Svampebob Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 ok, men er det noen mopeder som LOVLIG går over 50km? veteran mopeder, de har ingen plombering, men spørs om de går så bra da, de fleste er vel skamkjørt nå Lenke til kommentar
reds Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 INGEN 50ccm mopeder har lov til å gå over 45km/t +/- 10%. Basta bom. Veteran eller ei. Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 veteraner har! for de har ingen plombering, og dette har jeg forhørt meg om med naboen, han er politi så han har greie på dette, og er flere som har sagt det samme Lenke til kommentar
reds Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Da kan jeg bare si at neste gang BT er ute med tralla og en veteran gjør 65km/t på tralla, så ryker både skilt og sparekonto. Det står i regelverket at det er mopedens eier og fører som har det fulle ansvaret for at mopedens toppfart ikke overstiger 45km/t på strak vei. Dette er uavhengig av årsmodell, merke og om den originalt er plombert eller ikke. Endret 27. april 2008 av Marius E Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 men det du sier er jo om den er uplombert kan du holde 45 og være lovlig? eller mistolker jeg det? :S Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Du mistolker det Det han mener er at mopeder UANSETT hva, veteran eller ikke, kan bare kjøre i 45 km/t. Sånn jeg skjønner det i alle fall Lenke til kommentar
reds Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 ThKarlsen har forstått det. INGEN mopeder skal over 45km/t uansett modell, merke og original toppfart. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Tempo Corvette kan nok greie over 50km/t... Jeg husker jeg hadde en Tempo Corvette på hytta. Lyseblå. For en moped! Den er ødelagt nå da. :/ Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 ok, men er det noen mopeder som LOVLIG går over 50km? veteran mopeder, de har ingen plombering, men spørs om de går så bra da, de fleste er vel skamkjørt nå Min Aprilia RS 50 går opptil 60 km/t orginalt. Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 ok, men er det noen mopeder som LOVLIG går over 50km? veteran mopeder, de har ingen plombering, men spørs om de går så bra da, de fleste er vel skamkjørt nå Min Aprilia RS 50 går opptil 60 km/t orginalt. HAHAHA. Aldri i verden. Min aprilia rs gikk 40 på flata plombert. Tror nok speedometeret ditt er på jordet, gutt Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 ok, men er det noen mopeder som LOVLIG går over 50km? veteran mopeder, de har ingen plombering, men spørs om de går så bra da, de fleste er vel skamkjørt nå Min Aprilia RS 50 går opptil 60 km/t orginalt. HAHAHA. Aldri i verden. Min aprilia rs gikk 40 på flata plombert. Tror nok speedometeret ditt er på jordet, gutt Må være det da hehe. Leste 60 når jeg så ned vertfall Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Mopeder produsert før "45" regelen ble iværksatt kan lovelig kjøre i 50 km/t. Lenke til kommentar
reds Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Det er feil, -Martin-. Det er ingen mopeder som kommer seg rundt 45-regelen. Endret 4. mai 2008 av Marius E Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hvem i helvette bryr seg om 45km/t regelen MariusE? Alle trimmer jo og styrer værre en værst. Care. Lenke til kommentar
reds Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg driter så klart i den regelen jeg også. Poenget er at selv om en moped er 30 eller 3 år gammel, så skal den ikke overstige 45km/t. Spar deg for sånne kommentarer framover, er du snill! Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Så for å få det komplett overstått, det er en kamerat som sier at det er lov å kjøre i over 50 med en tsx, er det da feil? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Så for å få det komplett overstått, det er en kamerat som sier at det er lov å kjøre i over 50 med en tsx, er det da feil? Det er feil. Mopeden har en motor på maksimum 50 kubikk centimeter. Den skal ikke kunne kjøres fortere enn 45 km/t på flat vei. Det er forbudt å trimme mopeden for å få den til å gå fortere. 45 km/t kommer fra et EØS-direktiv som pålegger Norge å følge europeiske standarder. I de fleste land er mopeden et typisk bykjøretøy og uten krav om førerkort eller opplæring. Dette er nok grunnen til at EU har bestemt at den ikke skal gå fortere enn 45 km/t. http://www.tryggtrafikk.no/?module=Article...licShow;ID=2659 Endret 11. mai 2008 av gilera Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Reinspikka moralisme fra Trygg Trafikk. Som vanlig........ Nei, bare å trimme i vei og gi på. Lenke til kommentar
mtpower Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 MANGE mopeder får til å kjøre i 60km/t orginalt, MEN fartsgrensen er på 45km/t uansett... Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Hmm... Ser ikke ut til at så mange bryr seg om dette alikavell. En kompis av meg kjøpte en Yamaha TZR, å den går 50-55 på flat mark HELT standar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå