Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped

Anbefalte innlegg

en turtallsperre kan du umulig fysisk endre lyden ?? det den gjør er da at du ikke kommer på så høyt turtall. og du har vel ikke endret utveksling ? (dreving) . Og da vil det virke normalt , men vist du har tyngre dreving vil den stoppe før på turtallet og det vil da virke veldig merkelig og mistenksomt :p

Tydligvis, jeg hører stor forskjell når jeg ruser med og uten turtallsperra på.

8546307[/snapback]

Muligens den ikke går like fort opp på turtall ? jeg vet ikke helt . Men det skal da ikke være forskjell på lyden . For det er da ikke elektronikken i mopeden som lager lyden :p og du har samme potte og motor med og uten turtallsperre . Så vist du tar et opptak av sykkelen i fri på 5K uten turtallsperra på og et på 5K med turtallsperra på tviler jeg på du vil høre noe spesiel forskjell på de 2 . Men kansje det er noe skummelt magisk noe over sykkelen din :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja må vel nesten det :p men antar jeg ikke får lov , siden den sikkert ikke yter en kvartdel av det han sier :)

Hurt : Hva trim harru på sykkelen din , hva sykkel har du , hva toppfart har du på den ?  Noe jeg har lurt på lenge :D har forstått at du har en Rieju av et slag .

8543612[/snapback]

Reiju MRX

Trim jeg akkurat har hatt på

Metrakit ProRace sylinder, SP stempel og PR ring

Metrakit ProRace Underbody potte

Metrakit ProRace CDI

Metrakit SP clutch /m Malossi MHR fjører

Hebo Preformance veiv /m C4 lager

Oko24mm gasser /m 138 dyse

Malossi MHR reed

hadde jo SP sylinder, MHR sylinder, DR sylinder, Athena også da, men de er som ProRacen, skjært og solgt ^ ^

Litt forskjellige drevinger, hadde jeg orginaldrevinga, eller 12/48 da, så runda jeg 120km/t, men med 15/48 orka den bare 4 gir, da runda jeg 115. ( målt med bil da selvfølgelig, moped speedometret går ikke til mer enn 80, å nåla slutter på midten nede)

Toppfarta er ikke noe bra på am6, men er 0-100 som er mer å se på. 3gir runda jeg jo 80-90km/t å det tok ikke lang tid å komme opp i det.

Eneste som er skummelt med "poltiknapp" er om den sperrer uliktl på turtallet.

har man på trim, for eksempel ProRace så går det ikke med turtallsperre. 1 gir er over 30km/t å da blir det teit..

Snuten merker ikke noe forskjell anyway

Endret av Hurt
Lenke til kommentar
Nå har jeg kjørt konstant i hele helga... nå er jeg nesten lei  :cry:  :ph34r:

8548185[/snapback]

Velkommen til klubben - begynn å se etter noe skikkelig trim.

8548196[/snapback]

Ja, må nesten det! Trodde ikke at jeg skulle bli lei så fort! Har leovince eff.annlegg på... Men 80+ er for sakte ass...

8549112[/snapback]

Kopierte det hit fra en annen tråd for å unngå OT.

Uansett, hvilken sykkel kjører du igjen, var det TZR?

Lenke til kommentar
Hvor mye penger har du brukt på moped? Hadde det ikke vært bedre med lettmc? :p

8546902[/snapback]

Meg? Brukt en del.

Men jeg driter i det,sålenge jeg får personlig utbytte av det, at det er en hobby, kunne jeg ikke brydd meg mindre.

Hovedpoenget er å få en moped til å feks kjøre fra 125cc, dessuten er en jævla hissig mopedlyd jævla kul :p

Blanding av grisehøyt turtall og svær gasser , ingenting slår den lyden

Lenke til kommentar

Igår var jeg ute og med min Derbi GPR, men så kjørte jeg i grøften, og jeg fløy av og sykkelen traff en stein.

Da knakk hele sidekopa, og det kom hull i tanken på en eller annen grunn :( ,så noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

Går det ann og sette på kope fra pocketbike ?

Lenke til kommentar
Igår var jeg ute og med min Derbi GPR, men så kjørte jeg i grøften, og jeg fløy av og sykkelen traff en stein.

Da knakk hele sidekopa, og det kom hull i tanken på en eller annen grunn :(  ,så noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

Går det ann og sette på kope fra pocketbike ?

8551667[/snapback]

ja tror du kan sette på annen kope.....

Endret av Evil-Dick
Lenke til kommentar

Haha, var ute å kjørte med Fattern's gamle Puc maxi 2 på lørdag, kjørte rundt på jordet plutslig kom det en lite hump, "BANG" sa det, dekket smalt og etterpå når vi så på hjulet hadde skrua som holder fast baklykta skjært i dekket.

Lenke til kommentar

Ein haug med off-topic er sletta, hugs at det er ein god nok grunn for advarsler og utestengelse. Denne Evil-Dxxx-saken skal ikkje diskuterast her, vil bli tatt opp internt.

Trådar som dette er avhengige av at ein held seg til emnet, ellers kan den fort bli stengt.

Lenke til kommentar
Noen som har erfaringer med denne sykkelen? Er det ett godt kjøp? http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail.pl?nr=1469651

8552479[/snapback]

forstår ikke helt hvorfor du spørr aleks san siden du ikke skal ha, men aprilia RS er da en kjempesykkel det , med god kvalitet og AM6 motor , gode mopeder med andre ord

8552523[/snapback]

Jeg har tenkt på denne sykkelen en stund :cool: Hvor mange gir har den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...