Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

Sånn går det når du blodtrimmer. ;)

9180916[/snapback]

 

Nei, sånn går det når man må kjøre fram og tilbake på jobb, og ikke har fått nødvendige deler som trengs.

 

Kunne ha skjedd både med en WRC bil og en 125cc.

 

Gasser gjør mopeden mye sterkere, den hjelper Conflict, men mest av alt , du kan ikke kjøre med 80 dyse på sylinderen!

 

Før du starter den opp : Få en kompis til å være med å skru, som kan skru, ikke en kuk som leser i bøker og tror han kan noe , men en som skrur litt mye.

 

Garantert : Du slenger deg på sykkelen og har skrudd selv, den skjærer seg pga dyse.

 

- Men det kan selv skje den beste .... :blush::roll:

9187516[/snapback]

 

Far min kan å skru;-). Men hvorfor kan jeg ikke kjøre med 80 dyse? Hva er problemet med det?

 

Edit: Faren min har mekka siden han var 12(og han er 49 nå), så kan vel si at han klarer saken. Det som jeg ikke skjønner er at jeg har kjørt kanskje 20 mil etter at jeg skifta sylinder, og 5 av dem er med 80 dyse og 14 drev. Nå kjører jeg relativt hardt, og den har ikke skjært seg!!

9189113[/snapback]

 

 

Fordi dysa er for liten og gir for lite bensin. Kommer vel ann på hva far di har mekka på..

 

Skru opp pluggen, etter at du har kjørt hardt, og se på fargen, om fargen er sjokolade brun over hele, er dysa faktisk bra, bare at jeg aldri har hatt noe under 100 dyse på trimsylinder, og jeg har hatt et par.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
feil, den kan være like hel utvendi men uansett ha skader på insiden. for en hjelm har flere lag , mister du ned hjelmen en gang ødelegger du det ytterste laget , da er hjelmen teoretisk ødelakt , mister du den ned 2 ganger blir det andre laget ødelakt , og da er det påbudt å kjøpe seg ny hjelm . Det samme gjelder for klistermerker ,

Fester man klistremerker, blander limet seg til hjelmen og ødelegger konsistensen av lagene.

 

:)

 

edit : 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

post-97753-1186056542_thumb.jpg

9193325[/snapback]

 

Feil var det jo ikke.

9193923[/snapback]

 

Jo. du skrev " Er den hel utvendig, lever den enda " det er feil :)

Lenke til kommentar
Hmm... Idag mista jeg hjelmen min i bakken med en brak!  :(    Må vel kjøpe nå jeg da ....  Er det noen måter man kan se om hjelmen blei ødelagt på? :cry:

9191271[/snapback]

 

Plast eller glassfiber? Førstnevnte tåler sammenstøtet. Glassfiber er ubrukelig hvis det har kommet en synelig sprekk / skalling av den. Er den hel utvendig, lever den enda.

9192738[/snapback]

 

feil, den kan være like hel utvendi men uansett ha skader på insiden. for en hjelm har flere lag , mister du ned hjelmen en gang ødelegger du det ytterste laget , da er hjelmen teoretisk ødelakt , mister du den ned 2 ganger blir det andre laget ødelakt , og da er det påbudt å kjøpe seg ny hjelm . Det samme gjelder for klistermerker ,

Fester man klistremerker, blander limet seg til hjelmen og ødelegger konsistensen av lagene.

 

:)

 

edit :

 

post-97753-1186056542_thumb.jpg

9193325[/snapback]

 

 

Det er glassfiber ja trur jeg.... kosta 1000 spenn... nitro greier:p Men det kom et hakk ja... Visst det øverste laget er jævla tynt så trur jeg at jeg spakk det hvertfall... Er et sånt hakk midt oppå :s Ingen måter å sjekke om den er fucka?

Lenke til kommentar
Jo. du skrev " Er den hel utvendig, lever den enda "  det er feil :)

9194246[/snapback]

 

Og du skrev " mister du ned hjelmen en gang ødelegger du det ytterste laget , da er hjelmen teoretisk ødelakt , mister du den ned 2 ganger blir det andre laget ødelakt , og da er det påbudt å kjøpe seg ny hjelm" hvor du insinuerer at det første laget ryker først, og så det andre. Kverulering er gull. :)

Lenke til kommentar
Ikke gidd å kveruler da..

 

Mister du hjelmen i bakken, er den fucka, uansett type.

9194408[/snapback]

 

Stemmer, derfor hjelmen min lever i beste velgående.

9194423[/snapback]

 

 

Jaja, må vel ha ny jeg da :(

9194532[/snapback]

 

Du trenger ikke, snuten bryr seg ikke, ei heller veivesenet, men det er jo noe du burde bry deg om da.

 

 

Ikke gidd å kveruler da..

 

Mister du hjelmen i bakken, er den fucka, uansett type.

9194408[/snapback]

 

 

Litt irritert elr? hmmm..

 

Har et bilde da...

9194559[/snapback]

 

 

Så absolutt ikke, skal mer til for å terge meg.

 

Bilde? Har du et synlig hakk er den " ødelagt".

Lenke til kommentar

Erm. Jeg har en hjelm som jeg sikkert har dunket i bakken/andre steder et par ganger. Har fått et par hakk, så det er en liten synlig svart flekk på det syltynne ytterste laget på hjelmen.

 

Forøvrig aner jeg ikke om det er Fiber eller Plast hjelm. :p Tror det er plast (håper inderlid det).

 

Dog kjøpte jeg den på Mekk for 500.- eller var det 700.-? Blå, hvit og svart. Stilig mønster. Om noen har kjennskap til denne hjelmen - så skrik ut! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...