Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

lakkert om, nytt stempel og syl, gått ca 11k.

9444857[/snapback]

 

Har du link til salgsannonsen? Trodde TZR lå høyere i pris enn som så.

 

Hmm, kom på biltilsynet kl 08.30 i dag, måtte så vente til klokken var 10. Da åpner butikkene, og de faxet den over. Da jeg endelig kom inn på teorien, var det lek. 30 spørsmål, og de var så enkle at det nesten var en vits. Hadde dog 2 feil, men lekestue var det! :D Ahh lykkelig.

9445124[/snapback]

 

Gratulerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snakket med en som hadde prøvd å bestikke en politimann, når han ble stoppet.

Ble dratt rett inn i glatt-cella  :p

 

-Bare betale bota? Utsettelse på lappen, og borring i sylindren å hele pakka!  :nei:

 

Forresten..

Testet ut Furia'n jeg kjøpte i dag, den gjorde 85km/h bare med power-filter  :)

Fikk med ett effekt-annleg, da gjorde den 95-100 n__n

9442468[/snapback]

 

At den gjekk 85 med alt orginalt utenom luftfiltereet skal jeg jommen meg ha bevis på , og det samme gjelder 100 med bare effektanlegg og powerfilter ;)

9442784[/snapback]

 

jeg har bare tatt plomba og toppfart drev ekker sikker på om det er toppfartdrev på både forrand og bak. men den gjør 100 på sletta. å det er er rieju rj. så det er jo sansynelig. :)

 

har skrivd om den moppa litt lenger bakover på tråden her ^^

Lenke til kommentar
Vurderer å selge sykkelen min jeg. Så lurer jeg på hvor mye jeg kan forvente å få igjen?

 

Litt om sykkelen:

 

Aprilia RS Tuono 50ccm

Har gått rundt 250mil

Har en liten skrape bak (rundt en halvcm i lengde og 1 mm i bredde) og ellers noen skraper på speil.

Har vært på førstegangs service på 500 av autorisert Aprilia forhandler

Plomba i eksosannlegget er fjernet og sykkelen er dyset opp.

2005 mod.

 

 

Hva tror dere?

9435604[/snapback]

Lenke til kommentar
Vurderer å selge sykkelen min jeg. Så lurer jeg på hvor mye jeg kan forvente å få igjen?

 

Litt om sykkelen:

 

Aprilia RS Tuono 50ccm

Har gått rundt 250mil

Har en liten skrape bak (rundt en halvcm i lengde og 1 mm i bredde) og ellers noen skraper på speil.

Har vært på førstegangs service på 500 av autorisert Aprilia forhandler

Plomba i eksosannlegget er fjernet og sykkelen er dyset opp.

2005 mod.

 

 

Hva tror dere?

9435604[/snapback]

9446213[/snapback]

Mellom 16,000,- og 23,000,- vil jeg nokk tro..

Lenke til kommentar

Hmm,. på Mt'en min er det slik at hvis jeg har gitt bra med gass en stund (altså kjørt) tar det gjerne 5-10 sekunder før mopeden går på vanlig tomgang igjen. Noen som vet hva dette skyldes? gasswiren går altså helt tilbake så det er ikke den men tenkte kanskje at den sylinderen inni gasseren glir sakte ned eller mopeden får falskluft?

Lenke til kommentar
Hmm,. på Mt'en min er det slik at hvis jeg har gitt bra med gass en stund (altså kjørt) tar det gjerne 5-10 sekunder før mopeden går på vanlig tomgang igjen. Noen som vet hva dette skyldes? gasswiren går altså helt tilbake så det er ikke den men tenkte kanskje at den sylinderen inni gasseren glir sakte ned eller mopeden får falskluft?

9447117[/snapback]

 

Sjekk gasswire'n først så du er 100% sikker på at det ikke er den, så tar du opp å renser forgasseren

Hjelper det fortsatt ikke sprayer du startgass rundt sylinderen/innsuget mens den går på tomgang. Om den ruser seg da så får den falskluft

 

Hvis ikke noe av dette hjelper så kan det hende at det er en eller begge simringene på veiva som begynner å bli dårlige så den trekker falskluft der

Men ryker det mye av den?

Lenke til kommentar

Har en Temp stående i gården nå, skulle prøve å fikse clutchen ettsom ledningen og alt hadde ryket.

Den har ikke vært brukt på flere hundre år, utenom at jeg prøvde den for to år siden, måtte hoppe fra fri til andre gir :D Fungrerte ganske dårlig må jeg si..

 

Men det som var med clutchen, er at den spaken, som blir dratt bakover når man trykker på håndtaket, ikke går tilbake..

Ble ganske irritert når den ikke gjorde det..

Hva må jeg gjørde?

Trengs det noen form for fjær ellnoe?

Lenke til kommentar
Jeg og en kompis ble tatt av fotoboks idag, 60 i 50-sona. :p

 

Det skjer vel ingenting? De finner vel ikke ut noe? :p

9455880[/snapback]

dem ser jo ikke hvem som ble tatt bilde av da... viss du ikke har skilt forran da ^^

 

Edit: 50kmh på motorveien?

9456025[/snapback]

Hvem sa noe om motorvei? :p

 

hvordan faen klarte dere det? :p

9456652[/snapback]

Har ikke peiling. :p Fortalte det til kjæresten til søstra mi, og han sa de prøvde på det mange ganger selv når de kjørte moped, men fikk ikke det til. Så han syns det var bra vi fikk det til. :p

 

Kan kanskje være at vi kjørte så nær hverandre, at boksa registrerte det som en bil?

 

Har faktisk ikke peiling. :p

Lenke til kommentar
Hmm,. på Mt'en min er det slik at hvis jeg har gitt bra med gass en stund (altså kjørt) tar det gjerne 5-10 sekunder før mopeden går på vanlig tomgang igjen. Noen som vet hva dette skyldes? gasswiren går altså helt tilbake så det er ikke den men tenkte kanskje at den sylinderen inni gasseren glir sakte ned eller mopeden får falskluft?

9447117[/snapback]

 

Sjekk gasswire'n først så du er 100% sikker på at det ikke er den, så tar du opp å renser forgasseren

Hjelper det fortsatt ikke sprayer du startgass rundt sylinderen/innsuget mens den går på tomgang. Om den ruser seg da så får den falskluft

 

Hvis ikke noe av dette hjelper så kan det hende at det er en eller begge simringene på veiva som begynner å bli dårlige så den trekker falskluft der

Men ryker det mye av den?

9451769[/snapback]

Ryker ikke noe av den, pluggen var nærmere kaffebrun enn sjokoladebrun forrige gang jeg sjekka, så kan jo gi peden litt mer luft.

 

Får se nærmere på dette neste helg for nå må jeg snart dra. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...