daruu Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 I dag skulle jeg ut på butikken en tur, og tror du faen meg ikke jeg fikk en overraskelse i garasjen? Jo, noen hadde brutt seg inn og forsøkt tyvkoblet SMXen min i dag mens jeg var på skolen. (Har ikke lappen, busser) De hadde nappet ut begge ledningene fra tenningslåsen og dratt av skoene som satt på. Deretter hadde tyven tvinnet (!) ledningene sammen for å så forsøke å starte. Dette fant jeg ut etter å ha sjekket tennplugg og hele sulamitten. x( Satte på nye sko, koblet på og startet. Så hvis noen hører noe ang. dette i Ottestad-strøket utfor Hamar, er det bare å gi et pip.. Heldigvis starter ikke moppa uten tenningslåsen, så jeg var heldig. hadde så klart ikke rattlås på heller siden den stod i garasjen. Så nå er Kjetting med 7mm tykkelse og dobbel lås kjøpt inn, og sykkelen er lenket fast til noen rør bak huset. Prøv dekk 9615446[/snapback] Du var JÆVLIG heldig, mopeden starter om du kobler fra tenningslåsen helt! Heldigvis for deg så tvinna de isammen ledningene Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Hva med å gjøre deg selv, meg, og alle andre i dette vidstrakte land en tjeneste og droppe jalla lyssetting på mopeden? 9627257[/snapback] lol xD det er jo får morro å det ser litt kult ut også... åsså så er det ikke mange som har det heller 9627681[/snapback] Det er en grunn til at ikke mange har det, Du var JÆVLIG heldig, mopeden starter om du kobler fra tenningslåsen helt! Heldigvis for deg så tvinna de isammen ledningene 9628687[/snapback] På derbi f.eks kobler du bare fra halve driten så starter den ^^ Mista nøkkelen men fant den igjen senere, trengte ikke kutte ledninger eller noe sånt, bare tok ut kontakten som er på den ene ledningsklyse, lol. Har ikke testa med rattlåsen på da. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 om Suzuki RMX/SMX ikke har rattlås på, er det bare dra ut en sokkelkobling bak tenningslåsen så kan du kjøre mopeden. samma var det med min Aprilia MX, eller MH furia til en kompis.. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Faens gjørme. Håper jeg får pakke med Hebo Sport - Flatcap luftfilter purkeknapp nye grips og karbon hendler i dag, også spare opp til effektanleeg også spare opp til http://www.speedoptions.no/index.php?main_...&products_id=80 og vapor speedometer, den orginale ser så dårlig ut. deretter å trimme alt annet mer, mopeden går bare i 110 Deretter style den til å se ut som en wannabe cross, blir bra.. Endret 6. oktober 2007 av Bundy Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 nye dekk, den bakpotta der leverer ikke nok eksos, slakker farten din litt vil jeg tro.. Lenke til kommentar
reds Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Testa det i går på min SMX, og det stemmer.. Skummelt! Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Ja, jeg skal ha nytt effektanlegg, og nytt bakdekk. linka jo til det effektanlegget i forrige post. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hva slags trim har du fra før bundy? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Det som står på fra forrige eier som jeg veit om er: airsal sylinder(18hk med optimalt oppsett) alt av plomber er borte aner ikke dreving(den er vertfall høyt dreva, ikke bra acceleration ny forgasser(aner ikke detailer) TVILER på jeg har ny kløtsj, veiv og coil. Må skaffe gps for å måle fart helt nøyaktig. Sier seg selv at jeg ikke for utnytta sylinderen med orginal potta, men skal bytte sylinder og skaffe en patanegro(ingenting er bestemt enda) tror jeg, også effektpotte og deretter småting som coil, og sånt Må forresten ta en lang pause med å kjøre den vanelige ruta mi forbi et nabolag og opp i skauen, har måtte kjørt fra biltilsynet og purken på den ruta(og flere ganger andre steder men), begynner å bli hett med anmeldelser. edit: også masse jallamekk fra forrige eier strips for å holde lyktekåpa f.eks edit2: eller bare kjøpe ny sylinder til sist, kjører jo ikke med orginal uansett. Endret 7. oktober 2007 av Bundy Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Selger de orginal Svanehals og bakpotte til RMX noen steder? Finner bare effektannlegg=/ Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Det som står på fra forrige eier som jeg veit om er:airsal sylinder(18hk med optimalt oppsett) alt av plomber er borte aner ikke dreving(den er vertfall høyt dreva, ikke bra acceleration ny forgasser(aner ikke detailer) TVILER på jeg har ny kløtsj, veiv og coil. Må skaffe gps for å måle fart helt nøyaktig. Sier seg selv at jeg ikke for utnytta sylinderen med orginal potta, men skal bytte sylinder og skaffe en patanegro(ingenting er bestemt enda) tror jeg, også effektpotte og deretter småting som coil, og sånt 9656057[/snapback] hahaha, skal du kjøpe deg Patanegra ? uten noe annet ? Airsal 80cc, hvis det er den du har, så burde du kjøre litt pent også. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Hva tror dere om Aprilia RS 50 vs Motorhispania RX 50? fordelere - ulemper? eller andre merker? kanskje TZR, RS2 eller GPR? tenker å kjøpe brukt, og de fleste er tatt plomba, men følger med original deler. er dette OK? er vel mindre sjanse for å bli stoppa vis mopeden ser ut som en lett? EDIT: har ingen planer om å rå kjøre, holder meg til fartsgrensa og er grei gutt^^ Endret 8. oktober 2007 av *@lex* Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Rs,RX,RS2 og TZR har delvis samma motor. men kvaliteten på ramme/plast osv er RS best. GPR er eneste som ikke har AM6, fin sykkel liker utseende absolutt, sjelden å se 04modell tilsalgs for under 20 000kr liksom, liker ikke den med de rare runde lyktene. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Hey dudes. Har kjøpt ny gasser, dellorto 19mm, og innsug med vacum nipple. Hva er egentlig vacum nipplen til, og hva skal jeg koble til der? Det er en tupp på gasseren i omtrent samma størrelse. Hva skal innpå der? -Emil Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Bremsene på min sykkel har begynt å bli slakke nå. Forbremsa må jeg klemme mye lengere inn en før. Er det bremseklossene som er slitt, eller begynner bremseveske-nivået å synke? Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Bremsene på min sykkel har begynt å bli slakke nå. Forbremsa må jeg klemme mye lengere inn en før. Er det bremseklossene som er slitt, eller begynner bremseveske-nivået å synke? Fyll først bremsevæske. Gjorde det selv for en god stund siden og det ble bedre. Men skifta bremseklosser både foran og bak på fredag. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Skal selge min gode trofaste gammle DT nå. Men jeg vet ikke hvordan man skal gjøre alt det der med salgsmelding. Er det noen som kan hjelpe meg litt med dette? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) ok, det blir mest sansynlig tzr eller rx. tar den som er best og sitte på og mest kjørekomfort osv, anbefalinger? tzr'en er litt dyrere, er det verdt de ekstra pengene? Må også ha penger til lappen. Endret 10. oktober 2007 av Dranc Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 TZR er verdt de ekstra kronene. Mye bedre kjørekomfort og utseende. Lenke til kommentar
T homas Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 På vei hjem fra skolen i dag la jeg merke til at speedometeret ikke funker lenger, har en honda sfx. Hva kan være ødelagt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå