Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Må bare si at etter å ha lest igjennom en god del tråder på forsiden nå så er jeg lettere overraska over hvor mye oppspinn og løgner som florerer på denne delen av forumet. Masse feilinformasjon, skryting og oppspunnet vrøvl.

 

"Broren min sin kjørelærer sa at mopeder kan gå 65 men bare kjøres i 45"

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mitt tips er og ikke bruke så mye penger på det. Ikke gå etter utseende men kjørelengde og kvalitet.

 

Folk smiler/ler når jeg kommer med SFXen min (oppskrapet og knust mye av plasten),men når min starter lettere og akser bedre en mopedene deres til 10 lapper mer,er de som oftest ikke så veldig hovmodige lenger.

 

Men det er jo smak og behag.

Endret av T homas
Lenke til kommentar
Mitt tips er og ikke bruke så mye penger på det. Ikke gå etter utseende men kjørelengde og kvalitet.

 

Om det er mulig å få god sykkel til under 10 er jo det bra. Så lenge det er kvalitet, god å kjøre og den går godt er målet å få det så billig så mulig.

 

Andre tips?

 

Edit: Vurderer Moped (crosser) også.. Bor i ei lita bygd, så kanskje det hadde gjort seg med litt offroad og slikt? Mine kompiser snakker om å kjøpe crossere, men de har heller ikke peiling :roll:

Endret av COYS
Lenke til kommentar
Noen som vet hva trykket skal være foran og bak i dekkene på en Peugeot Vivacity?

 

er 2001- modell, hvis det har noe å si.

 

Står vanligvis i vognkortet, hvis ikke vil jeg si 40 psi er supert ;)

 

Edit: Vogn og ikke førerkortet :p

Endret av storken
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Kjapt spm...

 

Jeg var ute å kjørte min rieju smx, Jeg holdt rundt 80,- plutselig låste baksekket seg. da jeg skulle kjøre videre kunne jeg ikke gi bånn gass, kunne ikke komme over 4000rpm da var det litt som om jeg gikk tok for bensin. Det første jeg tenkte var jo at kanskje den er skjert, men tingen er det att viss jeg venter litt, så den får kjølt seg ned da er det bare til å gi på i 5 min så begynner det å daue av igjen, jeg mener hadde den vore skjert så hadde den vel ikke gått bra når jeg startet den? eller ruser det? noen som har vert borti noe lignende før?. Jeg tror jeg skal sjekke plugg og luftfilter før jeg gidder å skru av sylinder bare for å sjekke ( LIZZZMMM!!! :p )

Lenke til kommentar
Kjapt spm...

 

Jeg var ute å kjørte min rieju smx, Jeg holdt rundt 80,- plutselig låste baksekket seg. da jeg skulle kjøre videre kunne jeg ikke gi bånn gass, kunne ikke komme over 4000rpm da var det litt som om jeg gikk tok for bensin. Det første jeg tenkte var jo at kanskje den er skjert, men tingen er det att viss jeg venter litt, så den får kjølt seg ned da er det bare til å gi på i 5 min så begynner det å daue av igjen, jeg mener hadde den vore skjert så hadde den vel ikke gått bra når jeg startet den? eller ruser det? noen som har vert borti noe lignende før?. Jeg tror jeg skal sjekke plugg og luftfilter før jeg gidder å skru av sylinder bare for å sjekke ( LIZZZMMM!!! :p )

 

Den er nok varmeskjert da, går bra helt til den blir varm. Ta av sylinderen, hon den opp og få tak i et nytt stempel før du skjærer den helt (da kan veiv osv gå med..).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...