Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaok, ok, så Maxima sylinder, 26mm gasser, tenning, R3 potte og nedoverbakke ?

For ikke å trekke noe mer i det ; jeg hadde ProRace sylinder, ProRace CDI,ProRace potte,ProRace clutch, 24mm gasser osv osv, fikk 125-130km/t, ekte måling, ikke noe moped speedo.

Gjør greia di 120-130, med bare sylinder,så vet jeg hva jeg skal kjøpe meg, å ikke bruke 9-10 000kr i trim for.

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar

Trist historie jeg fikk høre og lese på nettet idag. To kamerater av meg på ungdomskulen hadde vært i ulykke igår kveld. Begge er 16 år. Han ene var alene hjemme og tillot seg å låne foreldrenes Volvo. Han andre kjørte en CPI moped. De fant ut at de skulle kjøre om kapp. De kjørte om kapp og da han som kjørte bilen skulle kjøre forbi kom han borti han på mopeden og han ble kastet ned i asvalten for så å havne i grøfta. Han som kjørte bilen merket dette men fortsatte å kjøre i panikk. Han kjørte hjem og parkerte bilen. En liten stund senere kom en annen kamerat av meg kjørende forbi på samme vei og la merke til mopeden som låg knust i veien. Han sjekket og fant personen liggende i grøfta med to brukne ribben og en brukket arm. Hele ansiktet var oppskrapet og han hadde vanskelig for å puste. Kamerat nr 3 som fant han tilkalte ambulanse og stoppet en bil for hjelp. Mopedisten ble fraktet med helikopter til Stavanger og ble vurdert kritisk skadet. Senere fant politiet personen som hadde kjørt bilen sammen med to andre som hadde sittet på hjemme. De tok dem med til avhør og fikk forklaring. Kamerat nr 3 som fant mopedisten og tilkalte ambulansen gidde også sin forklaring. Nå ikveld ble mopedisten fraktet hjem til sine foreldre. Bilisten fikk 6000kr bot og 10 månders utsettelse på alt av sertfikater. Noe jeg mener er latterlig lavt. Han kunne ha drept mopedisten og han stoppet heller ikke for å sjekke hvordan det gikk. Etter min mening skulle han aldri for lappen. De to personene som satt på fikk ingen straff etter hva jeg har forstått. Helt sykt. Hva mener dere andre om straffen til bilisten og at de to andre som satt på slapp unna straff? Må være sykt for alle men å kjøre fra en kamerat som en kunne ha drept er jo bare sykt. Deres meninger?

Lenke til kommentar
..

Hørtes merkelig ut. Straffen for han som kjørte burde jo vært mye større, samt at bota skulle vært større og han skulle betlat oppreisning til mopedisten (kanskje han må det?). Han begikk jo mange lovbrudd; (stjålet bil), kjøring uten førerkort, uansvarlig kjøring, stikke fra ulykkesstedet osv. Kameratene som satt på gjorde også noe ulovlig da de visste at sjåføren ikke hadde lov til å kjøre. Det er jo en straffbar handling i seg selv.

Ei voksen dame her jeg bor fikk fengselsstraff etter at hu var uoppmerksom og ikke så at bilen foran stoppet. Hu svingte så opp på gangveien der hun traff to jenter, hvorav hu ene ble hardt skadet og lå lenge på sykehus (men er nå frisk igjen). Hu måtte også betale en stor bot og erstatning til jenta, samt mista lappen for en lang stund.

Regner med at saken ikke er ferdigbehandlet? Han idioten som kjørte bilen kan vel kanskje belage seg å betale regress til forsikringsselskapet til den stakkars gutten også..

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Haha, jeg ble tatt for å røyke hasj, og jeg fikk 1 år utsettelse.

Seriøst? Det visste ikke jeg var mulig.

Jepp, var ikke nærheten av en bil engang :D

Men har kjørt ulovelig, med et skilt jeg stjal, og brukt svarteip og endra litt på talla. Og stukket av de gangene jeg har fått politiet etter meg. Sånn sett bryr det meg ikke så mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...