CastorFiber Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Ja, den har jeg lest. Og gamle Almestrand er forhandler av mopeder, innehaver av MC- huset i Ringsaker. Han sier det der hver gang han får sjansen. Det synes jeg er bra. Har vært flere artikler i HA om det der, blant en gang da biltilsynskontrollerene fikk låne girmopeder, og kjørte ut av Hamar i retning Stange i rushet. Det er motbakke opp Bekkelaget, og mopedene gikk så sakte at de hadde problemer med å holde balansen. For ikke å snakke om den fine køen de lagde. Lenke til kommentar
reds Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Jeg bor i Bekkelaget her og veit hvor treg den bakken er på en dau 50cc. Har kjørt oppover her noen ganger selv og sett andre gjøre det, og folk er like irriterte hver gang. Det er jo heller ikke snakk om en liten bakke, men flere hundre meter stigning. Endret 23. mai 2007 av Marius E Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Kjør uplombert eller med trim da. Vanskligere er det ikke. Lenke til kommentar
reds Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Jeg har ikke ped eller lappen, så det er ikk enoe problem for meg. Men kostnadene ved å bli tatt er vel det som gagner folk mest. Man skulle ikke tro det, men biltilsynet har stått her i Ottestad med tralla denne mnd. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Er jo ikkeno problem. Du sier bare at du ikke får start på den (ta av tennpluggen elns) så gir de deg visningslapp. Skrur du orginal, og vips. Du har spart deg 4200,- og masse styr. Lenke til kommentar
Sund Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Men kostnadene ved å bli tatt er vel det som gagner folk mest. 8681202[/snapback] Det er det som stopper meg ja. Lenke til kommentar
reds Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Vel, jeg håper at reglene har blitt endret til i oktober når jeg får lappen i allefall. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Nå har jeg jeg en gammel sliter som går i 60 org lovlig, så jeg har ikkenoe behov for trim, men det går ikke ann å bare kjøre i 45! PÅ de nye riejuene som har kommet nå, er det en slags elektrisk sperre som slår inn på 45 km/t, så den går som uplombert opp til 45. Dette gjør vel at det går litt bedre, men det er langt igjen til det som ville vært ideelt... Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Er jo ikkeno problem. Du sier bare at du ikke får start på den (ta av tennpluggen elns) så gir de deg visningslapp. Skrur du orginal, og vips. Du har spart deg 4200,- og masse styr. 8681221[/snapback] Nuvel, det var vel litt vel enkelt. Det er nok ikke så lett å få gjort dette om du står der. Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Er jo ikkeno problem. Du sier bare at du ikke får start på den (ta av tennpluggen elns) så gir de deg visningslapp. Skrur du orginal, og vips. Du har spart deg 4200,- og masse styr. 8681221[/snapback] Nuvel, det var vel litt vel enkelt. Det er nok ikke så lett å få gjort dette om du står der. 8681513[/snapback] du kommer til å brenne deg kraftig på den hvis du tror snuten er så teit Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 La oss si jeg kjører i 90km/t. Hvis jeg av en eller annen grunn skulle miste alle bremser, kan jeg da bremse med girene? Vil det utgjøre noe? Altså motorbrems, girer ned så turtallet hopper i været, kan jeg ikke risikere å knekke veiva? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 La oss si jeg kjører i 90km/t. Hvis jeg av en eller annen grunn skulle miste alle bremser, kan jeg da bremse med girene? Vil det utgjøre noe? Altså motorbrems, girer ned så turtallet hopper i været, kan jeg ikke risikere å knekke veiva? 8690454[/snapback] vet ikke helt hvordan det er med veiva , men motoren blir vel ikke smurt vist du ikke gir gass , å da har ikke motoren bra av det høye turtallet og kan lett skjære seg. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 La oss si jeg kjører i 90km/t. Hvis jeg av en eller annen grunn skulle miste alle bremser, kan jeg da bremse med girene? Vil det utgjøre noe? Altså motorbrems, girer ned så turtallet hopper i været, kan jeg ikke risikere å knekke veiva? 8690454[/snapback] Du vil jo kunne det. Men det er jo ikke så stor motstand i en liten mopedmotor, så det vil ta lang tid før du stopper. Når du nærmer deg liten fart kan du jo kanskje gire opp igjen og prøve å kvele motoren. Noen grunn for at du spør om dette? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Tror sannelig jeg skal få den scanna så folk her kan få sett det. Utrolig at 50cc fortsatt skal være nedplombert. Det at vi får kjøretrening gir oss kompetanse til å beherske høyere fart, syntes nå jeg. 8681118[/snapback] Jeg må få se denne artikkelen. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hva går best av Derbi GPR og Yamaha TZR 2007 orginalt? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Snakker vi orginalt som i uplombert orginalt eller plomblert orginalt? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hva går best av Derbi GPR og Yamaha TZR 2007 orginalt? 8693043[/snapback] Derbi GPR går best plomber (derbi går vel generelt best med plomber) , og de går ganske likt uplombert , derbien har muligens en ørliten litt tyngre utveksling i girkassa , men det har ikke mer en 2-3 km/t å bety kansje . Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Orginalt, dvs. med plomberinger, slik den er fra forhandler. Bra. Skal kjøre omkapp med to stykker her på kolvikbakken Begge med TZR 07 mod. Har innkjøring veldig mye å si på ytelse når den er plombert? Det har seg slik at de driter i om den er kald osv. Starter, også tar det 1-2 sec før de begynner å kjøre Endret 24. mai 2007 av -PeeWee- Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Neida, bare tenkte hvis jeg noen gang kom i en nødsituasjon. Driter jo i om jeg skjærer sylinderen eller knekker veiva hvis det står om liv. Bare greit å vite liksom. Kjører du racingsykkel orginalt PeeWee? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Orginalt, dvs. med plomberinger, slik den er fra forhandler. Bra. Skal kjøre omkapp med to stykker her på kolvikbakken Begge med TZR 07 mod. Lykke til - ingenting er som litt kappkjøring med orginale mopeder! Har innkjøring veldig mye å si på ytelse når den er plombert? Det har seg slik at de driter i om den er kald osv. Starter, også tar det 1-2 sec før de begynner å kjøre Tviler på at det har noe å si for ytelse, kanskje litt for motorens levetid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå