Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tzr med komfort? Det er så og si bare bull :p Værtfall på 07 modellen. Gpr og rs er bedre å sitte på. derbi senda syntes jeg faktisk også var ok å sitte på :p

å fy faen å frustrert jeg ble av det innlegget!

har hatt både tzr og to xracer(har den ene enda). husker spesielt når jeg hadde TZRen og en kamerat ville at jeg skulle kjøre inn den nye sendaen hans, da fikk jeg virkelig merke forskjell.

senda setet er jo ikke helt dødelig når man er godt vant til det, men det nærmer seg i alle fall ikke min definering av OK. TZR derimot, ååååååååååå, den er nydelig å kjøre sammenlignet med senda.. må bare anbefale tzr på det sterkeste, (særlig samenlignet med senda) helt fantastisk å kjøre.

nå var jo min kjære TZR 03 modell og ikke 07, men er temmelig sikker på at setet er det samme.

så det er verdt de 5-10000kr ekstra for en tzr?

ja (med mindre du syntes den er stygg).

Nei. Kjøp supermotard! ;)

kom med noe begrunnelser da!

sel har jeg for øyeblikket xrace SM, og er ganske fornøyd, men angrer på at e kjøpte SM igrunn. temmelig tåpelig i detheletatt. litt bedre og mer leken på asfalt, men løse underlag er den forferdelig dårlig.

at TZRen hadde sm var jo et lite minus, men utsenet, kjørekomforten og positiv opmerksomhet gjore opp for det.

<3 TZR <3

Endret av datastol
Lenke til kommentar
tzr med komfort? Det er så og si bare bull :p Værtfall på 07 modellen. Gpr og rs er bedre å sitte på. derbi senda syntes jeg faktisk også var ok å sitte på :p

å fy faen å frustrert jeg ble av det innlegget!

har hatt både tzr og to xracer(har den ene enda). husker spesielt når jeg hadde TZRen og en kamerat ville at jeg skulle kjøre inn den nye sendaen hans, da fikk jeg virkelig merke forskjell.

senda setet er jo ikke helt dødelig når man er godt vant til det, men det nærmer seg i alle fall ikke min definering av OK. TZR derimot, ååååååååååå, den er nydelig å kjøre sammenlignet med senda.. må bare anbefale tzr på det sterkeste, (særlig samenlignet med senda) helt fantastisk å kjøre.

nå var jo min kjære TZR 03 modell og ikke 07, men er temmelig sikker på at setet er det samme.

ja (med mindre du syntes den er stygg).

Nei. Kjøp supermotard! ;)

kom med noe begrunnelser da!

sel har jeg for øyeblikket xrace SM, og er ganske fornøyd, men angrer på at e kjøpte SM igrunn. temmelig tåpelig i detheletatt. litt bedre og mer leken på asfalt, men løse underlag er den forferdelig dårlig.

at TZRen hadde sm var jo et lite minus, men utsenet, kjørekomforten og positiv opmerksomhet gjore opp for det.

<3 TZR <3

Skal jeg melde deg på et rettskrivnigskurs? :)

Jeg har ikke hatt noen problemer med å kjøre én til to timer i strekk med min X-Race. Stort mer enn det kjører man vel heller ikke normalt med en moped. Jeg overlevde fint uten å få vondt i baken eller noen andre steder. :)

R-sykler er bygd for fart, og har ikke etter min mening noe å gjøre som moped. Den er heller ikke så praktisk som en scooter/cross-/supermotard-moped. Jeg ser også at mange sitter oppreist på liggesyklene. Hvorfor har man da ikke kjøpt seg en klassisk moped da, som man kan sitte oppreist på?

Jeg foretrekker å kjøre en moped som utgir seg for å være en moped, og ikke noe annet wannabe mikkmakk.

At TZR'en hadde sm? Hva mener du her? Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Jonas, SM og cross sykler generelt er vel skapt for å gjøre kraftig fra seg med god aks ?

Snakk om å drite seg på leggen.

Forøvrig, om du ikke ser det som et problem, å få vondt i ryggen av å sitte bøyd, eller rett opp, eller i ræva, kanskje andre ser på det som et problem ?

Prøvekjør for faen, du kan ikke sitte her å sammenligne meninger, så velge en sykkel.

Hvorfor spør egentlig folk om hvem sykkel de skal velge? Mopedmaskin varer ikke stort lenger enn 2 år anyway :p

Lenke til kommentar
Jonas, SM og cross sykler generelt er vel skapt for å gjøre kraftig fra seg med god aks ?

Snakk om å drite seg på leggen.

Hva kaller du en klassisk moped, som ikke er wannabe ettelleranna? Cross/supermotard har jo vært å få som mopeder omtrent siden mopeder kom på markedet (om noe i litt annerledes utførelse). Liggesyklenes effektivitet får man jo ikke brukt i 45 (-80) km/t. Det er og blir jo bare wannabe sykler. Utgi seg for å være noe annet enn det er, er etter min mening teit. Men jeg respekterer så klart at andre mener noe annet. Dette var bare min mening.

Lenke til kommentar

kommer jo helt ann på åssen tilstand du bor på i og syns jeg, dårlige veier, har du lyst til å kjøre litt på grusvei osv, er racing moped helt forferdelig, hvertfall for meg som bor på landet, men men.. scooter funker ganske bra på grusveioverflate.

men ja smak og behag. jeg liker cross/sm og racing. men den tilstanden jeg bor så er Cross/sm best for meg.

Lenke til kommentar

Synd den fortsatt har den gode gamle stygge, utrolige stygge fronten, billig dritt sykkel.

Man parkerer ikke mopeden for vinteren nei.. Men å kjøre saktere bør man jo.;)

Man må kjøre fortere når det er glatt, for å komme over det glatte :) Samme med tåke! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...