Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var inne i byen og besøkte en kompis. Jamma litt på gitaren da vett ;p

Haha tror du faen ikke kjedet mitt hoppa av nede i skolebakken på vei hjem? Skrangla som et helvete, trodde hele motoren hadde sagt takk for seg.

 

Gleder meg til å prøve squiten din ja, fått testet 0-100 enda? Bråka godt i hvertfall! ;)

Lenke til kommentar

har ikke noe bilde ;/ ellers skulle jeg slengt opp :) jeg har et bilde av gamle motoren, men det er det eneste.

 

Jeg har ikke mobil lenger heller, da jeg har sluskete lommer på joggebuksa, og jeg liker å kjøre i joggebuksa :p

 

Kunne tatt bilde med mobilen liksom..

 

 

Har ikke noe med at alt virker intakt , det gjør det på min også det, man merker det ikke, men det er kjapt gjort med alu gods på 5 mm

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Conflict ; Du har alt annet orginalt, dermed en liten sylinder, som Airsal T6 eller DR. Skrudd noe tidligere ?

 

 

Anal-thema ; Hvor skulle du idag da ? Du skal få prøve møka mi neste uke, skal kjøre på jobben hver dag til fredrikstad denne uken, så den MÅ holde :p

9104055[/snapback]

 

Har nå kjøpt en Barikit EQ-715 (AM6 stage 3 trim) og driver og monterer. Skal kjøpe RSG kammerpotte(hvis det er det det heter) ettersom hva lommeboka lar meg.

 

Jeg har derimot et problem med det nye sylinderlokket. Det gikk to ledninger med kjøling ned til forgasseren, og de har ingen plass på det nye sylinderlokket. Hva gjør jeg med det? I tillegg er det en pakning som er rundt tre cm i diameter som jeg ikke vet hvor skal sitte. Den er relativt tykk og den er svart. Pakningen er foøvrig rund(og ikke flat som en syltestrikk).

 

Noen som vet hvor den skal være?

 

Burde jeg dyse opp eller kjøpe ny forgasser? Sylinderen er 70 ccm.

Lenke til kommentar

tror du virkelig det ?

 

Tok orginal veiva en gang, eller lagrene med MHR, vanlig en, også skifta jeg til hebo Performance veiv med C4 lager, så kjørte jeg med SP sylinder, så fult ProRace, så MHR Team.

 

SP sylinder

MK2

Oko24

MHR reed

ProRace CDI

 

nr 2 :

 

ProRace sylinder

ProRace potte

ProRace CDI

ProRace clutch

MHR CDI

Oko24

 

nr 3 :

 

MHR Team

MHR Reed

MHR innsug

28pwk

ProRace CDI

Top Performance potte

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
tror du virkelig det ?

 

Tok orginal veiva en gang, eller lagrene med MHR, vanlig en, også skifta jeg til hebo Performance veiv med C4 lager, så kjørte jeg med SP sylinder, så fult ProRace, så MHR Team.

 

SP sylinder

MK2

Oko24

MHR reed

ProRace CDI

 

nr 2 :

 

ProRace sylinder

ProRace potte

ProRace CDI

ProRace clutch

MHR CDI

Oko24

 

nr 3 :

 

MHR Team

MHR Reed

MHR innsug

28pwk

ProRace CDI

Top Performance potte

9110227[/snapback]

 

Tenkte på conflict her, som kjøper Barikit. ;)

Har ikke helt oversikt over hvilken sylinder det er, og om orginal veiva holder, så derfor spurte jeg. :)

Lenke til kommentar

Valget sto mellom en Hebo Pata revo, og MHR Team 50mm, jeg gikk for den med størst borring og som hadde mest ytelse på minst rpm, altså MHR team.

 

nettopp av den grunn at jeg ikke orker så kresne sylindre, og jeg vil ha holdbarhet, samt ikke sååå skrikende, selvom den ikke stopper før 14 000.

 

Forresten, kjørte omkamp med en kompis, lå likt med en Mondeo opp til 100.. Forholdsvis greit for moped å være, får stille squish og gasser snart også, får ikke gitt bånn gass

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Det svaret var litt 'out of my league'. Hvor kjøper jeg det, hvordan monterer jeg, og hva koster det?

 

Helt konkret, hva bør jeg skifte? Dyse, forgasser, eksosanlegg og veiv?

 

Det må være så enkelt at jeg klarer det alene i garasjen min!

9121698[/snapback]

 

Er du n00b (no offence) så bør ikke du begynne med det der.

 

For å bytte veiv, må blokka splittes. Gjerne ikke noe mannen i gata gir seg ut på.

Må ha litt erfaring.

Lenke til kommentar

ja, men samtidig, hvordan skaffer du deg erfaring ?

 

Ikke sleng på så stor sylinder, ikke en sylinder i hele tatt, kjøp deg en trim potte av et slag, og en passende dyse. Spør butikken hva slags dyse du skal ha , så tar du fram google.com og leser deg til hvordan du skal skifte dyse.

 

er du usikker på noe, så spør du , istede.

 

 

Før du hadde kjøpt saker, burde du ha tenkt litt, det er små marginer når man trimmer.

 

Kjøper deler på Speedoptions, mC-deler, Crash.no..

 

Kjøp deg en Dellorto 21mm forgasser, og en eksospotte av noe slag.

Jeg ville styrt unna billig potter, som RSG, Metrakit 1,2,3 , Technigas ol.

 

Yasuni Cross er perfekt for deg hvis du kjører cross/SM sykkel.

 

Dessuten, når du har vært så smart å kjøpt deg en 70ccm sylinder som kanskje er hissig kan du ødelegge veiv, veivlager og clutch med kjøring, så ikke se vekk fra at clutchbytte er nødvendig.

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...