Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

Jeg måtte bytte dyse på min AM6 når jeg tok plomba i eksosanlegget. Husker ikke hva orginaldysa var, men jeg bytta til 100 og det funka fett.

 

Hvis jeg hadde kjørt med orginaldyse hadde sykkelen bare død ut etter en stund pga for lite benisn.

 

Fakta faen.  :)

8653702[/snapback]

 

var ikke 100 dyse egentlig noe stort ? tror din orginalt har 75 , vertfall det som sto i kamerat sin orginale RS. men det er bedre med litt for stor dyse en for liten da ^^

8653717[/snapback]

 

Jo jeg stusset litt på dette jeg og. Men sykkelen går jo knallbra (til å være uplombert) så det må jo nesten være riktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg måtte bytte dyse på min AM6 når jeg tok plomba i eksosanlegget. Husker ikke hva orginaldysa var, men jeg bytta til 100 og det funka fett.

 

Hvis jeg hadde kjørt med orginaldyse hadde sykkelen bare død ut etter en stund pga for lite benisn.

 

Fakta faen.  :)

8653702[/snapback]

 

var ikke 100 dyse egentlig noe stort ? tror din orginalt har 75 , vertfall det som sto i kamerat sin orginale RS. men det er bedre med litt for stor dyse en for liten da ^^

8653717[/snapback]

 

Jo jeg stusset litt på dette jeg og. Men sykkelen går jo knallbra (til å være uplombert) så det må jo nesten være riktig.

8653755[/snapback]

 

Ja de på verkstede har vel testa med forskjellige dyser antar jeg , så det er sikkert en passende dyse ^^

Lenke til kommentar

Like knall bra som han jeg møtte på Shell med skuteren her om dagen tro ?

 

Han hadde en RS vettu, med uplombert potte , slik gikk samtalen ;:

 

Meg: Heisann, kjøre om kamp eller ? Jeg med skutern min og du med den motorsykkel tingen?

Han: haha, ekke vits engang, men det kan vi helt sikkert. Mye gjør skuteren din da ?

Meg : Jeg vil tro den gjør minst 55km/t da.. Så den går veldig fort, mye gjør din da?

 

Han : Har hatt den i 120km/t..

Meg : Jasså, har du noe sånn trim og sånn da eller ?

Han : Neinei , bare uplombert og drev..

 

Jeg : Kan ikke jeg hente den andre sykkelen min da, for den går litt fortere enn den jeg kjører med nå..

han : Hva slags sykkel er det da?

Meg : Reiju MRX, jeg har også hatt min i 120km/t på flat mark :)

Han: Såpass, hva slags potte er det du har da ?

Meg : Full ProRace.

Han: Åja.. Men jeg må egentlig dra jeg.. Har ikke tid til noe slikt

 

haha, taper ass.. 120km/t med potte, dra meg i flettene..

 

Dyse strl avhenger av hvilken EU mod. du har. Som feks Tzr har mange ganger 120dyse på uplombert, mens jeg har feks 85 på effektpotte.

Lenke til kommentar
Forresten, hvilken scooter har du Hurt?

8653987[/snapback]

 

hmm.. Den var lånt, husker ikke merket.. hehe'

 

For å være på den sikre siden ekwathne hadde jeg sjekket sylinder/stempel, og i samme slengen satt i nye stempelringer/stempel.

 

Da du prøve kjørte den, stoppa den da ? bare daua ut eller noe slikt ?

Endret av Hurt
Lenke til kommentar

Noen andre i Hamar-strøket eller andre steder som leste om de fire jentene som dro på langtur med moped/scooter til Sverige?

 

De endte opp med å bli kjefta og smelt på pga. blokkering i trafikken osv. Var visst en MC-ekspert som gikk ut i media for å få opphevet lover mot å kjøre uplombert og for å få økt fartssperringa på mopeder og scootere. Det hadde ikke vært så dumt, egentlig. =/

Lenke til kommentar

Ja, det værste var kanskje at en _politimann_ hadde bedt dem om å kjøre av veien og slippe forbi andre trafikanter.

 

De kjørte på lovelig vei med 100% lovelige mopeder/scootere. Man skal egentlig ikke klage, men 50cc har blitt en bremsekloss i trafikken.

 

Noen flere som leste artikkelen?

Lenke til kommentar
Ja, det værste var kanskje at en _politimann_ hadde bedt dem om å kjøre av veien og slippe forbi andre trafikanter.

 

De kjørte på lovelig vei med 100% lovelige mopeder/scootere. Man skal egentlig ikke klage, men 50cc har blitt en bremsekloss i trafikken.

 

Noen flere som leste artikkelen?

8680998[/snapback]

 

Jeg leste den jeg å!

Det at mopeder lager kø, får billistene tåle når de ikke har lov til å gå fortere enn 45km/t!

Lenke til kommentar

Tror sannelig jeg skal få den scanna så folk her kan få sett det. Utrolig at 50cc fortsatt skal være nedplombert. Det at vi får kjøretrening gir oss kompetanse til å beherske høyere fart, syntes nå jeg.

Endret av Marius E
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...