hølands_gutt Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 masse feil ja! men faktisk god å kjøre:P motorn gjør garantert ikke 120km/t med bare effekt, samma motorn som sitter i min aprilia MX, min har metrakit den og med 52-16T drev gjorde den 92,5km/t målt med GPS. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Yamaha Minarelli AM6 i begge sykkelene.... Aprilia MX: Plomberinger i eksospotta. Går meget bra med kun effektanlegg og 70 dyse. Plombering i reedventilen. Ta bort innsnevring i reedventil ved montering av større forgasser.Med komplett trim (forgasser, potte og trimsylinder) blir toppfarten 110-130 km/t. Samme motor som i Furia. MH rx: Denne mopeden har i utgangspunket samme motor som Furia, men er ikke helt lik. Sylinderåpningen i motorblokka er mindre, slik at trimsettene ikke passer. Sylinderskjørtene på trimsettet må dreies ned dersom dette skal monteres. Et annet problem er at pottehullet er større på trimsettet, slik at enten må potta fores ut, eller så må det monteres et effektanlegg fra Aprillia RS50. Endret 8. juni 2007 av hølands_gutt Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Noen som vet om de nye plomberingene i AM6 motoren i TZR? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Power up ? Elektronisk sperre , ingen fysisk plombering som forhindrer eksos , kort sagt ; Den går som uplombert opp til 50.. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 MH rx: Denne mopeden har i utgangspunket samme motor som Furia, men er ikke helt lik. Sylinderåpningen i motorblokka er mindre, slik at trimsettene ikke passer. Sylinderskjørtene på trimsettet må dreies ned dersom dette skal monteres. Et annet problem er at pottehullet er større på trimsettet, slik at enten må potta fores ut, eller så må det monteres et effektanlegg fra Aprillia RS50. 8812545[/snapback] Jeg må spøre : Har du skrevet i fylla ? Fra 2003 har eksosutgangen på Am6 vært på 25mm, fra og med 2005 tror jeg det var , ble de 28mm. At sylinderskjørtene må dreies ned er piss, eneste som må dreis, er hvis du evnt skal ha på Simonini 90. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Helt umulig at en rx kan klare 120km/t med MK anlegg. 8809129[/snapback] Nei, Nei, Nei, Nei. Mulig ? Nedover en lang tunell, som går 60grader nedover. Kompis, Rx sa den gjorde 115, den gjorde 76km/t med GPS. Den gikk langt over 80 på speedo. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 JD_Scrubs - er du Hurt? Og at den går ublombert opp til 50, vil det si at den har bra aks? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 JD_Scrubs - er du Hurt? Og at den går ublombert opp til 50, vil det si at den har bra aks? 8814111[/snapback] Hurt indeed. Det vil absolutt ikke si at den har "bra" aks, den vil ha samme aks som våre uplomberte har i dag, men det stopper jo brått. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Er det ingen måte å fjerne denne sperren på? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Hvem sperre ? Power-up @ Elektronisk sperre ? Såklart , alt går. Antagelig, skal jeg gi en vill gjettning, vil jeg gjette på at sperra ligger i coilen, dermed bytter man coil. Aks er vel fra hvor fort man kommer opp i fart, dermed gir høy utveksling ( sterk) en lavere tid fra 0-100 enn hva lavere utveksling ( lat ) gjør fra 0-100 da man bruker fra 1-4 gir. Ta et eks : Fra da jeg brukte 11/48, 1 gir var ikke vits, 6 gir gjorden den 120+ km/t , med 15/48 tok jeg 55km/t i 2 gir, 70 i 3 og 95 i 4, når jeg slengte 5, som er det lengste giret på Am6 runda det 120. 6 gir var mer når jeg ikke skulle bruke bensin ^^ Forresten, hvordan gjetta folk at jeg var Hurt ? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 I think it was the mustage that gave you away. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 I think it was the mustage that gave you away. 8816124[/snapback] Yeah, but I just shaved it , thats the problem ^^ Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Tenker på å dreve om sykkelen. Jeg har nå et 11 - 47 drev som er orginalt. Så jeg vil helst gå for et med kickass aks. Hva bør jeg bytte til? Og når jeg bytter, er dette noe man kan gjøre selv? Og i såfall hvordan? Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) bytte drev er kjempe enkelt på en supermotard, litt værre på en r sykkel, men som sagt du for det til sjøl vis du vil. kjede har en kjedelås du må få av først. Etter det kan du ta av drevene for eller bak, det som er foran burde være 11T kanskje skifte bak til 52 som er det største du for på RS. som sagt på RS50 så burde du ha effektanlegg vis du ikke har,da slipper du å dreve men også får et kickass aks men... PS bare pass på at kjede ikke blir for stramt eller for slakk. Endret 12. juni 2007 av hølands_gutt Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 bytte drev er kjempe enkelt på en supermotard, litt værre på en r sykkel, men som sagt du for det til sjøl vis du vil. kjede har en kjedelås du må få av først. Etter det kan du ta av drevene for eller bak, det som er foran burde være 11T kanskje skifte bak til 52 som er det største du for på RS. som sagt på RS50 så burde du ha effektanlegg vis du ikke har,da slipper du å dreve men også får et kickass aks men... PS bare pass på at kjede ikke blir for stramt eller for slakk. 8844922[/snapback] er vel ikke nødvendig å drive med kjedelåsen ? er vel bare å slakke kjeden helt å ta den av frontdrevet . Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Hva mener folket om å kjøre på med 2taktsolje beregnet på båt, i mopeden? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hvorfor ikke bruke 2 taktsolje beregnet på mc i mopeden da? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Fordi jeg åpenbart har litt 2taktsolje til båt for hånden. Billigere å benytte den om det er nesten det samme. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hallo. Går Powerfilter under trim? Og blir det noe mer effekt med et powerfilter? Har en Yamaha DT 91 mod. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå