TanglewoodD Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Sykkel Bundy ? Og trim isåfall Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Speedofarta er langt i fra ekte, og alt står på noen sider tilbake tror jeg. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Ok, Airsal sylinder ? Moppa di gjør 100km/t. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Er vel denne jeg har: http://www.speedoptions.no/index.php?main_...9b3c5c27f69b5be Må ordne med gps snart. Forgasser vet jeg ikke, men er ikke orginal, dreving er for toppfart. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Jaok, ok, så Maxima sylinder, 26mm gasser, tenning, R3 potte og nedoverbakke ? For ikke å trekke noe mer i det ; jeg hadde ProRace sylinder, ProRace CDI,ProRace potte,ProRace clutch, 24mm gasser osv osv, fikk 125-130km/t, ekte måling, ikke noe moped speedo. Gjør greia di 120-130, med bare sylinder,så vet jeg hva jeg skal kjøpe meg, å ikke bruke 9-10 000kr i trim for. Endret 12. november 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hmm, den sperrer ikke på noen turtall. Potta er orginal med fjerna plomber. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Idag overasket pappa meg med ett nytt speil ettersom det forige ble knust. Så sparte jeg de pengene. Btw, har ett MK2 effektanlegg til Rieju RR til salgs om interesse, pm. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Idag overasket pappa meg med ett nytt speil ettersom det forige ble knust. Så sparte jeg de pengene. Btw, har ett MK2 effektanlegg til Rieju RR til salgs om interesse, pm. Du har PM Lenke til kommentar
reds Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Sånn, i dag gjorde jeg og ThKarlsen en skikkelig jobb på SMXen. Vi røska ut motoren med forgasser og det hele for splitting og overhaling. Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Jepps.. Og det gikk jo sånn nogenlunde bra Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Trist historie jeg fikk høre og lese på nettet idag. To kamerater av meg på ungdomskulen hadde vært i ulykke igår kveld. Begge er 16 år. Han ene var alene hjemme og tillot seg å låne foreldrenes Volvo. Han andre kjørte en CPI moped. De fant ut at de skulle kjøre om kapp. De kjørte om kapp og da han som kjørte bilen skulle kjøre forbi kom han borti han på mopeden og han ble kastet ned i asvalten for så å havne i grøfta. Han som kjørte bilen merket dette men fortsatte å kjøre i panikk. Han kjørte hjem og parkerte bilen. En liten stund senere kom en annen kamerat av meg kjørende forbi på samme vei og la merke til mopeden som låg knust i veien. Han sjekket og fant personen liggende i grøfta med to brukne ribben og en brukket arm. Hele ansiktet var oppskrapet og han hadde vanskelig for å puste. Kamerat nr 3 som fant han tilkalte ambulanse og stoppet en bil for hjelp. Mopedisten ble fraktet med helikopter til Stavanger og ble vurdert kritisk skadet. Senere fant politiet personen som hadde kjørt bilen sammen med to andre som hadde sittet på hjemme. De tok dem med til avhør og fikk forklaring. Kamerat nr 3 som fant mopedisten og tilkalte ambulansen gidde også sin forklaring. Nå ikveld ble mopedisten fraktet hjem til sine foreldre. Bilisten fikk 6000kr bot og 10 månders utsettelse på alt av sertfikater. Noe jeg mener er latterlig lavt. Han kunne ha drept mopedisten og han stoppet heller ikke for å sjekke hvordan det gikk. Etter min mening skulle han aldri for lappen. De to personene som satt på fikk ingen straff etter hva jeg har forstått. Helt sykt. Hva mener dere andre om straffen til bilisten og at de to andre som satt på slapp unna straff? Må være sykt for alle men å kjøre fra en kamerat som en kunne ha drept er jo bare sykt. Deres meninger? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Haha, jeg ble tatt for å røyke hasj, og jeg fikk 1 år utsettelse. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) .. Hørtes merkelig ut. Straffen for han som kjørte burde jo vært mye større, samt at bota skulle vært større og han skulle betlat oppreisning til mopedisten (kanskje han må det?). Han begikk jo mange lovbrudd; (stjålet bil), kjøring uten førerkort, uansvarlig kjøring, stikke fra ulykkesstedet osv. Kameratene som satt på gjorde også noe ulovlig da de visste at sjåføren ikke hadde lov til å kjøre. Det er jo en straffbar handling i seg selv. Ei voksen dame her jeg bor fikk fengselsstraff etter at hu var uoppmerksom og ikke så at bilen foran stoppet. Hu svingte så opp på gangveien der hun traff to jenter, hvorav hu ene ble hardt skadet og lå lenge på sykehus (men er nå frisk igjen). Hu måtte også betale en stor bot og erstatning til jenta, samt mista lappen for en lang stund. Regner med at saken ikke er ferdigbehandlet? Han idioten som kjørte bilen kan vel kanskje belage seg å betale regress til forsikringsselskapet til den stakkars gutten også.. Endret 24. november 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Haha, jeg ble tatt for å røyke hasj, og jeg fikk 1 år utsettelse. Seriøst? Det visste ikke jeg var mulig. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Haha, jeg ble tatt for å røyke hasj, og jeg fikk 1 år utsettelse. Seriøst? Det visste ikke jeg var mulig. Jepp, var ikke nærheten av en bil engang Men har kjørt ulovelig, med et skilt jeg stjal, og brukt svarteip og endra litt på talla. Og stukket av de gangene jeg har fått politiet etter meg. Sånn sett bryr det meg ikke så mye. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Ja jeg forstår ikke helt saken jeg heller. Straffen er jo latterlig lav. Får håpe det er en feil. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) En kamerat av meg fikk ett års utsettelse fordi han kræsja i en stolpe med promille :/ han fikk strafferabatt, da. Endret 24. november 2007 av Bundy Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Skulle bare mangle ettersom han kjørte med promille. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Han hadde ikke lappen heller. Synd at de antar at man kommer til å kjøre konstant stein bare man blir tatt på en pisseprøve.Jeg kjører aldri påvirka. Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Hei! er det noen som vet hva det koster for års/veigavgifter til en atv? (e-ton dxl 50) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå