Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg har en Derbi x-race som til tider motoren ikke vil fungere ordentlig på. Etter å ha kjørt litt skjer det av og til at motoren liksom "dabber" av. Det går liksom ikke ann å gasse for fult.

 

Slikkert veldig rart forklart. Men er det noen som vet hva dette kan være? Hva må jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Tror det er rundt 130.

 

På MRX kan man ha 140 iallefall, har 130 på min nå, og det er mer enn stort nok.

 

Man må tenke litt over det, da det blir mye dårligere kjøreegenskaper.

 

 

 

 

Anki : Hvor lenge har du kjørt før det skjer da ?

Trimma, og glemt å bytte dyse?

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Det varierer litt. Ingen trim. Men kan det være at jeg kjørte med rimelig høyt turtall ned en bratt bakke?

Altså at det rett og sett ble for varmt?

Den "dabber" også av og til når jeg skal starte den.

9332475[/snapback]

Hvor langt har din gått da? Husker min var litt sånn som du beskriver når den var ny, og kald. Noen ganger når jeg ga full gass, kvelte den seg selv på en måte. Forsvant etter at den var innkjørt. :)

Lenke til kommentar

Hallo.

Hva synes dere om Motorhispania Furia?

Har hørt at dem har utrolig stabile motorer osv ^^

 

Jeg er 15 år, og har tenkt til å kjøpe meg en Furia, men åssen er det med trimming på dem?

Fant ett effekt-annlegg som gjorde at den kjørte 105-120kh/t! here you go..

er det lett å bli tatt av purken med trimmet mopp?

jeg vil gjerne trimme moppen, men jeg er veldig usikker, ettersom politiet er ganske slem med moppen, viss man blir tatt for det..

 

En kamerat av meg, ble tatt i 90kmh med moppen sin..

Politiet tok borret, og borret rett igjennom motoren! :mad:

 

Hva tenker dere? :yes:

Lenke til kommentar
Hallo.

Hva synes dere om Motorhispania Furia?

Har hørt at dem har utrolig stabile motorer osv ^^

 

Jeg er 15 år, og har tenkt til å kjøpe meg en Furia, men åssen er det med trimming på dem?

Fant ett effekt-annlegg som gjorde at den kjørte 105-120kh/t! here you go..

er det lett å bli tatt av purken med trimmet mopp?

jeg vil gjerne trimme moppen, men jeg er veldig usikker, ettersom politiet er ganske slem med moppen, viss man blir tatt for det..

 

En kamerat av meg, ble tatt i 90kmh med moppen sin..

Politiet tok borret, og borret rett igjennom motoren!  :mad:

 

Hva tenker dere? :yes:

9344651[/snapback]

 

Jeg har hørt at det er mer skruing enn kjøring med Furia.

 

Den kameraten av deg har forresten lurt deg, politiet borrer ikke istykker motorer.

Lenke til kommentar
Hallo.

Hva synes dere om Motorhispania Furia?

Har hørt at dem har utrolig stabile motorer osv ^^

 

Jeg er 15 år, og har tenkt til å kjøpe meg en Furia, men åssen er det med trimming på dem?

Fant ett effekt-annlegg som gjorde at den kjørte 105-120kh/t! here you go..

er det lett å bli tatt av purken med trimmet mopp?

jeg vil gjerne trimme moppen, men jeg er veldig usikker, ettersom politiet er ganske slem med moppen, viss man blir tatt for det..

 

En kamerat av meg, ble tatt i 90kmh med moppen sin..

Politiet tok borret, og borret rett igjennom motoren!  :mad:

 

Hva tenker dere? :yes:

9344651[/snapback]

 

Jeg har hørt at det er mer skruing enn kjøring med Furia.

 

Den kameraten av deg har forresten lurt deg, politiet borrer ikke istykker motorer.

9344660[/snapback]

:!: Den var god! Også trimmet mopp? Jif med effektanlegg? Det skulle jeg likt og sett.. :!:

 

Tilbake til moped, så har jeg også hørt det er mer skruing enn kjøring med Furia, noe jeg veit fra kjentfolk også.. Du får ikke Furiaen opp i så høy fart med bare effektanlegg. Og om det er stor sjanse for å bli tatt? De fleste jeg veit om som har blitt tatt, er fordi de kjører som noen idioter. Sjeleden jeg ser en med trimma moped som kjører som folk, holder fartsgrenser og som ikke driver med farlige og ulovlige forbikjøringer etc. Så det er i hovedsak sjåføren det kommer an på, om man ikke kommer i en kontroll der de har med seg rulla.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Det var 2 år dem gjorde det med moppen hans da :p

Men dem borret rett igjennom ett eller annent på moped, viss du ble tatt med trim elns.

 

Det var litt rart egentlig.. Jeg har fått bekreftet fra 6stykker som har hatt Motorhispania Furia, at det nesten ikke er noe skruing som må til..

 

Han ene har kjørt med effektannlegg og hele pakka på sin furia, og han har ikke måtte skru noe på den, i den perioden :love:

Lenke til kommentar
Det var 2 år dem gjorde det med moppen hans da  :p

Men dem borret rett igjennom ett eller annent på moped, viss du ble tatt med trim elns.

9344784[/snapback]

 

 

Når begynte Politiet å bedrive hærverk? Eneste jeg har hørt for mange år tilbake var at de putta stålull i potta. Uansett når man blir tatt, så mister man vel skiltene på stedet iom at kjøretøyet ikke er lovlig lenger, og man må da trille eller frakte mopeden hjem på henger.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Jeg vet at det er en del av trådene " Skal jeg kjøpe moped" så jeg låner denne tråden og spør mine spørsmål her.

 

Jeg er nå 16 år og har nettopp begynnt på Vg1. Jeg bor et gooodt stykke unna skolen min og må dessverre ta buss drøye 45 minutter til skolen.

 

Jeg har lenge hatt lyst på moped og nå synes jeg det er på tide.

 

Men det blir jo noen penger tilsammen, da jeg ikke har lappen eller noe.

Jeg regner med rundt 20 tusen.

 

Så mitt spørsmål er da:

 

Burde jeg kjøpe moped og lappen, eller skal jeg vente på bil istedet ?

 

Jeg trenger gode argumenter for begge delene.

 

Takk !!

 

Mvh Kim.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...