Evil-Duck Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Noen som har noe oppklarende å komme med for diskusjonen om hvorvidt en uplombert motor bruker mer / mindre enn en plombert? Problemstilling hentet her 8646060[/snapback] min sluker vertfall mye mer bensin en før når den var plombert og det er da vel en grunn til at en må ha større dyse når en fjerner plombene ? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Ja det er mulig. Tenkte spesielt på ved akkuratt like kjøreforhold. Altså akkuratt like lenge, akkuratt like fort, lik moped, lik vekt. Hvilken ville brukt minst bensin, den plomberte eller den uplomberte? Det at din bruker mer nå kan ha sammenheng med mer aggresiv kjørestil samt mer kjøring nå enn da.. Ikke vet jeg. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 jeg vet ikke helt hva dere snakker om men det bruker mer bensin når men fjerner blomberingene. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Ja det er mulig. Tenkte spesielt på ved akkuratt like kjøreforhold. Altså akkuratt like lenge, akkuratt like fort, lik moped, lik vekt. Hvilken ville brukt minst bensin, den plomberte eller den uplomberte? Det at din bruker mer nå kan ha sammenheng med mer aggresiv kjørestil samt mer kjøring nå enn da.. Ikke vet jeg. 8646116[/snapback] Vel når en dyser opp forgassaren så vil jo mer bensin komme gjenom dysa, så den eneste som virker logisk for min del er at det vil bruke mer uplombert . For en trenger liksom mindre dyse med plombert anlegg , altså en mindre fet blanding , å da vil det komme mindre bensin inn eneste er vel det som var nevnt i den forje tråden at motoren må bruker mer krefter for å blåse ut , men jeg vet ikke helt . men sant har sikkert hurt greie på ^^ Endret 19. mai 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Kanskje alexsnader, -Petter- og Anathema begynner å tro på meg nå etter at flere andre her har samme erfaringer som meg.. Jeg råder dere til å lese den andre posten før dere poster noe om det her! Endret 19. mai 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Dette er ikke snakk om å tro på enten deg eller de som sier noe annet. Jeg er kun interessert i å se fakta på bordet, og det har jeg enda til gode Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Dette er ikke snakk om å tro på enten deg eller de som sier noe annet. Jeg er kun interessert i å se fakta på bordet, og det har jeg enda til gode 8646232[/snapback] Vel, jeg har jo lagt frem fakta i den andre posten, og ikke propaganda, så det er egentlig bare opp til dere. Ser flere og flere støtter opp min erfaring, så dere får tro hva dere vil. Det er ihvertfall fakta jeg har lagt frem. Endret 19. mai 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Slutt nå med metadiskusjonen da. Det nærmeste jeg har sett fakta så langt er dette Hele intensjonen med plomberingen er å begrense hvor mye den klarer å slipe gjennom. Den går bedre uplombert fordi den tillater mer luft som igjen gir større vakum og større åpning på dysa. Uplombert slipper du å gi full gass for å kjøre i 50 fordi den slipper gjennom like mye eller mer bensin på mindre pådrag. Det er menden luft som passerer gjennom forgasseren som bestemmer hvor mye bensin som slippes inn vettu. Det blir mindre på den plomberte uansett hvordan man vrir og vender på det. Jeg har hverken sagt at den bruker mer eller mindre, jeg er ikke enig eller uenig - jeg har spurt etter fakta. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Men vist motoren bruker mindre bensin u-plombert en plombert , kan du da forklare hvorfor vi da må bytte til større dyse når vi kjører uplombert ? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Slutt nå med metadiskusjonen da. Det nærmeste jeg har sett fakta så langt er dette Hele intensjonen med plomberingen er å begrense hvor mye den klarer å slipe gjennom. Den går bedre uplombert fordi den tillater mer luft som igjen gir større vakum og større åpning på dysa. Uplombert slipper du å gi full gass for å kjøre i 50 fordi den slipper gjennom like mye eller mer bensin på mindre pådrag. Det er menden luft som passerer gjennom forgasseren som bestemmer hvor mye bensin som slippes inn vettu. Det blir mindre på den plomberte uansett hvordan man vrir og vender på det. Jeg har hverken sagt at den bruker mer eller mindre, jeg er ikke enig eller uenig - jeg har spurt etter fakta. 8646321[/snapback] Bare for å legge til noe der, så må jo mer slippe igjennom for at mer kan komme ut. Så hadde vært sånn at en plombert moped slapp igjennom mer bensin enn en uplombert, så måtte den jo ha sluppet ut mer også. Og hadde vært sånn, hadde jo motoren blitt kvalt siden den ikke hadde klart å kvitte seg med eksosen. Så jeg tror nok vi begynner å bli enige nå! Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Men vist motoren bruker mindre bensin u-plombert en plombert , kan du da forklare hvorfor vi da må bytte til større dyse når vi kjører uplombert ? 8646355[/snapback] Fordi den trenger mer bensin, og det er i prinsippet greit så lenge vi ikke regner med andre forutsetninger. (Og det er da diskusjonen blir urelevant, fordi ingen klarer å komme med annet enn synsing) Bruker uplombert mer? Arg. For: Større dyse Arg. Mot: Trenger mindre turtall for samme hastighet, har ikke dette noe å si? Jeg vetta faen, men hadde vært morsomt å vist svaret på dette. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Men vist motoren bruker mindre bensin u-plombert en plombert , kan du da forklare hvorfor vi da må bytte til større dyse når vi kjører uplombert ? 8646355[/snapback] Fordi den trenger mer bensin, og det er i prinsippet greit så lenge vi ikke regner med andre forutsetninger. (Og det er da diskusjonen blir urelevant, fordi ingen klarer å komme med annet enn synsing) Bruker uplombert mer? Arg. For: Større dyse Arg. Mot: Trenger mindre turtall for samme hastighet, har ikke dette noe å si? Jeg vetta faen, men hadde vært morsomt å vist svaret på dette. 8646395[/snapback] en plombert sykkel på 6000 RPM i 6. gir og en uplombert på 6000 RPM i 6. gir vil kjøre i akkurat samme hastighet ( vist de har lik utveksling ) , kunne for den del vert blodtrimma og de ville kjøre like fort sålenge de holdt likt turtall . Men en uplombert har da ofte tyngre dreving en plombert da. Endret 19. mai 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Bruker uplombert mer? Arg. For: Større dyse Arg. Mot: Trenger mindre turtall for samme hastighet, har ikke dette noe å si? Jeg vetta faen, men hadde vært morsomt å vist svaret på dette. 8646395[/snapback] Kan legge til litt for der: - Ingen effekttap, mao den yter 7-9 hk, mens en plombert bare yter 2,2-3,5 hk. Dermed krever den til enhver tid mer bensin for å ikke miste effekt. - Siden en uplombert ikke sperrer for eksosen, så vil den også slippe gjennom mer i forgasseren. Endret 19. mai 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Evil-Duck hadde et godt poeng der oppe, forutsetningen for at det jeg sa oppe skal stemme er selvsagt at det har blitt drevet om, og har det ikke det er jeg helt med på at en plombert moped vil bruke mindre. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 hvilket av disse kjedene skal jeg kjøpe? jeg må ha et som er langt fordi det jeg har nå er alt for kort, fikk akkuratt 12 på da tok jeg dekket helt frem... (mc-deler) KJEDE 420-110 CTI KJEDE 420-116 CTI KJEDE 420-126 CTI KJEDE 420-132 CTI Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Jeg har lik dyse når jeg kjører plombert og uplombert. Når dritten oppnår høyere turtall, jo mer bensin bruker den, seff. endrer man dysa, bruker den mer. Bensin er kjøling. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 på fredag da jeg skulle ta lappen, så fikk jeg ikke ta den fordi kjørelæreren vår ikke hadde registrert det på nette. dette var på skolen vår. å jeg tenkte jeg skulle ta den på tirsdag igjen viss han har lagt det inn (det burde han siden pappa ringte til rektor) men viss han enda ikke har gjort det. så lurte jeg på hva det beviset jeg kan ha med meg er? er det et ark? et det en mal på det? som jeg kan hente på vegvesen eller no slik? viss ikke skal han bare skrive på et blankt ark at det er godkjent og stemple det? Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) kvitteringer,fødselsnummer osv. men han må jo registere alle som har vært hos han å hatt teorikurser osv, før du kan gå inn ta teoriprøven. vis ikke han gjort det, så må du mase på kjørelærern. du for et brev i posten om at du er registert hos vegvesnet og at du kan nå komme å ta teoriprøven. skjedde hvertfall det hos meg.. Endret 20. mai 2007 av hølands_gutt Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 Jeg måtte bytte dyse på min AM6 når jeg tok plomba i eksosanlegget. Husker ikke hva orginaldysa var, men jeg bytta til 100 og det funka fett. Hvis jeg hadde kjørt med orginaldyse hadde sykkelen bare død ut etter en stund pga for lite benisn. Fakta faen. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 20. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2007 Jeg måtte bytte dyse på min AM6 når jeg tok plomba i eksosanlegget. Husker ikke hva orginaldysa var, men jeg bytta til 100 og det funka fett. Hvis jeg hadde kjørt med orginaldyse hadde sykkelen bare død ut etter en stund pga for lite benisn. Fakta faen. 8653702[/snapback] var ikke 100 dyse egentlig noe stort ? tror din orginalt har 75 , vertfall det som sto i kamerat sin orginale RS. men det er bedre med litt for stor dyse en for liten da ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå