Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min kjære Derbi X-Race har begynt og dø når jeg kjører! :dontgetit: Hvis jeg holder inne clutchen bare dør den, akkurat som om jeg skulle kjørt med choken på. Noen ganger fungerer det fint da. :ermm:

 

Skal ha den på service i løpet av høsten, men vil helst vente så lenge som mulig, så jeg tenkte jeg kunne høre her om noen har forslag til hva det er? Den er forøvrig original, forutenom dreva ned bak.

Lenke til kommentar
Min kjære Derbi X-Race har begynt og dø når jeg kjører! :dontgetit: Hvis jeg holder inne clutchen bare dør den, akkurat som om jeg skulle kjørt med choken på. Noen ganger fungerer det fint da. :ermm:

 

Skal ha den på service i løpet av høsten, men vil helst vente så lenge som mulig, så jeg tenkte jeg kunne høre her om noen har forslag til hva det er? Den er forøvrig original, forutenom dreva ned bak.

9207557[/snapback]

 

Har ikke all verden med peiling, men kanskje det hjelper å skifte tomgangs dyse?

Lenke til kommentar
Sånn går det når du blodtrimmer. ;)

9180916[/snapback]

 

Nei, sånn går det når man må kjøre fram og tilbake på jobb, og ikke har fått nødvendige deler som trengs.

 

Kunne ha skjedd både med en WRC bil og en 125cc.

 

Gasser gjør mopeden mye sterkere, den hjelper Conflict, men mest av alt , du kan ikke kjøre med 80 dyse på sylinderen!

 

Før du starter den opp : Få en kompis til å være med å skru, som kan skru, ikke en kuk som leser i bøker og tror han kan noe , men en som skrur litt mye.

 

Garantert : Du slenger deg på sykkelen og har skrudd selv, den skjærer seg pga dyse.

 

- Men det kan selv skje den beste .... :blush::roll:

9187516[/snapback]

 

Far min kan å skru;-). Men hvorfor kan jeg ikke kjøre med 80 dyse? Hva er problemet med det?

 

Edit: Faren min har mekka siden han var 12(og han er 49 nå), så kan vel si at han klarer saken. Det som jeg ikke skjønner er at jeg har kjørt kanskje 20 mil etter at jeg skifta sylinder, og 5 av dem er med 80 dyse og 14 drev. Nå kjører jeg relativt hardt, og den har ikke skjært seg!!

9189113[/snapback]

 

 

Fordi dysa er for liten og gir for lite bensin. Kommer vel ann på hva far di har mekka på..

 

Skru opp pluggen, etter at du har kjørt hardt, og se på fargen, om fargen er sjokolade brun over hele, er dysa faktisk bra, bare at jeg aldri har hatt noe under 100 dyse på trimsylinder, og jeg har hatt et par.

9193930[/snapback]

 

Jeg skrudde den opp, og den var farget i fin sjokolade-brun farge. Hurra for meg! Jeg vurderer å kjøpe 100 dyse eller noe i den duren, og gå ned til 13 drev. Hva er best for en halv-bra trimma moped; 12, 13 eller 14 drev?

 

Forresten, hvor sitter reed ventilen, og hva godt gjør det at jeg bytter den?

-Emil

Lenke til kommentar

Jeg hadde egenltig kjørt med orginal reed, merker det ikke alikvel, og som oftest er de du kjøper av dårlig kvalitet, så bladene fyker i sylinderen.

 

spørs hva slags turtall du oppnår med sylinderen. Forrige sylinderen min dro til 10-15 000rpm, og da måtte jeg ha på 12/48 drev for å klare 6 gir @ 120-125km/t.

 

Hvis den ikke klarer mer enn 9- 10 000rpm, så blir gira logisk nok for korte.

 

har du 48 drev bak og bare effktpotte, sleng på et 13 drev.

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Jeg hadde egenltig kjørt med orginal reed, merker det ikke alikvel, og som oftest er de du kjøper av dårlig kvalitet, så bladene fyker i sylinderen.

 

spørs hva slags turtall du oppnår med sylinderen. Forrige sylinderen min dro til 10-15 000rpm, og da måtte jeg ha på 12/48 drev for å klare 6 gir @ 120-125km/t.

 

Hvis den ikke klarer mer enn 9- 10 000rpm, så blir gira logisk nok for korte.

 

har du 48 drev bak og bare effktpotte, sleng på et 13 drev.

9210001[/snapback]

 

Har 47 bak, og 12 foran nå. Vurderer å kjøpe 13(jeg har også 14, men det virker som det er for stort)

 

Jeg tror 13 er det magiske tallet for meg. Hva tror du JD?

 

Scrubs er forresten jævlig bra xD

Lenke til kommentar
Røyka Sweet ?

 

jeg klarte ikke å dra ut 14 med fult proRace, og den var langt ifra skjært.

 

fikk du med noe flere bunnpaknniger enn 1 Conflict ?

Sleng på 14, så har du 6 gir som cruise gir, 2 taktere skal ikke ha topp turtall over lang tid.

9212480[/snapback]

 

Haha, jeg lurer på en ting jeg. Jeg har en 2005 mod. NKD men det er ikke 6 gir. Det er 5! Er det riktig?

 

Edit: Jeg fikk bare en bunnpakning, hvordan det?

Endret av conflict
Lenke til kommentar
Røyka Sweet ?

 

jeg klarte ikke å dra ut 14 med fult proRace, og den var langt ifra skjært.

 

fikk du med noe flere bunnpaknniger enn 1 Conflict ?

Sleng på 14, så har du 6 gir som cruise gir, 2 taktere skal ikke ha topp turtall over lang tid.

9212480[/snapback]

 

Haha, jeg lurer på en ting jeg. Jeg har en 2005 mod. NKD men det er ikke 6 gir. Det er 5! Er det riktig?

 

Edit: Jeg fikk bare en bunnpakning, hvordan det?

9212713[/snapback]

 

rieju NKD ? isofall er det ikke rett , for i den sitter det en AM6 motor og de har 6 gir.

Lenke til kommentar
Røyka Sweet ?

 

jeg klarte ikke å dra ut 14 med fult proRace, og den var langt ifra skjært.

 

fikk du med noe flere bunnpaknniger enn 1 Conflict ?

Sleng på 14, så har du 6 gir som cruise gir, 2 taktere skal ikke ha topp turtall over lang tid.

9212480[/snapback]

 

Haha, jeg lurer på en ting jeg. Jeg har en 2005 mod. NKD men det er ikke 6 gir. Det er 5! Er det riktig?

 

Edit: Jeg fikk bare en bunnpakning, hvordan det?

9212713[/snapback]

 

rieju NKD ? isofall er det ikke rett , for i den sitter det en AM6 motor og de har 6 gir.

9212737[/snapback]

 

Indeed. Men jeg har 5 gir. Var det 5 gir på de i gamle dager?(gamledager=2005 :tease::p)

 

Edit: Det er også en sånn helvetes skranglelyd på høyt turtall. Noen som vet hva det kan være? My guess er at det er eksos-anlegget som er løst foran. Det høres ut som det kommer fra sylinder/eksosanlegg e.l.

Endret av conflict
Lenke til kommentar
Røyka Sweet ?

 

jeg klarte ikke å dra ut 14 med fult proRace, og den var langt ifra skjært.

 

fikk du med noe flere bunnpaknniger enn 1 Conflict ?

Sleng på 14, så har du 6 gir som cruise gir, 2 taktere skal ikke ha topp turtall over lang tid.

9212480[/snapback]

 

Haha, jeg lurer på en ting jeg. Jeg har en 2005 mod. NKD men det er ikke 6 gir. Det er 5! Er det riktig?

 

Edit: Jeg fikk bare en bunnpakning, hvordan det?

9212713[/snapback]

 

rieju NKD ? isofall er det ikke rett , for i den sitter det en AM6 motor og de har 6 gir.

9212737[/snapback]

 

Indeed. Men jeg har 5 gir. Var det 5 gir på de i gamle dager?(gamledager=2005 :tease::p)

 

Edit: Det er også en sånn helvetes skranglelyd på høyt turtall. Noen som vet hva det kan være? My guess er at det er eksos-anlegget som er løst foran. Det høres ut som det kommer fra sylinder/eksosanlegg e.l.

9212838[/snapback]

 

Rieju NKD har 6 gir uansett modell (nå snakker vi 50 cc ikke sant ? )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...