Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Koster en del mer enn å trimme moped ...

 

Lappen - 14k

Motorsykkel - 30k +

Forsikring -  4k?

Totalt - 48k

8928413[/snapback]

 

Man kan få lappen til 10k, man kan ordne seg en pen sykkel til 25k, forsikringen avhenger av hvis du vil småtrimme mcen.

 

35K er ikke så mye altså.

Lenke til kommentar

Eneste grunn til at jeg trimmer moped er jo fordi jeg syns det er morro. Penger er uvesentlig i sammensettningen, bare det er morro er det greit.

 

 

Nytt i planen : Danmark turen blir kanskje lagt på hylla, da jeg heller bytter ut mopeden min med en som er full trimma med Hebo Manston. Derbi Senda - Jeg sviker Am6 kanskje.

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Koster en del mer enn å trimme moped ...

 

Lappen - 14k

Motorsykkel - 30k +

Forsikring -  4k?

Totalt - 48k

8928413[/snapback]

 

Min motorsykkel kostet 4000 i fint fungerende stand ( bremser, dekk, wire, motor OK! )

GP 100, gammal 100ccm totakt med lett-trimmingspotensiale :)

 

Da ble det brått ikke mer enn 20k da gitt, forsikringa koster 2k.

Endret av scoot
Lenke til kommentar

Nå er jeg tilbake folkens :) vert i england en stund nå . noen som har savnet meg ? :)

neida :p

 

Men solbergs har nå montert motorn min fra hverandre 2 ganger men fortsatt ikke funni ut hva som feiler dritten :( så må jeg vente enda lenge på å få tilbake sykkelen :mad: det har jo blitt over 1 månde uten sykkel nå ! drittlei det ass..

Lenke til kommentar

Bare til å velge det , enten er det at ramma er knekt, el systemet er brent eller ta sylindern er skjært å må få ny da det er en hc :)

 

hehhe, er vel antagelig noe med veiv/gir ?

 

Blir TP75 II på meg :)

Jokko : Jeg kan kjøpe noe med til deg , 100spenn ekstra til meg, så kjøpe jeg med :)

Grise billig .. speedline.dk , Danske kroner da, TP i norge koster 2500, speedline koster det 1150kr..

Lenke til kommentar
Her har jeg tydeligvis gått glipp av noe, hva er galt med Derbi'n, ED?

8934427[/snapback]

 

Det var en dag jeg var ut å kjørte at det plutselig ble en helvettes lyd fra motoren. Å jeg fant ikke ut hva som feilet så sendte sykkelen inn til solbergs , der jeg fikk analysen at sylinderen var skjært , veiv lager gåend, å noe clutch greie klikket . men det viste seg nå når det begynt å skru på den at de ikke fant noe gærnt , men lyden var der uansett .

så etter jeg snakket med han på verkstedet i stad så sa han at han skulle prøve å få tak i en ny motor.

Lenke til kommentar

Ducki ; Hva var det som var så bra med motoren igjen ? var veiva forsterka ? :p

 

hehhee, bare tuller jeg :p

Men da er det jo ny maskin da :)

 

Da har jeg valget :

 

TP75 II 22skryte hk

Pwk 26

TP potte

 

VS :

Hebo Manston revolution 28 skryte hk

Pwk 26

TP potte

 

For min del frister virkelig Heboen, det må være et jæævlig turtall da den har en borring på 47,5 og klarer visstnok å dra ut 28hk, iforhold til TP 49,5mm som drar visstnok 22.

 

og turtall liker vi, kjipt når det skjærer seg da vel og merke..

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Her har jeg tydeligvis gått glipp av noe, hva er galt med Derbi'n, ED?

8934427[/snapback]

 

Det var en dag jeg var ut å kjørte at det plutselig ble en helvettes lyd fra motoren. Å jeg fant ikke ut hva som feilet så sendte sykkelen inn til solbergs , der jeg fikk analysen at sylinderen var skjært , veiv lager gåend, å noe clutch greie klikket . men det viste seg nå når det begynt å skru på den at de ikke fant noe gærnt , men lyden var der uansett .

så etter jeg snakket med han på verkstedet i stad så sa han at han skulle prøve å få tak i en ny motor.

8934625[/snapback]

Tipper du har fått rådebank jeg. Om den starter - er IKKE sylinderen skjært. Bytt veiv, og prøv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...