Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøpte den brukt, og som sagt er det 2005 modell. Garantien er bare på 1 år! Men jeg skal dra innom GMS her på gjøvik i morra, og så finner jeg nok ut av det! Er du 100 % sikker på at det ikke kan være en modell med 5 gir?

9215637[/snapback]

Litt rart om akkurat din modell skal være unik da. :p Så og si alle nyere totaktere har vel 6 gir, og de fleste firetaktere har 4. Verkstedfolka tar ihvertfall ikke betalt for at du spør dem om hva som kan være feil, og hva som bør gjøres. Men er det bare 1 års garanti på Rieju altså?

Lenke til kommentar
Jeg tror det, men er ikke helt sikker. Den er ikke kjøpt på gjøvik da. Får jeg garanti her uansett?

9215961[/snapback]

Så lenge det er fabrikkgaranti så skal vel denne dekkes av forhandlere av det merket på landsbasis. Men mange er veldig vrange på å fikse på noe som ikke er kjøpt der..

Lenke til kommentar
 

 

der er min helt 100% orginale GPR , det er nesten sykt hvor fort den går  :!: hadde 85-90 der , og det er faen meg imponerende for en helt orginal sykkel ass :p

9215984[/snapback]

Du blånekta på at min orginale Derbi kunne gå i 70 på flat mark, og i litt over 80 nedover. Er det nå jeg skal nekta på at din går så fort da? :p

 

 

Jeg har snakka med GMS om girene, og de sier at det finnes AM6 motorer med 5 gir :hmm:

9217480[/snapback]

2004, 2006 og 2007-modellene har 6 gir, og meg bekjent har også 2005 modellen det. Så virker litt rart at mopeden din med 5 gir eskal være helt unik..

 

Btw, hvem leverer motorene i Rieju 125-syklene?

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
 

 

der er min helt 100% orginale GPR , det er nesten sykt hvor fort den går  :!: hadde 85-90 der , og det er faen meg imponerende for en helt orginal sykkel ass :p

9215984[/snapback]

Du blånekta på at min orginale Derbi kunne gå i 70 på flat mark, og i litt over 80 nedover. Er det nå jeg skal nekta på at din går så fort da? :p

 

 

Jeg har snakka med GMS om girene, og de sier at det finnes AM6 motorer med 5 gir :hmm:

9217480[/snapback]

2004, 2006 og 2007-modellene har 6 gir, og meg bekjent har også 2005 modellen det. Så virker litt rart at mopeden din med 5 gir eskal være helt unik..

 

Btw, hvem leverer motorene i Rieju 125-syklene?

9217629[/snapback]

 

Nei jeg nekter ikke synst bare det er litt merkelig siden du har så lett dreving :p og jeg har da et bevis i den filmen da , så du kan jo brånekte så mye du vil for min del :)

Lenke til kommentar
Nei jeg nekter ikke synst bare det er litt merkelig siden du har så lett dreving :p  og jeg har da et bevis i den filmen da , så du kan jo brånekte så mye du vil for min del :)

9218950[/snapback]

Kan jo ikke se akkurat hvor fort det går på den filmen da. :p Men da er vi enige da, at det ikke er umulig for orginale Derbi-mopeder å gå fortere enn 60? :) Jeg bytta jo drev fordi den var alt for lavt gira. Den klarte jo fint å dra ut alle gira. Klarte jo i overkant av 50 på tredje giret.. :p

Lenke til kommentar

Det er yamaha ja. Samme med GPR 125.

 

GPR-en til han Evil er iallefall ikke orginal, tro det eller ei, men noe er feil, for orginale sykler går ikke så fort. Brent vekk noe plombering eller noe.

 

For Naboen har en X-race, turtall har han , men den er plombert, og farta er rundt 40-50..

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Det er yamaha ja. Samme med GPR 125.

 

GPR-en til han Evil er iallefall ikke orginal, tro det eller ei, men noe er feil, for orginale sykler går ikke så fort. Brent vekk noe plombering eller noe.

 

For Naboen har en X-race, turtall har han , men den er plombert, og farta er rundt 40-50..

9220591[/snapback]

Alle de jeg kjenner som har hatt/har X-Race/-Treme har gått i rundt 60 orginalt. Og det går ikke an å brenne bort plomberinga, når det er snakk om en blindtarm på ekosanlegget. Uansett så tviler jeg på om det blir rundt 1000 grader i svana/eksosanlegget.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...