Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder airsalen. Følger alt med? jeg tenker på pakninger, plugg? osv osv. må jeg kjøpe nytt kjløevann siden jeg må tømme den jeg har? hva koster det? hvor kan det kjøpes? det jeg har lagt i handlekurven er

 

airsal, plugg, plugghette, powerfilter, turteller. er det noe som mangler får å sette denne på?

Lenke til kommentar
Her har jeg tydeligvis gått glipp av noe, hva er galt med Derbi'n, ED?

8934427[/snapback]

 

Det var en dag jeg var ut å kjørte at det plutselig ble en helvettes lyd fra motoren. Å jeg fant ikke ut hva som feilet så sendte sykkelen inn til solbergs , der jeg fikk analysen at sylinderen var skjært , veiv lager gåend, å noe clutch greie klikket . men det viste seg nå når det begynt å skru på den at de ikke fant noe gærnt , men lyden var der uansett .

så etter jeg snakket med han på verkstedet i stad så sa han at han skulle prøve å få tak i en ny motor.

8934625[/snapback]

Tipper du har fått rådebank jeg. Om den starter - er IKKE sylinderen skjært. Bytt veiv, og prøv.

8935059[/snapback]

 

har man rådebank skulle ha man sett det på veivlagrene.

Alle hører om det er rådebank, ungdommer gjør det, da burde virkelig mekanikere gjøre det.

 

Så folk syns jeg burde ta Hebo revolution ?

 

Hva med Revolution VS Malossi MHR Team da ?

 

 

Bodybuilder :

 

Dyse. Du mangler dyse. Dyse og plugg trenger du, på sommeren kan du kjøre rent vann, ellers kan du kjøpe en dunk med kjølevæske på Shell til 50-100kr og blande 50/50. Jeg kjører 30/70 på sommern, vet ikke hvorfor :p

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Her har jeg tydeligvis gått glipp av noe, hva er galt med Derbi'n, ED?

8934427[/snapback]

 

Det var en dag jeg var ut å kjørte at det plutselig ble en helvettes lyd fra motoren. Å jeg fant ikke ut hva som feilet så sendte sykkelen inn til solbergs , der jeg fikk analysen at sylinderen var skjært , veiv lager gåend, å noe clutch greie klikket . men det viste seg nå når det begynt å skru på den at de ikke fant noe gærnt , men lyden var der uansett .

så etter jeg snakket med han på verkstedet i stad så sa han at han skulle prøve å få tak i en ny motor.

8934625[/snapback]

Tipper du har fått rådebank jeg. Om den starter - er IKKE sylinderen skjært. Bytt veiv, og prøv.

8935059[/snapback]

 

har man rådebank skulle ha man sett det på veivlagrene.

Alle hører om det er rådebank, ungdommer gjør det, da burde virkelig mekanikere gjøre det.

 

Så folk syns jeg burde ta Hebo revolution ?

 

Hva med Revolution VS Malossi MHR Team da ?

 

 

Bodybuilder :

 

Dyse. Du mangler dyse. Dyse og plugg trenger du, på sommeren kan du kjøre rent vann, ellers kan du kjøpe en dunk med kjølevæske på Shell til 50-100kr og blande 50/50. Jeg kjører 30/70 på sommern, vet ikke hvorfor :p

8936020[/snapback]

Sant nok. Men setter min tro på ødelagte lager ( de kan være ødelagte uten at det sees før du ødelegger lageret og ser på skålene ).

Endret av scoot
Lenke til kommentar

Ok, men de aller fleste som har tatt i et par motorer hører når det er rådebank..

 

vel, fra Hebo og TP, jeg går for Malossi MHR.

 

TP potte, pwk 26, MHR, Doppler clutch, MHR har et mer spredt arbeidsområde, samt borringa er større, og sylinderen er mindre kresen på dyser.

 

Eneste som jeg ikke vil , som jeg kan ofre litt ytelse for, er skjæring. Jeg orker ikke å ha flere sylindere på hylla, dessuten er det ikke plass ^^

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Ja jeg var bare veldig iritert  :nei:  men altså . Jeg tror virkelig at jeg har fått mandags sykkelen over alle mandags sykkler :p

8939419[/snapback]

O realy? Tror ikke du har hørt historien om min gamle Husqvarna jeG (:

8941095[/snapback]

 

fortell , fortell ! :)

8941134[/snapback]

Hvor skal jeg begynne?

 

Jo, jeg kjøpte den og den var vist "strøken"

Problemer:

1. Eksosventilen åpna ikke, måtte ha noen små ny deler ( dyrt for småtteri )

2. Eksosen var rusta i hjel og hølete, måtte sveises 3 ganger på en uke = kjøpe nytt anlegg. 3000kr

3. Så gikk den fint et par mnd til den varmskjærte seg.

4. Fiksa varmskjæringa + pussa den opp og kosta på den alt for mye ( trodde jeg skulle få kost meg i sommer ).

5. Så kjører jeg en tur, stopper og lar den stå på tomgang, da dør den ut og kicken låser seg. Faen tenker jeg, nå er den skjært. Neida, da hadde tennspola løsna og kilt seg mellom tavla, blokka og tennspola. Så da måtte jeg ha ny tenning ( 2500kr ). Samtidig bytta jeg lager i motoren, var like før veivlagra gikk til helvete ( 500kr + 1500kr i jobb, satt det bort ).

6. Nå trodde jeg alt var løst, kjørte en laang tur på skjærtorsdag = ødelagt o-ring i toppen og vannet lakk inn. Endte med at jeg kjøpte meg sikkert 8 o- ringer ( 200kr per gang ) før jeg fant ut at toppen var skeiv.

7. Fikk plana toppen, men hjalp ikke, så måtte ha NY. 1000kr i dass. ( + 400kr pga varmesensoren ble fuckd )

8. ENDELIG funka alt tenkte jeg, kjørte 80 mil så SKJÆRTE DRITTEN SEG.

9. Ny sylinder og stempel = 3000kr.

 

Da solgte jeg den :) For å si det sånn. Nå har jeg kjøpt meg GP 100, 4000kr gav jeg for den, starter alltid, og tåler litt tyning. Kjørt et par hundre mil med full gass nå, og åpna for å sjekke stempelet og sylinderen her forrige uke. Ikke en ripe. Kvalitet, kvalitet!

 

Kjapt regnestykke så har jeg brukt 20 000 på sykkelen, og solgte den for 3000kr mindre enn jeg gav. Great. Men sånn er livet.

Endret av scoot
Lenke til kommentar

Jeg har selv en Motorhispania RX som går VELDIG FINT opp i 130 km/h uten noen problemer, på flata :-) Jeg har Kundo trimsylinder, ninja effektanlegg (som bråker MEKTIG), 100 dyse i originalforgasseren, 14 drev framme og 58 bake :-)

Og de som klager på at 130 km/h er LITEN fart har ikke noe med en 50 kubbiks moped og gjøre :-)

 

Men startmotorene i RX`ene SUGER JO HARDT :cry:

 

Noen som har tips til hvilken startmotor jeg kan kjøpe som funker i en RX 2002 modell, som ikke streiker så fort som min startmotor gjorde..??...send e-post da :-) For jeg er litt lei av og gå/springe den i gang :(

 

[email protected]

 

på forhånd, TAKK!! :)

Lenke til kommentar

Jeg har selv en Motorhispania RX som går VELDIG FINT opp i 130 km/h uten noen problemer, på flata :-) Jeg har Kundo trimsylinder, ninja effektanlegg (som bråker MEKTIG), 100 dyse i originalforgasseren, 14 drev framme og 58 bake :-)

Og de som klager på at 130 km/h er LITEN fart har ikke noe med en 50 kubbiks moped og gjøre :-)

 

Men startmotorene i RX`ene SUGER JO HARDT :cry:

 

Noen som har tips til hvilken startmotor jeg kan kjøpe som funker i en RX 2002 modell, som ikke streiker så fort som min startmotor gjorde..??...send e-post da :-) For jeg er litt lei av og gå/springe den i gang :(

 

[email protected]

 

på forhånd, TAKK!! :)

Lenke til kommentar

Birdi ; Jeg håper da det er på speedometret.. Bare for å si det slik, han i klassen fikk 120km/t med uplombert - alt annet orginalt.

 

Bruke de som er , ingen er forskjellige. Startmotor klarer ikke dra igang alikvel de.

 

Trimmen som ble nå , sendt mail til Speedoptions og speedline i danmark :

 

Malossi MHR Team - da jeg ikke vil ha 8-15 000 rpm trimmer

Malossi MHR innsug

Stage6 Pwk 26mm

Metrakit ProRace CDI

Metrakit ProRace Clutch

TopPerformance crosspotte

C4 veivlager

hebo Preformance veiv, får se hvor lenge den holder :p

 

Drevinga først, prøver jeg 13/48, så 15/48 tror jeg.

 

Totalt : 4500kr - Alt nytt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...