Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

Hvor mange dimensjoner er orginal drevene og kjedet på Yamaha DT 50 R?

8888789[/snapback]

Vil nok tro at det er det samme som er på min yamaha dt supermotard 2006 modell.. Kjede er 420 og drevinga er 11-48

 

 

EDIT: fant ut at det var 11-50 som var orginalt på dtr.. eg veldig sikker på at det er 420 kjede..

Endret av ainstainy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mange dimensjoner er orginal drevene og kjedet på Yamaha DT 50 R?

8888789[/snapback]

Vil nok tro at det er det samme som er på min yamaha dt supermotard 2006 modell.. Kjede er 420 og drevinga er 11-48

 

 

EDIT: fant ut at det var 11-50 som var orginalt på dtr.. eg veldig sikker på at det er 420 kjede..

8892570[/snapback]

 

 

Kjempe fint, tusen takk :)

Lenke til kommentar
Har lest en plass at du bytter stempel hver 6000km

8904679[/snapback]

Hørtes usaklig ofte ut da. Hva kan skje hvis man ikke byyet stempel da?

 

Jeg har kjørt et stykke over 8000 km med min nå, og når jeg var nede og bytta dekk for litt siden snakka jeg med han mekanikeren i butikken der. Han sa jeg ikke trengte å bytte noe ennå, og at totaktsmotorer tålte mye hjuling. Jeg har ingen ulyder eller dårligere ytelse på mopeden min, så skjønner ikke helt da hvorfor jeg skulle ha bytte stempel for over 2000 km siden.. :hmm:

Lenke til kommentar

Hei, jeg har et lite problem med min Aprilia MX 2003 montert effektanlegg på. det som er problemet er at for noen uker siden så røyk gasswirern, men fikk montert på ny hos en bilmekaniker *svart* men etter det så kan jeg såvidt touche gassen FOR mye, for da nemlig så mister den turtall og lager bøøøløølpppp lyd, akkurat som jeg har på choken, eller for mye bensin kommer til pluggen, men som sagt pluggen satt slakt, men stramma den håpa det funka men uten nyte så skjedde det samme så fort jeg får turtall og skal gi på mer, så får jeg den lyden av at motorn drukner og mister turtall, går fint med 1 til 2 gir, men idet jeg for "AM6kicket" av turtall prøver å gasse på så mister jeg turtallet og for den druknelyden.

 

hva kan det være? hjelp plz?

Lenke til kommentar

For å svare på spørsmålet : Ja , det gir mye effekt, men bytt dyse også, ellers blir det kortvarig morro.

 

Den 5Juli drar jeg til Danmrk for å hente trim og for å drekke med drita full :)

 

1)Hebo Pata Negra

2)Malossi MHR Team

3)TP 86Maxxikit med veiv

4)TP 76 - 32mm eksosport

 

Stage 6 pwk 26mm flatt gasser, MHR innsug, TopPreformance potte, evnt veivlager, C3 med teflontettninger og gasswire og doppler Clutch, og små snacks.

 

med MHR Team , gasser, innsug, potte ,gasswire, clutch kommer det på rundt 4-5 000kr, jæævlig billig med tanke på at bare MHR sylinderen koster 3000kr i Norge.

 

Det kommer faen meg til å gå stygg bra med 32m eksosport, langslagsveiv og 86cc -

 

TP86

MK proRace CDI

TP potte

Stage6PWK 26mm gasser

MHR innsug

C4 veivlager

TP86 veiv

 

Noen som lukter toppfart godt over 125 ?

Lenke til kommentar
Pata Negra er det værste (og dyreste) man kan få på en moped! Er ikke altid borringen har noe å si, kan nevne at denne sylinderen drar mye bedre en malossi sin 50mm

 

Dette er den beste sylinderen hebo har kommet opp med så langt til mopeder. Den er av Aluminium med Nicasil belegning (Hardcrom). Skjærer du denne er du rimelig god! Makan til kvalitet, jeg har peiset min konstant på 12.000rpm i 45min. Var ikke antyding til slapphet i den

Måtte nesten vise de lett-MC gutta at jeg klarte å holde følge hjem jeg også

 

Men en ting som er litt småtravelt med den er at den trenger konstant turtall for å kunne måtte holde deg fast i styret, den klikker noe mongoooooo på 8.000rpm!! Er helt vilt, de som har prøvd den har kjippet seg der. Er ikke en ting på bunn og mellom. Hører den jobber seg sakte oppover, til slutt kommer det som et brøl ut av potta. "BUUUUUUUUUUAAAP!!"

 

Men denne sylinderen kan varm anbefales, smeller du på en 21mm eller en 24 mm forgasser (24mm er avhengig av variabelt innsug for å ikke skråe for mye og ta nedi motorblokka)

Men en ting er sikkert, kjører du denne pakken på orginal clutch og orginal veiv er sykkel konstantert død. Hjelper ikke trimme når du ikke klarer å forsterke

 

"Mathias" på aprilia.7kt.net ... Han har bla dette på Derbi GPR:

 

- Hebo pata negra, sylinder.

- Dellorto DS 21mm, forgasser

- Hebo reedventil

- Innsug, ukjent merke

- Metrakit pro race, veiv.

- Ninja carbon, effektanlegg.

- Hebo BIG, powerfilter.

- Metrakit pro carbon, clutch.

 

Tror faktisk en moped med Pata Negra er gøyere å kjøre enn en 125cc...

Gled deg JD_Scrubs! :thumbup:

Endret av -PeeWee-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...