Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yamaha Minarelli AM6 i begge sykkelene....

 

 

 

Aprilia MX:

Plomberinger i eksospotta. Går meget bra med kun effektanlegg og 70 dyse. Plombering i reedventilen. Ta bort innsnevring i reedventil ved montering av større forgasser.Med komplett trim (forgasser, potte og trimsylinder) blir toppfarten 110-130 km/t. Samme motor som i Furia.

 

MH rx:

Denne mopeden har i utgangspunket samme motor som Furia, men er ikke helt lik. Sylinderåpningen i motorblokka er mindre, slik at trimsettene ikke passer. Sylinderskjørtene på trimsettet må dreies ned dersom dette skal monteres. Et annet problem er at pottehullet er større på trimsettet, slik at enten må potta fores ut, eller så må det monteres et effektanlegg fra Aprillia RS50.

Endret av hølands_gutt
Lenke til kommentar

 

MH rx:

Denne mopeden har i utgangspunket samme motor som Furia, men er ikke helt lik. Sylinderåpningen i motorblokka er mindre, slik at trimsettene ikke passer. Sylinderskjørtene på trimsettet må dreies ned dersom dette skal monteres. Et annet problem er at pottehullet er større på trimsettet, slik at enten må potta fores ut, eller så må det monteres et effektanlegg fra Aprillia RS50.

8812545[/snapback]

 

Jeg må spøre : Har du skrevet i fylla ? Fra 2003 har eksosutgangen på Am6 vært på 25mm, fra og med 2005 tror jeg det var , ble de 28mm.

At sylinderskjørtene må dreies ned er piss, eneste som må dreis, er hvis du evnt skal ha på Simonini 90.

Lenke til kommentar

Hvem sperre ? Power-up @ Elektronisk sperre ? Såklart , alt går.

 

Antagelig, skal jeg gi en vill gjettning, vil jeg gjette på at sperra ligger i coilen, dermed bytter man coil.

 

Aks er vel fra hvor fort man kommer opp i fart, dermed gir høy utveksling ( sterk) en lavere tid fra 0-100 enn hva lavere utveksling ( lat ) gjør fra 0-100 da man bruker fra 1-4 gir.

 

Ta et eks : Fra da jeg brukte 11/48, 1 gir var ikke vits, 6 gir gjorden den 120+ km/t , med 15/48 tok jeg 55km/t i 2 gir, 70 i 3 og 95 i 4, når jeg slengte 5, som er det lengste giret på Am6 runda det 120. 6 gir var mer når jeg ikke skulle bruke bensin ^^

 

 

Forresten, hvordan gjetta folk at jeg var Hurt ? :p

Lenke til kommentar

bytte drev er kjempe enkelt på en supermotard, litt værre på en r sykkel, men som sagt du for det til sjøl vis du vil. kjede har en kjedelås du må få av først. Etter det kan du ta av drevene for eller bak, det som er foran burde være 11T kanskje skifte bak til 52 som er det største du for på RS. som sagt på RS50 så burde du ha effektanlegg vis du ikke har,da slipper du å dreve men også får et kickass aks men...

 

PS bare pass på at kjede ikke blir for stramt eller for slakk.

Endret av hølands_gutt
Lenke til kommentar
bytte drev er kjempe enkelt på en supermotard, litt værre på en r sykkel, men som sagt du for det til sjøl vis du vil. kjede har en kjedelås du må få av først. Etter det kan du ta av drevene for eller bak, det som er foran burde være 11T kanskje skifte bak til 52 som er det største du for på RS. som sagt på RS50 så burde du ha effektanlegg vis du ikke har,da slipper du å dreve men også får et kickass aks men...

 

PS bare pass på at kjede ikke blir for stramt eller for slakk.

8844922[/snapback]

 

er vel ikke nødvendig å drive med kjedelåsen ? er vel bare å slakke kjeden helt å ta den av frontdrevet .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...