommentar

Har så si 0 peil på motor, så har ett lite , sikkert obvious spørsmål;

Når motoren på mopeden/scootern er kald, harker den da på starten før den får varmet seg opp?

Har det slik at min scooter alltid harker på starten, og får ikke ut så mye power fra den før du har kjørt den litt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Da syns jeg vi kan avgjøre nå, en gang for alle: Motoren til Derbi påstås å være bedre enn AM6 motorene. Er dette noe å velge moped på grunnlag av?

 

Utvekslet en e-mail med en fra Yamaha-centret i moss (virket ikke helt proff dog) Men han mente på at AM6 motoren i 2007 utgaven var forsterket? Noen som har noe mer konkret her?

 

 

Derbi GPR 50 2009 har am6 motor selv tror jeg ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...