Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

kan se for meg kappkjøring med orginale racing mopeder :!:

 

* Der kommer PeeWee og legger seg langflat i svingen i hele 50 km/t ! men TZR henger like etter å prøver å legge seg i luftstrømmen til peewee for å få mindre luftmotstand, men peewee med sin utrolige kraftige motor har faktisk strukket seg til 60 på flaten ! dette er SYKT ! Han drar rett fra den stakkars TZRen som ligger bak i 50 , Og PeeWee vinner ! *

 

Jeg tror det kunne bli fett å filma dette løpet og lakt inn en komentator :D

 

Beklager så meget at jeg kansje hånet det litt PeeWee , men såpass må du tåle :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, kjører racing orginalt. Kjøpte den for å øvelses kjøre til lettmc og jeg tenkte kansje jeg skulle beholde den. Men men. Kjøpte den når den hadde gått 8 mil. Dvs. at den ikke var inkjørt.

 

Siden jeg ikke har lappen, har det ikke blitt noe særlig kjøring. Bare med foreldrene min. Den er på 52mil nå.

 

Isteden for å trimme, skal jeg selge og kjøpe RS125 :D

Lenke til kommentar
kan se for meg kappkjøring med orginale racing mopeder  :!:

 

* Der kommer PeeWee og legger seg langflat i svingen i hele 50 km/t ! men TZR henger like etter å prøver å legge seg i luftstrømmen til peewee  for å få mindre luftmotstand,  men peewee med sin utrolige kraftige motor har faktisk strukket seg til 60 på flaten ! dette er SYKT  ! Han drar rett fra den stakkars TZRen som ligger bak i 50 , Og PeeWee vinner ! *

 

8694600[/snapback]

 

men ta det med ro, her kommer <<Jonas>> i 90km/t med sin helt orginale Derbi ! Woho for derbi og plomberinger + fantasi !

 

Drit i moped, kjøp enten skuter eller lett. Ingen over, ingen ved siden av.

 

Race og Race, da jeg kjørte omkamp med GPR så kjørte jeg ifra med MRX-en , begge uplombert. Kjørt laaaangt.

 

Ellers kom min gjennom visninga idag, så satt på trim potta og 1 høyere drev foran :)

 

Innkjøring har lite å si, bare den blir pent kjørt de første 10 timene

Endret av Hurt
Lenke til kommentar
kan se for meg kappkjøring med orginale racing mopeder  :!:

 

* Der kommer PeeWee og legger seg langflat i svingen i hele 50 km/t ! men TZR henger like etter å prøver å legge seg i luftstrømmen til peewee  for å få mindre luftmotstand,  men peewee med sin utrolige kraftige motor har faktisk strukket seg til 60 på flaten ! dette er SYKT  ! Han drar rett fra den stakkars TZRen som ligger bak i 50 , Og PeeWee vinner ! *

 

8694600[/snapback]

 

men ta det med ro, her kommer <<Jonas>> i 90km/t med sin helt orginale Derbi ! Woho for derbi og plomberinger + fantasi !

8695472[/snapback]

 

HAHAHA! Made my day! :!:

Lenke til kommentar
men ta det med ro, her kommer <<Jonas>> i 90km/t med sin helt orginale Derbi ! Woho for derbi og plomberinger + fantasi !

 

Drit i moped, kjøp enten skuter eller lett. Ingen over, ingen ved siden av.

 

Race og Race, da jeg kjørte omkamp med GPR så kjørte jeg ifra med MRX-en , begge uplombert. Kjørt laaaangt.

 

Ellers kom min gjennom visninga idag, så satt på trim potta og 1 høyere drev foran :)

 

Innkjøring har lite å si, bare den blir pent kjørt de første 10 timene

8695472[/snapback]

Hva skjer med personangrep da? Du kan jo godt få komme hit en tur å prøve den, slik at du kan få opplevde at den klarer over 80 i nedoverbakke, hvis det er så om å gjøre! ;)

 

Ingen over, ingen ved siden av en scooter? Haha, den "made my day" :!:

 

Men uansett, jeg kjører ifra alle dere mopedamøber :tease:

Lenke til kommentar
kan se for meg kappkjøring med orginale racing mopeder  :!:

 

* Der kommer PeeWee og legger seg langflat i svingen i hele 50 km/t ! men TZR henger like etter å prøver å legge seg i luftstrømmen til peewee  for å få mindre luftmotstand,  men peewee med sin utrolige kraftige motor har faktisk strukket seg til 60 på flaten ! dette er SYKT  ! Han drar rett fra den stakkars TZRen som ligger bak i 50 , Og PeeWee vinner ! *

 

8694600[/snapback]

 

men ta det med ro, her kommer <<Jonas>> i 90km/t med sin helt orginale Derbi ! Woho for derbi og plomberinger + fantasi !

 

 

8695472[/snapback]

 

Hahahaha :!: den var kveldens latter :p

Lenke til kommentar
kan se for meg kappkjøring med orginale racing mopeder  :!:

 

* Der kommer PeeWee og legger seg langflat i svingen i hele 50 km/t ! men TZR henger like etter å prøver å legge seg i luftstrømmen til peewee  for å få mindre luftmotstand,  men peewee med sin utrolige kraftige motor har faktisk strukket seg til 60 på flaten ! dette er SYKT  ! Han drar rett fra den stakkars TZRen som ligger bak i 50 , Og PeeWee vinner ! *

 

8694600[/snapback]

 

:!:

Lenke til kommentar
Utrolig svær afro på føreren, men ellers bra.

8729164[/snapback]

 

 

hehe :p

 

Måtte sensurere han med en afro. Vil ikke ha noen form for menneske-uthenging på Hardware.no, så senere få en telefon om at mopeden ikke er til salgs for meg :)

 

Men noen flere synspunkter om mopeden?

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne ta det her istedetfor å starte en ny tråd:

 

Når jeg girer opp på mopeden min lager den en slags høy klikke/smell lyd. Jeg har inn clutchen, men jeg merker at når jeg har høyt turtall og girer så smeller det mer enn når jeg har lavt turtall.

 

Girolje var det første jeg tenkte, jeg fylte sist opp på 50mil, gått 110mil nå.

Fylle på girolje?

Lenke til kommentar
Tenkte jeg kunne ta det her istedetfor å starte en ny tråd:

 

Når jeg girer opp på mopeden min lager den en slags høy klikke/smell lyd. Jeg har inn clutchen, men jeg merker at når jeg har høyt turtall og girer så smeller det mer enn når jeg har lavt turtall.

 

Girolje var det første jeg tenkte, jeg fylte sist opp på 50mil, gått 110mil nå.

Fylle på girolje?

8732224[/snapback]

 

Tar clutchen ordentlig da?

Når mopeden ikke går, sett den i 1. gir for deretter å prøve å dytte den framover med clutchen inne.

Hvis den går lett framover så er det ikke clutchen det er noe galt med, men hvis du kjenner den holder igjen, så er det noe galt med clutchen.

Jeg kan evt guide deg videre etter at du har testa det ;)

Lenke til kommentar
Tenkte jeg kunne ta det her istedetfor å starte en ny tråd:

 

Når jeg girer opp på mopeden min lager den en slags høy klikke/smell lyd. Jeg har inn clutchen, men jeg merker at når jeg har høyt turtall og girer så smeller det mer enn når jeg har lavt turtall.

 

Girolje var det første jeg tenkte, jeg fylte sist opp på 50mil, gått 110mil nå.

Fylle på girolje?

8732224[/snapback]

 

Tar clutchen ordentlig da?

Når mopeden ikke går, sett den i 1. gir for deretter å prøve å dytte den framover med clutchen inne.

Hvis den går lett framover så er det ikke clutchen det er noe galt med, men hvis du kjenner den holder igjen, så er det noe galt med clutchen.

Jeg kan evt guide deg videre etter at du har testa det ;)

8732269[/snapback]

 

 

Tror den tar ordentlig, men engang jeg satt den i andre gir (mener det var det) og skulle ta løs så gikk den ikke framover, men den kveltes heller ikke, så det kunne vært frigir (?).

 

Tror clutchen funker greit, fordi hver gang jeg tar løs så starter mopeden å rulle bortover etter at jeg har kommet 1/3 av clutchens vinkel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...