Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
+ at det ikke ruster + ALT ruster gutten min..

 

Gasser, dyse, innsug, sylinder, potte og evnt drev og luftfilter.

Utseende er bare noe jeg ikke liker ved det :p

8612650[/snapback]

mengler jeg så mye ?

 

da kjøper jeg en mye kraftigere pakke :p

 

forresten jeg skjønner ikke hvorfor jeg må kjøpe ny forgasser og innsug når det står at den passer til original

Endret av Bodybuilder
Lenke til kommentar

den passer til orginal gasse, men går jo ræv. Det fine med feks tzr er at den har 16mm forgasser ,istede for 12-14 som RR har, tror den har 12mm.

 

Jeg hadde iallefall bestilt meg 21mm dellorto og insnug iallefall, får bedre drag overalt.

Da hadde jeg droppa potta hvis det er pengemangel på stedet.

Endret av Hurt
Lenke til kommentar

Innsuget som er orginalt på Am6 kan brukes til 21mm - men rådes til å kjøpe nytt innsug som passer bedre - for høyere ytelse.

gasseren var riktig, for du skal ha wirechocke.

 

Dysa - du mener dyse-ne. Du må ha flere dyser, for du vet ikke hva som passer. mellom 80 og under 120.

Husk og la den gå varm, og sjekk pluggen hvordan plugg du da skal ha .

 

Begynn med høy dyse ^^

Lenke til kommentar

Man kjøper ikke ting på Biltema. Uansett.

 

Kjøp dyser på Mc butikk. Er forskjellige gjenger og forskjellige gjenge strl også. Jo større gasseren er , jo mindre dyse trenger man mener jeg å huske.

Men fortsatt rart da jeg kjørte 138 dyse i 24mm flatside gasseren min.

Den burde jo kanskje trekke mindre.

 

Ikke vet jeg om det, men prøv på ca 110 dyse først, så sjekker du hvordan den reagerer osv. , er den veldig kjapp er det for mye luft ol.

 

Pluggen er egentlig nøkkelen til en fungerende motor - sjekk fargen.

Lenke til kommentar
den koilen som er på er jo sperrret på 10000. betyr det at den stopper på 10000?

8617143[/snapback]

 

Ja, men den vil likevell gå fortere når du drever den om.

 

Halloen. Jeg lurer på hvor ofte en bør smøre kjeien/kjettingen som drar huletrundt ... Kjede eller hva det heter? :p Hvor får jeg kjøpt oljen?

8617857[/snapback]

 

Etter annenhver vask sånn circus. Det heter kjedeolje og du får det stort sett overalt, biltema, mcbutikken - you name it.

Lenke til kommentar
Halloen. Jeg lurer på hvor ofte en bør smøre kjeien/kjettingen som drar huletrundt ... Kjede eller hva det heter? :p Hvor får jeg kjøpt oljen?

8617857[/snapback]

 

er vel hvær 3. månde eller no slikt vertfall det moped læreren min sa og smøre olje får du kjøpt på bensinstasjon eller eventuelt Solbergs som du ikke bor så langt unna ;)

 

men et annet spørsmål. Hvor får jeg kjøpt hel syntetisk 2 takts olje , som koster under 160 kr literen ( da snakker jeg om shell statoil ) det er jo pissdyrt ! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...