eivi91 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Har du seriøst aldri stramma kjeda før? Ser på bildet at den er veldig slakk. Du løsner hjulbolten, og så kikker du på kjedestrammerene, du ser lett hvordan de fungerer. Så strammer du. Vrir kjedet seg fortsatt av sykkelen når du triller, så er det noe annet som er galt, som f.eks. tennene på drevet er utslitt, som Evil-Duck sa. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Har du seriøst aldri stramma kjeda før? Ser på bildet at den er veldig slakk. Du løsner hjulbolten, og så kikker du på kjedestrammerene, du ser lett hvordan de fungerer. Så strammer du. Vrir kjedet seg fortsatt av sykkelen når du triller, så er det noe annet som er galt, som f.eks. tennene på drevet er utslitt, som Evil-Duck sa. 9474464[/snapback] Nei, har faktisk aldri stramma kjedet før. Hvor ligger kjedestrammerene, og hvor fort går det å fikse dette? Takker og bukker eiv. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Selfølgelig , du må stramme kjeden . Noe som egentlig bør gjørest ganske ofte . Har selv erfart å missted kjeden engang, men vist kjeden vrir seg av som du sier så skjer dette sikkert nok pga at den ikke er skikkelig smurt å dermed føller med tannhjulet nedover og siden kjeden er så slakk så vrenger den seg av . er den ordtligsmurt vil den bare fortsette rett fram . Men ta å stramm og smør kjeden din du ! Endret 11. september 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Har du seriøst aldri stramma kjeda før? Ser på bildet at den er veldig slakk. Du løsner hjulbolten, og så kikker du på kjedestrammerene, du ser lett hvordan de fungerer. Så strammer du. Vrir kjedet seg fortsatt av sykkelen når du triller, så er det noe annet som er galt, som f.eks. tennene på drevet er utslitt, som Evil-Duck sa. 9474464[/snapback] Nei, har faktisk aldri stramma kjedet før. Hvor ligger kjedestrammerene, og hvor fort går det å fikse dette? Takker og bukker eiv. 9474481[/snapback] Så bildene på mp nå. Har du ikke smurt kjeda heller før? Så ganske så tørr og slitt ut. Kjeda er en veldig viktig faktor på en sykkel som må holdes ved like. Stramming og smørring. Angående stramming, så står det veldig greit i manualen: Lenke til kommentar
xxm0rtyque Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Bilde av lekkarsen..La merke til dette, ettersom det kom bobler ut derfra, når jeg kjørte på jordet i går o.O edit: ser ut som det er rust over hele mopeden der.. den er ellers i fin stand ^^ 9472112[/snapback] Endret 11. september 2007 av Vivalamorten Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Selfølgelig , du må stramme kjeden . Noe som egentlig bør gjørest ganske ofte . Har selv erfart å missted kjeden engang, men vist kjeden vrir seg av som du sier så skjer dette sikkert nok pga at den ikke er skikkelig smurt å dermed føller med tannhjulet nedover og siden kjeden er så slakk så vrenger den seg av . er den ordtligsmurt vil den bare fortsette rett fram . Men ta å stramm og smør kjeden din du ! 9474494[/snapback] er det noe sammenheng mellom hvilken vei kjede detter av, og om man har smurt kjedet eller ei ? til deg som har lekkasje, hell på kanel på radiatoren din, det burde tette evnt lekkasjer, også lar du det stå i 2-3 timer, så fyller du på vann. Endret 11. september 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Sånn, da var mopeden lagt ut for salg. 24,000,- er kanskje litt optimistisk, men har heller ingen hast med å selge. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Sånn, da har jeg fått strammet og fikset alt sammen. Nå går den knakenes godt. Strammet ganske en smule hardt, men tror det skal gå greit. Er vel en slakk på rundt 2cm - 2.5cm. Så er vel ikke så ille det. Lenke til kommentar
reds Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Det spørs jo hva du liker best...racing eller SM Hadde valgt å kjøpe en skikkelig en når man først har 15 000 9471138[/snapback] Jeg skal og se på den SMXen på søndag. Lenke til kommentar
xxm0rtyque Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hallo dere. Var oppå biltema en tur å kjøpte ny kjølevæske og radiator-tetter-greier.. Helte på 40% rent vann, 40% kjølevæske og ca 20% radiator-tetter.. Tenker jeg skal kjøre dette ca 2 ganger til. Merket ikke noe til lekkarsen i radiatoren, når jeg spinte litt rundt i gårdet akkurat ^^ -kokende vann sprutet opp fra korken, og ingen ting kom ut av lekkarsen Btw, fikk trimm-utstyret til camino-prosjektet mitt i dag også. Tenker nokk det blir litt skruing imorra gitt! Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Er det noen som vet hva det koster for forsikring av moped/scooter? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Er det noen som vet hva det koster for forsikring av moped/scooter? 9488897[/snapback] Jeg betaler 1000 kr i året , full kasko , gjensidige mopedforsikring (2000 i egenandel) Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 780,- elns her. Har funksjonærrabbat. Full kasko og samme egenandel som ED. Lenke til kommentar
xxm0rtyque Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Trykk her og du får tilbud på forsikring Endret 13. september 2007 av Vivalamorten Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hvor fort kan du få en 50 cc moped opp i på en rett vei lovelig ? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 45 km/t. Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Ikke mer ? Har hørt at man kan få dem opp i nermere 90 jeg. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Ikke mer ? Har hørt at man kan få dem opp i nermere 90 jeg. 9491691[/snapback] D raskeste en moped kan kjøre lovelig er 45 uansett Lenke til kommentar
reds Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Ah, jeg gleder meg sånn til søndag. Da blir det bilder og gps-måling på SMXen til meg og på Karlsen91 sin. ^ Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Det skal bli fun Litt off topic men.. har du ikke time? ;D fått egene pcer vi også, nå Endret 14. september 2007 av Karlsen91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå