Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har for lite kjede for å ta over kjede, herregud, du ser det fort, er det mer å stramme/slakke.

 

for å fortsette med kjede kan du faktisk bygge, kjøp A og B kjedelås så kan d u bygge i vei, men styrken blir jo dårligere, men er ikke merkbart.

 

 

Hebo Titan har et effektregister som funker som regel best til hebo sylinderne, Yasuni er litt mer som passe det meste.

 

 

Ang EU godkjente potter, plomberingen skal være i, og man skal som regel melde ifra til biltilsynet, altså man må da kanskje inn til sjekk.

Lenke til kommentar

Trenger ikke bytte kjede nei. ;) Regner med kjedet ditt er identisk med mitt. :p

 

Du bare løsner hjulbolten, og skrur kjedestrammerene helt fram, og dytter hjulet helt fram. Da får du en god slakk på kjedet.

 

Så monterer du, og strammer igjen etterpå.

 

Pass på å få hjulet beint!

Lenke til kommentar
Trenger ikke bytte kjede nei. ;) Regner med kjedet ditt er identisk med mitt. :p

 

Du bare løsner hjulbolten, og skrur kjedestrammerene helt fram, og dytter hjulet helt fram. Da får du en god slakk på kjedet.

 

Så monterer du, og strammer igjen etterpå.

 

Pass på å få hjulet beint!

9136842[/snapback]

 

 

Spørsmålet er vel ikke om dimensjonen passer, men heller om kjede er for kort eller ei for den nye drevinga - mao, svaret ditt blir feil.

Lenke til kommentar
Trenger ikke bytte kjede nei. ;) Regner med kjedet ditt er identisk med mitt. :p

 

Du bare løsner hjulbolten, og skrur kjedestrammerene helt fram, og dytter hjulet helt fram. Da får du en god slakk på kjedet.

 

Så monterer du, og strammer igjen etterpå.

 

Pass på å få hjulet beint!

9136842[/snapback]

 

 

Spørsmålet er vel ikke om dimensjonen passer, men heller om kjede er for kort eller ei for den nye drevinga - mao, svaret ditt blir feil.

9141272[/snapback]

 

Vel, ser ikke forskjellen.

 

Om kjedet er for kort, passer ikke dimensjonen, og han måtte hatt nytt kjede.

 

Men, vi har samme ramme, derfor også samme kjede og drev, og 13T passer fint hos meg.

 

Svaret er feil?

 

Når jeg sa:

Trenger ikke bytte kjede nei. ;) Regner med kjedet ditt er identisk med mitt. :p

 

Så tenkte jeg ikke på om det var 420 eller 428 dimensjon, men om det var langt nok.

Lenke til kommentar
Jeg tok av et ledd på et gammelt kjede, og tok på to kjedelåser! Da ble kjedet 1 ledd lengre, etter kun 10 min arbeid, og HELT GRATIS!

 

Anbefales på det sterkeste!

9160707[/snapback]

 

har du funnet ut det helt alene? Det er du og Albert Einstein..

 

Kjører MT5 for tia jeg , uten bakpotte, jæævlig kult!

 

 

Eivind : Liker du å drite deg på leggen? Det gjør sannelig jeg :)

 

"samme ramme, og dermed samme drev og kjede" - hva er det for noe BS ?

 

Conflict har vel ikke RS? og selvom moppene er like, trenger så abslolutt ikke kjedet være like langt.

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Jeg tok av et ledd på et gammelt kjede, og tok på to kjedelåser! Da ble kjedet 1 ledd lengre, etter kun 10 min arbeid, og HELT GRATIS!

 

Anbefales på det sterkeste!

9160707[/snapback]

Eivind : Liker du å drite deg på leggen? Det gjør sannelig jeg :)

 

"samme ramme, og dermed samme drev og kjede" - hva er det for noe BS ?

 

Conflict har vel ikke RS? og selvom moppene er like, trenger så abslolutt ikke kjedet være like langt.

9164894[/snapback]

Du gjør det ja? Flott!

 

For, snakker jeg om conflict her? Nei! Snakker om Thewiz.

 

Han har en Aprilia Tuono 50. Forskjellen på Tuono og RS, er kåpedelene.

 

Tuono:

bikepics-505541-800.jpg

 

RS:

bikepics-954087-800.jpg

 

EDIT: Resiza bildene.

Endret av eiv880
Lenke til kommentar

Hva tror du om dette oppsettet: Rieju RS 2 NKD med 70 ccm stage tre sylinder (Barikit). 80 dyse, 14/47 drev, Hebo reed og Metrakit RK Oval alu. Skal også ha Hotshot baklykt.

 

Tror du det blir effektivt?

 

Hva vil du tro at topphastigheten er?

 

Burde jeg kjøpe noe mer enn det jeg har nevnt/bytte ut noe av det?

 

(Det som er uthevet har jeg fra før, har planlagt å kjøpe reed, lykt og effektanlegg.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...