Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
virker sånn

9428421[/snapback]

 

Ærlig talt, nei. Går ikke ann å generalisere dem på den måten. Det skal ikke mye til for å skjønne at en moped som kjører forran deg bryter loven hvis den gjør 60 isteden for 45 km/t.

9428458[/snapback]

Kjører du pent i 60 med mopeden i 60-sona er det klart at de ikke gidder å bry seg. Kjører man som en gris og bryter trafikkreglene, eller om du f.eks. kjører i 80 i 80-sona, så bryr de seg.

Lenke til kommentar
virker sånn

9428421[/snapback]

 

Ærlig talt, nei. Går ikke ann å generalisere dem på den måten. Det skal ikke mye til for å skjønne at en moped som kjører forran deg bryter loven hvis den gjør 60 isteden for 45 km/t.

9428458[/snapback]

 

som sagt, så lenge jeg holden fartsgrensen (altså under 45).

 

eller er det slik at de stopper folk som kjører fint også, bare for å teste om de er trimmet? gidder de å skjekke om en scooter som har orginal potte og holder fartsgrensen har fjernet plomba?

Endret av Erlend321
Lenke til kommentar
virker sånn

9428421[/snapback]

 

Ærlig talt, nei. Går ikke ann å generalisere dem på den måten. Det skal ikke mye til for å skjønne at en moped som kjører forran deg bryter loven hvis den gjør 60 isteden for 45 km/t.

9428458[/snapback]

 

som sagt, så lenge jeg holden fartsgrensen (altså under 45).

 

eller er det slik at de stopper folk som kjører fint også, bare for å teste om de er trimmet? gidder de å skjekke om en scooter som har orginal potte og holder fartsgrensen har fjernet plomba?

9431686[/snapback]

 

Hvis du skal dure rundt i 45km/t, hvorfor trimme da? Nei, politiet vil ikke stoppe deg når du kjører i 45km/t for å sjekke om det kan være trim der, men da er jo også poenget borte.

Lenke til kommentar
virker sånn

9428421[/snapback]

 

Ærlig talt, nei. Går ikke ann å generalisere dem på den måten. Det skal ikke mye til for å skjønne at en moped som kjører forran deg bryter loven hvis den gjør 60 isteden for 45 km/t.

9428458[/snapback]

 

som sagt, så lenge jeg holden fartsgrensen (altså under 45).

 

eller er det slik at de stopper folk som kjører fint også, bare for å teste om de er trimmet? gidder de å skjekke om en scooter som har orginal potte og holder fartsgrensen har fjernet plomba?

9431686[/snapback]

 

Hvis du skal dure rundt i 45km/t, hvorfor trimme da? Nei, politiet vil ikke stoppe deg når du kjører i 45km/t for å sjekke om det kan være trim der, men da er jo også poenget borte.

9432303[/snapback]

Mange mopeder går jo orginalt 60 også, selv om de egentlig skal gå 45. Etter å ha kjørt 2,5 år på moped, har jeg erfart at politiet her i Hønefoss ihvertfall, ikke bryr seg om du kjører i 60 i 60-sona. Det er folk som ikke overholder trafikkreglene de er ute etter å ta, og mange (flesteparten jeg veit om ihvertfall) som kjører med trim gjør ikke det! DERFOR blir de stoppa. Politiet har litt annet å gjøre enn å ta mopeder som går i 60 i 60-sona. Kjører man med en moped i 80 i 80-sona, er saken en litt annen..

Lenke til kommentar
virker sånn

9428421[/snapback]

 

Ærlig talt, nei. Går ikke ann å generalisere dem på den måten. Det skal ikke mye til for å skjønne at en moped som kjører forran deg bryter loven hvis den gjør 60 isteden for 45 km/t.

9428458[/snapback]

 

hvis du da er så dum at du holder 60 når de er bak deg ja.. men hvis mopedene blir stoppa i kontroll o.l så kan de ingenting. er bare å gjemme trimmen det. eneste måten man blir tatt med er om de har med seg tralle, og hvor ofte har de det?.

 

og jo, jeg grer alle under en kam til noen viser meg at en mopedist får 4200,- i bot på stedet. jeg kjører trimma moped og har blitt stoppa mange ganger med trim som jeg har gjemt litt godt. og alle venna mine også. gå på mopedportalen og se på historier, hvor mange har fått bot når de har blitt stoppa?

 

jeg kan sende deg mange linker som beviser det.

Lenke til kommentar

hei jeg har er rieju rj 2000mod. han jeg kjøpte den av sa det var bare tatt plomba på den og toppfart drev. å nå som jeg prøvde den gjorde faen meg 100 å jeg hadde enda noe gass å spy på til :dribble: er det noen som kan si meg hva som f eks har blitt gjort? :!:

 

Mvh StiaN :)

Endret av StiaNvell
Lenke til kommentar
Rieju rr er den mopeden som går best ved å kun ta plomba ;)

Nå pleier speedoet somregel å vise noe for mye på de da, så du skal ikke stole helt på det, men en toppfart ca 100 med høy dreving er ikke umulig

9433944[/snapback]

 

 

kjørte med siden av en yamaha aerox som dro rundt 95 å jeg dro fra han uten max gass på slutten ^^

Lenke til kommentar
og jo, jeg grer alle under en kam til noen viser meg at en mopedist får 4200,- i bot på stedet. jeg kjører trimma moped og har blitt stoppa mange ganger med trim som jeg har gjemt litt godt. og alle venna mine også. gå på mopedportalen og se på historier, hvor mange har fått bot når de har blitt stoppa?

 

jeg kan sende deg mange linker som beviser det.

9432808[/snapback]

 

Jeg har sett kvaliteten på mange av disse "historiene" fra mopedportalen, og jeg er heldigvis ikke så naiv at jeg tror på all bullshitten som skrives ned der i tide og utide.

 

Det blir uansett for dumt å si at enhver politimann vil reagere likt, se bak ørene dine så er du nok enig med meg. Det finnes dem som gir blanke, det finnes også dem som huker deg inn for å kjøre i 60, og disse kan være om hverandre avhengig om de har en bra eller dårlig dag på jobben.

 

Jeg regner med at du kjører med politi-eskorte et par ganger i uka, Jonas? Jeg har ved èn anledning opplevd å havne forran en politibil, på mine snart 2 år på veien med moped.

 

Alt i alt, det er ikke risikofritt å kjøre rundt med trim, uansett hva Jonas / Dataprob vil ha det til.

Lenke til kommentar
Jeg regner med at du kjører med politi-eskorte et par ganger i uka, Jonas? Jeg har ved èn anledning opplevd å havne forran en politibil, på mine snart 2 år på veien med moped.

 

Alt i alt, det er ikke risikofritt å kjøre rundt med trim, uansett hva Jonas / Dataprob vil ha det til.

9434099[/snapback]

Det bor et par politifolk oppi her hvor jeg bor, så jeg har flere ganger kjørt foran, bak eller møtt disse. Ikke kjenner jeg de heller. Eneste gangen politiet har reagert var når fettern min som kjørte uplombert i nærmere 60 i 40-sona, da blinka de med lysa men stoppa han ikke.

 

De er jo ute etter å ta "trafikkproblemfolka", ikke for å ta de som klarer å kjøre pent etter trafikkregla og som holder visse fartsgrense (les: opp til 60) selv om det er over 45.

 

Og det finnes enkelte drittsekker som er ute etter alt og alle. Men politimenn er jo normale folk, som også syns at 45 på en moped er trafikkfarlig.

Lenke til kommentar

Vurderer å selge sykkelen min jeg. Så lurer jeg på hvor mye jeg kan forvente å få igjen?

 

Litt om sykkelen:

 

Aprilia RS Tuono 50ccm

Har gått rundt 250mil

Har en liten skrape bak (rundt en halvcm i lengde og 1 mm i bredde) og ellers noen skraper på speil.

Har vært på førstegangs service på 500 av autorisert Aprilia forhandler

Plomba i eksosannlegget er fjernet og sykkelen er dyset opp.

2005 mod.

 

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...