TanglewoodD Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Conflict ; Du har alt annet orginalt, dermed en liten sylinder, som Airsal T6 eller DR. Skrudd noe tidligere ? Anal-thema ; Hvor skulle du idag da ? Du skal få prøve møka mi neste uke, skal kjøre på jobben hver dag til fredrikstad denne uken, så den MÅ holde Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Var inne i byen og besøkte en kompis. Jamma litt på gitaren da vett ;p Haha tror du faen ikke kjedet mitt hoppa av nede i skolebakken på vei hjem? Skrangla som et helvete, trodde hele motoren hadde sagt takk for seg. Gleder meg til å prøve squiten din ja, fått testet 0-100 enda? Bråka godt i hvertfall! Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 hvor datt kjede av da ? Hvis det datt av foran kan det hende du har sprukket blokka inn til svinghjulet Bråka ja, 28mm åpen gasser bråker, samtidig med moped potte Nei, har på hjule dreving, 13-48 dreving, gjorde ca 100-110 med det, men skal ha på 15-48 igjen tror jeg, slit å gire hele tiden Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Næh, alt virker intakt. Men må få stramma det opp snart, bare det å få ut fingern, kjedelig jobb... Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 JD_Scrubs, kan jeg få se bilde av knallerten din? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) har ikke noe bilde ;/ ellers skulle jeg slengt opp jeg har et bilde av gamle motoren, men det er det eneste. Jeg har ikke mobil lenger heller, da jeg har sluskete lommer på joggebuksa, og jeg liker å kjøre i joggebuksa Kunne tatt bilde med mobilen liksom.. Har ikke noe med at alt virker intakt , det gjør det på min også det, man merker det ikke, men det er kjapt gjort med alu gods på 5 mm Endret 19. juli 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Ok. For å si det slik, hvis jeg ikke vil plages av det, så driter jeg i det - Vil jeg plages av det? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Nei, men jeg hadde tatt en jæævlig kjapp titt og sett omfanget av skaden, om det var noe skade. Måtte du ta på kjede foran ? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Niks. Hadde bare kjilt seg rimelig godt fast ved bakhjulet. Ble en del mindre pene merker på boltene til drevet, men pytt. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Conflict ; Du har alt annet orginalt, dermed en liten sylinder, som Airsal T6 eller DR. Skrudd noe tidligere ? Anal-thema ; Hvor skulle du idag da ? Du skal få prøve møka mi neste uke, skal kjøre på jobben hver dag til fredrikstad denne uken, så den MÅ holde 9104055[/snapback] Har nå kjøpt en Barikit EQ-715 (AM6 stage 3 trim) og driver og monterer. Skal kjøpe RSG kammerpotte(hvis det er det det heter) ettersom hva lommeboka lar meg. Jeg har derimot et problem med det nye sylinderlokket. Det gikk to ledninger med kjøling ned til forgasseren, og de har ingen plass på det nye sylinderlokket. Hva gjør jeg med det? I tillegg er det en pakning som er rundt tre cm i diameter som jeg ikke vet hvor skal sitte. Den er relativt tykk og den er svart. Pakningen er foøvrig rund(og ikke flat som en syltestrikk). Noen som vet hvor den skal være? Burde jeg dyse opp eller kjøpe ny forgasser? Sylinderen er 70 ccm. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Forgasser ; Begge delene. Kan lite om barikit, men du har jo stage3, så kjøpt en 21dellorto med passende dyse. den lille svarte, tykke skal i eksosutgangen i sylinderen, de 2 ledningene tar du 1 ledning og setter den rundt, så den tar en u-sving, det er bare for å varme opp gasseren. Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Har du orginal veiv? Endret 20. juli 2007 av eiv880 Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) tror du virkelig det ? Tok orginal veiva en gang, eller lagrene med MHR, vanlig en, også skifta jeg til hebo Performance veiv med C4 lager, så kjørte jeg med SP sylinder, så fult ProRace, så MHR Team. SP sylinder MK2 Oko24 MHR reed ProRace CDI nr 2 : ProRace sylinder ProRace potte ProRace CDI ProRace clutch MHR CDI Oko24 nr 3 : MHR Team MHR Reed MHR innsug 28pwk ProRace CDI Top Performance potte Endret 20. juli 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 tror du virkelig det ? Tok orginal veiva en gang, eller lagrene med MHR, vanlig en, også skifta jeg til hebo Performance veiv med C4 lager, så kjørte jeg med SP sylinder, så fult ProRace, så MHR Team. SP sylinder MK2 Oko24 MHR reed ProRace CDI nr 2 : ProRace sylinder ProRace potte ProRace CDI ProRace clutch MHR CDI Oko24 nr 3 : MHR Team MHR Reed MHR innsug 28pwk ProRace CDI Top Performance potte 9110227[/snapback] Tenkte på conflict her, som kjøper Barikit. Har ikke helt oversikt over hvilken sylinder det er, og om orginal veiva holder, så derfor spurte jeg. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 JD_Scrubs, var du i danmark og kjøpte pantenegra du? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Valget sto mellom en Hebo Pata revo, og MHR Team 50mm, jeg gikk for den med størst borring og som hadde mest ytelse på minst rpm, altså MHR team. nettopp av den grunn at jeg ikke orker så kresne sylindre, og jeg vil ha holdbarhet, samt ikke sååå skrikende, selvom den ikke stopper før 14 000. Forresten, kjørte omkamp med en kompis, lå likt med en Mondeo opp til 100.. Forholdsvis greit for moped å være, får stille squish og gasser snart også, får ikke gitt bånn gass Endret 20. juli 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Forresten, kjørte omkamp med en kompis, lå likt med en Mondeo opp til 100.. Forholdsvis greit for moped å være, får stille squish og gasser snart også, får ikke gitt bånn gass 9112439[/snapback] Åsbjørn? :!: Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Det svaret var litt 'out of my league'. Hvor kjøper jeg det, hvordan monterer jeg, og hva koster det? Helt konkret, hva bør jeg skifte? Dyse, forgasser, eksosanlegg og veiv? Det må være så enkelt at jeg klarer det alene i garasjen min! Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Det svaret var litt 'out of my league'. Hvor kjøper jeg det, hvordan monterer jeg, og hva koster det? Helt konkret, hva bør jeg skifte? Dyse, forgasser, eksosanlegg og veiv? Det må være så enkelt at jeg klarer det alene i garasjen min! 9121698[/snapback] Er du n00b (no offence) så bør ikke du begynne med det der. For å bytte veiv, må blokka splittes. Gjerne ikke noe mannen i gata gir seg ut på. Må ha litt erfaring. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) ja, men samtidig, hvordan skaffer du deg erfaring ? Ikke sleng på så stor sylinder, ikke en sylinder i hele tatt, kjøp deg en trim potte av et slag, og en passende dyse. Spør butikken hva slags dyse du skal ha , så tar du fram google.com og leser deg til hvordan du skal skifte dyse. er du usikker på noe, så spør du , istede. Før du hadde kjøpt saker, burde du ha tenkt litt, det er små marginer når man trimmer. Kjøper deler på Speedoptions, mC-deler, Crash.no.. Kjøp deg en Dellorto 21mm forgasser, og en eksospotte av noe slag. Jeg ville styrt unna billig potter, som RSG, Metrakit 1,2,3 , Technigas ol. Yasuni Cross er perfekt for deg hvis du kjører cross/SM sykkel. Dessuten, når du har vært så smart å kjøpt deg en 70ccm sylinder som kanskje er hissig kan du ødelegge veiv, veivlager og clutch med kjøring, så ikke se vekk fra at clutchbytte er nødvendig. Endret 22. juli 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå