TanglewoodD Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Kan man ikke så mye, så ikke trim iallefall, da setter man vekk, eller kjøper en moped for 1500 og skrur istykker. Skru av kåpene og salen, bak sylinderen finner du forgasseren. Skru av forgasseren, hold den i hånda, under gasseren er det en svart kopp. Skru av denne, er 2 skruer på dellorto 12-14mm, orginal gasser på Reiju. skru av de 2 skruene, ta av koppen, i midten er det en gull skrue, skru den ut med flatjern og skru den ut og bytt. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Kan man ikke så mye, så ikke trim iallefall, da setter man vekk, eller kjøper en moped for 1500 og skrur istykker. Skru av kåpene og salen, bak sylinderen finner du forgasseren. Skru av forgasseren, hold den i hånda, under gasseren er det en svart kopp. Skru av denne, er 2 skruer på dellorto 12-14mm, orginal gasser på Reiju. skru av de 2 skruene, ta av koppen, i midten er det en gull skrue, skru den ut med flatjern og skru den ut og bytt. 9271384[/snapback] verken på GPRen min eller på en kompis sin aprilia var det nødvendig å skru ut forgasseren da. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Må man ikke ta av slanger og alt som er da? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Sier ikke det er nødvendig, men da får man jo mer kunnskap, såfremt man ser på sakene i hånda, istede for å bli ferdig kjappest mulig. betviler du mine kunnskaper om forgassere på mopeder ? Det er et "ikke tema". Hvis du vil lære litt, skru av slangene, men husk hvor de skal være, og skru av gasseren. Hvis du bare vil fikse og kjøre, slakk klemma til gasseren på innsuget, snu gasser koppen, altså koppen under gasseren mot deg, og skru den av. Endret 13. august 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Noen som vet hvor lang tid de på Biltilsynet bruker på å behandle en søknad om å få ta M-146 (moped) sertifikatet? Vært "under behandling" i over 4 dager nå. Ikke at jeg klager, men lurer bare på hvordan det har funket hos dere? Står det kan ta opp til 4 uker, men jeg håper det tar mindre tid siden jeg blir 16 om ca 3 uker. Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Noen som vet hvor lang tid de på Biltilsynet bruker på å behandle en søknad om å få ta M-146 (moped) sertifikatet? Vært "under behandling" i over 4 dager nå. Ikke at jeg klager, men lurer bare på hvordan det har funket hos dere? Står det kan ta opp til 4 uker, men jeg håper det tar mindre tid siden jeg blir 16 om ca 3 uker. 9273685[/snapback] når jeg sendte søknad så hørte jeg ingenting fra dem.. jeg bare møtte opp på bursdagen min å tok lappen Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg krasjet Madassen min Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Noen som vet hvor lang tid de på Biltilsynet bruker på å behandle en søknad om å få ta M-146 (moped) sertifikatet? Vært "under behandling" i over 4 dager nå. Ikke at jeg klager, men lurer bare på hvordan det har funket hos dere? Står det kan ta opp til 4 uker, men jeg håper det tar mindre tid siden jeg blir 16 om ca 3 uker. 9273685[/snapback] når jeg sendte søknad så hørte jeg ingenting fra dem.. jeg bare møtte opp på bursdagen min å tok lappen 9273734[/snapback] Aha, oki! Når har det seg slik at jeg bruker briller, så jeg må enten sende inn en sånn optiker-attest, eller ta en synstest før jeg tar prøven, på biltilsynet. Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 du må ta med attesten dagen du skal ta lappen. bare å dra den frem når den hotte biltilsynkjærringa ber deg lese bilskilta Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hehe, jeg har vært hos optiker i dag og bestilt sånn synstest greie så jeg kan ta med. Den gamle er fra 2004, så de vil nok ha en oppdatering. Den skulle ikke være eldre enn 6 mnd. uansett. Si meg, fikk du mange spm. om det tekniske ved en moped, på prøven? Jeg er rimelig dårlig på det der greiene. Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 jeg fikk veldig lite om det tekniske.. var mest om trafikkregler ol Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Er det noen her som har en forklaring på hvorfor forhjulet kan låse seg? Skjedde med en kamerat og det hadde vært fint å vite grunnen liksom.. kjørte i ca 40 km/t. Og det er en Motorhispania RX det er snakk om her ;o Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Mest sansynlig en skjæring. vist det var san at han kjørte så plutselig låste hjulet seg ? Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Forhjulet? Sjekk bremser eller om noe kan ha kilt seg mellom bremseklossene eller noe sånt. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 åjda , var det forhjulet, jeg leste bakhjulet . For tidlig på mårgenen til å sitte å lese på forum :!: Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Er det noen her som har en forklaring på hvorfor forhjulet kan låse seg? Skjedde med en kamerat og det hadde vært fint å vite grunnen liksom.. kjørte i ca 40 km/t. Og det er en Motorhispania RX det er snakk om her ;o 9300556[/snapback] Kan kanskje tenke jeg at det ene hjullagret gikk, så hjulet gikk skjeivt slik at skiva gikk inn i calipperen og hjulet låste seg. Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Er ikke min sykkel, så vet ikke mer en det jeg har skrevet.. men skal høre med han senere idag takk for hjelpen Endret 17. august 2007 av Karlsen91 Lenke til kommentar
MK2 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Hei folkens. Jeg lurer bare på hva dere tror om hjelmen min, da jeg er litt redd for at den kan være defekt. Slenger med noen høyoppløselige bilder. Hva tror dere? Forøvrig en glassfiber hjelm. Endret 17. august 2007 av Nostrax Lenke til kommentar
ThKarlsen Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 fant ut hva som hadde skjedd med forhjulet til kameraten min nå.. Så problem solved "for en uke så var plutselig dekket tomt for luft.. så pappa tok den på dekkpartner som sjekka om det var hull i slangen eller noe.. da måtte de ta av hjulet og når de tok det på igjen monterte de det feil.. Begge bremseklossene var satt på samme side så ene siden var metall mot metall" Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Er ikke min sykkel, så vet ikke mer en det jeg har skrevet.. men skal høre med han senere idag takk for hjelpen 9301000[/snapback] Nei, jeg trur ikke den der er defekt.. Det var bare overfladiske striper... På min er det store hakk slik at du ser neste laget under. Edit: Jaja.. nå er mopeden min solgt Endret 17. august 2007 av Hansenx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå