Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

Har TZR også am6 motorer?

 

Har ekstremt lyst på en TZR, men har bare opptil 13000atm å bruke. Har litt lyst på moped nå! Så jeg kan kjøre litt rundt frem til jeg får lappen, som jeg får i........Juni.

 

Så er det, skal jeg spare til våren, å kanskje få råd til en tzr, eller skal jeg få for en MH RX og ha litt penger til overs?

Liker ikke Aprilia rs, er så stygg:s

 

Men er det noen "crosser" mopeder som også er bra?

9536819[/snapback]

 

 

Er ikke verdt det. Vinter osv, regn osv. Får brukt den 1-2 mnd tilsammens, bedre å kjøpe seg sykkel for 3 000, og spare 10 000, for jeg skal love deg du trenger dem 10 000 til bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvordan fjerner man den da?

9536843[/snapback]

Stoppeplaten ytterst på variatoren (sitter innerst mot veivhuset) må fjernes. Denne er festet med 3 skruer. Modeller fra 99 og nyere har knekkskruer som er vanskelig å skru opp. Eldre modeller har vanlige skruer. På modeller nyere enn medio 98 sitter det også en skive støpt fast på senterhylsen i variatoren. Denne hylsen må byttes ut med en uten skive. Med uplombert variator øker toppfarten til ca 65 km/t :)

 

NB:det ligger en turtallsperre i CDI-boksen.. Så viss du har tenkt å kjøre i mer en 65 km/t så kjøp deg ett omdrevingssett eller CDI-boks fra for.eks: Crash.no

Men viss du har tenkt deg en CDI-boks, så trenger du trimsylinder. Ettersom det er 7700 omdr.

 

Håper dette fungerer! ^^

Endret av Vivalamorten
Lenke til kommentar
http://www.grannar.no/nyhet.cfm?nyhetid=3109

To som gikk i klassen min, blodtrimma mopeder til tusenvis av kr. HAHA.

Dei fekk 5 og 6000 i bot, og avskilta mopeder.

9540132[/snapback]

 

Man får ikke anderledes bot av forskjellig trim.

 

Om jeg har fult ProRace som gjør 125-130km/t, mens du med effekt potte, får vi begge 4200kr + avskiltning.

 

Om du blir tatt i farta over grensa, er en annen sak.

 

Congratz Jokke med salg av tzr-en :)

 

Dranc : Mesteparten av tiden er på asfalt , men samtidig er det mer behaglig å ligge i stor fart med liggesykler, da det er 50cc er det å anbefale en SM.

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar

Jeg har en RS 2 med barikit stagt 2(70 ccm) sylinder, metrakit mk oval eff. anlegg, 85 dyse og trim reed. Har 14/47 drev, og org. gasser. Jeg burde lett kunne kjøre fra en tzr med alt orginalt utenom 100 dyse da, ikke sant? Jeg kjøpte sylinder&stasj fordi jeg skjærte den forrige sylinderen. Men nå går den dårligere enn før! Hvordan kan det ha seg?

 

-Emil

Lenke til kommentar
Jeg har en RS 2 med barikit stagt 2(70 ccm) sylinder, metrakit mk oval eff. anlegg, 85 dyse og trim reed. Har 14/47 drev, og org. gasser. Jeg burde lett kunne kjøre fra en tzr med alt orginalt utenom 100 dyse da, ikke sant? Jeg kjøpte sylinder&stasj fordi jeg skjærte den forrige sylinderen. Men nå går den dårligere enn før! Hvordan kan det ha seg?

 

-Emil

9542685[/snapback]

 

Litt lita dyse kanskje?

Lenke til kommentar

Noen som vet hva slags dreving som passer meg best..

Jeg har nå 11-47 og syns det er et slit å måtte skifte gir hele tiden. Må jo faen meg helt opp i 4 gir for at motoren skal kose seg i 50km/t.

 

Har lyst på et tyngere drev, noen anbelfalinger. Har tenkt på å bytte framdrevet til et 13T, hva tror dere om det? :)

Lenke til kommentar
Noen som vet hva slags dreving som passer meg best..

Jeg har nå 11-47 og syns det er et slit å måtte skifte gir hele tiden. Må jo faen meg helt opp i 4 gir for at motoren skal kose seg i 50km/t.

 

Har lyst på et tyngere drev, noen anbelfalinger. Har tenkt på å bytte framdrevet til et 13T, hva tror dere om det?  :)

9544086[/snapback]

 

Det tror jeg blir veldig bra. ;)

Har 13_47 selv, og fungerer kjempebra. Har testa 12 også, men syns det ble litt for lett. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...