Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja da var sykkelen komt tilbake fra verkstedet ^^ og Solbergs er meg en liten spøkeful , han sa sykkelen min sto utenfor , og jeg gikk ut å der sto det riktignok en rød GPR , men eneste som var feil her var at hele fronten var smadra og alt helt klikk :scared: ( sikkert etter en kraftig kolisjon ) . Jeg ble helt sjokert , men da viste det seg at min sto gjemt bak i butikken blant de MCene som var til salgs :wee:

Lenke til kommentar

Startet sykkelen for å komme meg hjem fra skolen i dag (PS: det regnet som et helvette) og jeg og en kompis kjørte ivei. Etter en stund så sier han til meg i et lyskryss ''Magnus, sykkelen din ryker!'' Jeg ser da ned og finner ut at luftfilteret ryker som faen og eksosanlegget med.

 

Kompisen min sitt gjorde også det, så jeg tenkte ikke mer på det.

 

Men jeg regner med at det ikke tar noe skade av det? Kanskje luftfilteret blir litt redusert iforhold til hva det skal yte, men det er ikke farlig å kjøre langt med det sånn?

Eller hva tror du Anathema/Hurt?

 

 

 

Thewiz ;)

Lenke til kommentar
Startet sykkelen for å komme meg hjem fra skolen i dag (PS: det regnet som et helvette) og jeg og en kompis kjørte ivei. Etter en stund så sier han til meg i et lyskryss ''Magnus, sykkelen din ryker!'' Jeg ser da ned og finner ut at luftfilteret ryker som faen og eksosanlegget med.

 

Kompisen min sitt gjorde også det, så jeg tenkte ikke mer på det.

 

Men jeg regner med at det ikke tar noe skade av det? Kanskje luftfilteret blir litt redusert iforhold til hva det skal yte, men det er ikke farlig å kjøre langt med det sånn?

Eller hva tror du Anathema/Hurt?

 

 

 

Thewiz ;)

8576871[/snapback]

 

Grunnen til det ryker er da at eksos anlegget blir varmt ,og når det treffer vann på det vil vannet fordampe og ganske enkelt lage røyk , kan derimot ikke fatte å forstå hvordan det unne komme røyk fra luftfilteret .

Lenke til kommentar

Ja det forstår jeg også, konkluderte jo på stedet at det var vann som kom i kontakt med glovarmt materiale.

 

Neeh, om det var luftfilteret eller ikke vet jeg ikke, men det røyk rundt der. Kunne jo være fra motoren som er 10cm lengere bak, menmen.

Lenke til kommentar

Røyken kommer fra gasseren.

 

bilder har jeg, men har ikke så aktuelle bilder eller filmer fra da jeg hadde proracen, hadde vært morsomt å filma, for den gikk greit for å være moppe :)

 

Jeg har et par bilder av gamle motoren, med SP , og Furia`n..

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

DSC00072.jpg

 

DSC00067.jpg

 

Fin og stor gasser :

Utennavn.jpg

Endret av Hurt
Lenke til kommentar

Kan det vere en grunn at scooteren ikke vil kjøre med for stor dyse?

Fikk 84 i størrelse , gjekk fint og la motoren gå, men når jeg skulle kjøre ville den ikke bevege på seg.

Forhandler sa at det var pga for stor dyse.

Det funket om han kjørte uten luftfilter.

Og jeg vet det er bare og kjøpe powerfilter med det gjør ikke jeg nå :p

Endret av Voldsund
Lenke til kommentar

Tips til giring er: Kjør. Kjør mye. Ta det først rolig, øv deg på igangkjøring og bakkestart osv. Det som er lurt er å møte clutchen med litt gass, dermed får du mykere overganger.

 

Det er ikke farlig å ha mye gass når du kjører igang, bare slipp clutchen jevnt ut! Du blir fort vandt med det. Hvilken moped kjører du forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...