.Butthead. Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Så hvis ingen i familien eller venner ikke har mc, så kan man ikke øvelseskjøre? Høres forbanna dumt ut. Kjapt søk på google, må ha mc for å øvelseskjøre ja.. Endret 10. november 2008 av .Butthead. Lenke til kommentar
Thoby Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Om vi snakker RS 06 og opp ville eg helst hatt det, men de er jo dyre Men de er faen porno på to hjul da Spesielt RS 125 06 og opp, enda kraftigere og deiligere Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 I dag tok eg variatorsperra på scooteren min, men merka absolutt ingen forskjell. (Aerox) Snakka med ein kompis, og han sa at eg burde fjerne plomberinga i potta slik at den kan slippe ut meir eksos. Vil dette hjelpe? Korleis gjer eg det? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Det vil hjelpe ja, men det burde også variatorsperra gjøre. En kompis får sin opp i ca 80 på speedo etter fjerning av den plomba, han har Aprilia sr50ac. Som er samme motor som aerox har, bare luftkjølt.(Snakker om de eldre sr modellene, ikke de nyeste.) Sikker på at du tok rett ring da? Og ikke bare en skive som skal være der? Eksos plomberinga kan være en slags innsnevring helt i enden som står nærmest sylinderen, eller et rør som stikker ut fra selve potta. Er usikker på hvordan det er på aerox, bare å ta det av å se om du ser noe som ikke passer inn. Evt ta bilder av potta og post her, så skal vi nok finne ut av det Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Ja, det er et slags "ekstrarør" ut fra potta som ikke passer helt inn for å si det sånn. Ringte en kompis etter at jeg hadde testa scooteren, for jeg trodde jeg hadde tatt feil dings. Sperra ser jo bare ut som ei litt tjukk skive. Spurte om det var den større, "taggete" ringen innenfor men den var det ikke sa han. Dog jeg ikke skjønte effekten dens. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Det er nok det ekstra røret som er plomberinga i eksosen, om du ikke vil ødelegge orginal eksosen bør du kjøpe nytt effektannlegg. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Det gidder jeg ikke. Men her er et bilde av en annen Aerox, det er den lille ringen innenfor muttern jeg fjerna. Regner med det er rett? Synest det var merkelig at det ikke skjedde noen som helst forandring, hadde jo hørt at det skulle ta av når man fjerna den. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Det er ikke den rett innenfor mutteren du skal fjerne nei, det er den som gjør at kicken virker. Den bør være på om du bruker kicken alså Hvis du ser på bildene mine, så ser du hvordan den ser ut. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 (endret) Så det er den der ringen som beltet ligger på? Endret 11. april 2009 av ZenCo Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Hvis du åpner på ny, og ser på bildene mine så tror jeg du skjønner. Den ligner på en ring man kan ha på fingern, er lett å se hvilken du skal ta. Jeg klarer ikke helt se på bildet, om det er slitasje eller om det er den sperra som ligger der. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Det er sperra. Jeg har rett og slett fjerna skiva innenfor mutteren og trodd det var den. :!: Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Hehe, fort gjort. Du kjenner godt om den sperra er fjerna. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Fått gjort noe da zenco? Nylig fått meg aerox selv, og da måtte såklart denne sperra bort Så har den nøkkelklippet i tilfellet jeg skulle trenge den igjen Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Har så si 0 peil på motor, så har ett lite , sikkert obvious spørsmål; Når motoren på mopeden/scootern er kald, harker den da på starten før den får varmet seg opp? Har det slik at min scooter alltid harker på starten, og får ikke ut så mye power fra den før du har kjørt den litt. Lenke til kommentar
makila Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Det er normalt ja. Motoren er kald og trenger å få litt temp før den går rent. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Fått gjort noe da zenco?Nylig fått meg aerox selv, og da måtte såklart denne sperra bort Så har den nøkkelklippet i tilfellet jeg skulle trenge den igjen Jada, når suser den avgårde på flaten. Dog i oppoverbakkene går det omtrent like treigt. Lenke til kommentar
G0rillaZ Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Da syns jeg vi kan avgjøre nå, en gang for alle: Motoren til Derbi påstås å være bedre enn AM6 motorene. Er dette noe å velge moped på grunnlag av? Utvekslet en e-mail med en fra Yamaha-centret i moss (virket ikke helt proff dog) Men han mente på at AM6 motoren i 2007 utgaven var forsterket? Noen som har noe mer konkret her? Derbi GPR 50 2009 har am6 motor selv tror jeg Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Mye vits å quote et 2 år gammel innlegg da, spesielt når du har feil Derbi har derbi motor. Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Stemmer det Butthead sier. Derbi GPR 09 har Derbi LC motor, noe Aprilia Rs 50 06- også har. Lenke til kommentar
G0rillaZ Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Mye vits å quote et 2 år gammel innlegg da, spesielt når du har feil Derbi har derbi motor. Hmm, okay, folk sier så mye forskjellig Forresten, er det noen som vet hva slags dyser jeg trenger på Metrakits rk replica til Derbi GPR? ( http://www.speedoptions.no/index.php?main_...dc0a34bd3ef6a8a ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå