Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

Yeye, i kveld ville ikke mopeden spille på lag lenger. Kjørte ganske rolig mot Fredristad. Hadde en sinke ut av en annen dimensjon forran meg. I allefall, på toppen av en bakke takket mopeden for seg.

 

Fikk rullet den til en bensinstasjon og skrudd ut tennpluggen. Den var egentelig helt hvit rundt kanten, inni var det ganske rent. (Nå skal det sies at jeg ikke er i noen posisjon til å bedømme om den ser bra eller dårlig ut)

 

Så jeg tror det første jeg skal prøve er å bytte plugg, noen andre ideèr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan ikke stort om mopeder, men har lyst til å lære mere. Og lurer på om det er noe en bår skjekke regelmessig på en ny moped?

8973373[/snapback]

 

- At du har olje på tanken

- At kjedet er stramt nok

 

 

@Thewiz. Satser på at en ny plugg gjør susen ja, den har tross alt aldri vært byttet.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke stort om mopeder, men har lyst til å lære mere. Og lurer på om det er noe en bår skjekke regelmessig på en ny moped?

8973373[/snapback]

 

- At du har olje på tanken

- At kjedet er stramt nok

 

8973518[/snapback]

Samt at du bør smøre kjeden en gang i uka med kjedevoks, når kjeden er varm, etter at du akkurat har kjørt.

 

Kan jo være lurt å sjekke etter at det ikke er noen lekkasje i bremsesystemet også. :)

Lenke til kommentar
Det blir vel bra å komme seg på veien igjen, da. : D

8974329[/snapback]

 

kom til solbergs , og henta sykkelen , slanger hang ut og speielen var knekt , og de nektet på at det var de som gjorde det :hrm: en ny speiel er DYR ! men de fikk inn slangene og den slaks , og de teipet speilet mitt , men det er bare for dårlig !

Lenke til kommentar
Samt at du bør smøre kjeden en gang i uka med kjedevoks, når kjeden er varm, etter at du akkurat har kjørt.

8974691[/snapback]

 

En gang i uka, det er like unødvendig som å skifte sokker hver time.

 

kom til solbergs , og henta sykkelen , slanger hang ut og speielen var knekt , og de nektet på at det var de som gjorde det  :hrm: en ny speiel er DYR ! men de fikk inn slangene og den slaks , og de teipet speilet mitt , men det er bare for dårlig !

8974927[/snapback]

 

Send far di på dem.

Lenke til kommentar
Det blir vel bra å komme seg på veien igjen, da. : D

8974329[/snapback]

 

kom til solbergs

8974927[/snapback]

 

 

Unnskyld at jeg sporer av her, men er solbergs i Ålesund? De er derbi forhandler sant? Visst du har et garantiproblem så kan du liksom levere den inn der? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Samt at du bør smøre kjeden en gang i uka med kjedevoks, når kjeden er varm, etter at du akkurat har kjørt.

8974691[/snapback]

 

En gang i uka, det er like unødvendig som å skifte sokker hver time.

 

8975394[/snapback]

Mulig det, men det er ihvertfall det begge forhandlerne jeg har prata med her i byen sier. Og det er bedre at man smører kjeden for ofte enn for lite også, men det kommer jo selvsagt helt an på hvor mye man kjører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...