Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

og med 12 gasser er 80 dyse ALT for lite.

 

Visste du ikke det, skru av trimmen og selg det igjen, bedre det.

 

Mandag : Bytta kjede, det røyk i syverstad - dytta hjem - 1 time

Tirsdag : Reeden fløy inni sylineren og starta ikke på shell - dytta hjem - 15min

Onsdag : MHRen skjærte seg , kjølevæska hadde fordampa. Dytta hjem fra Bede 1 time og 20min

Torsdag : Lånte moped fra kompis, Pluggen skjøt seg ut på bede - dytta hjem - 1 time +/-

 

Nå er jeg lei av å dytte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva tror du om dette oppsettet: Rieju RS 2 NKD med 70 ccm stage tre sylinder (Barikit). 80 dyse, 14/47 drev, Hebo reed og Metrakit RK Oval alu. Skal også ha Hotshot baklykt.

 

Tror du det blir effektivt?

 

Hva vil du tro at topphastigheten er?

 

Burde jeg kjøpe noe mer enn det jeg har nevnt/bytte ut noe av det?

 

(Det som er uthevet har jeg fra før, har planlagt å kjøpe reed, lykt og effektanlegg.)

9178823[/snapback]

 

Så mopeden kommer altså til å gå litt(eller mye??) bedre med ny gasser? Kan dere gi meg et oppsett på gasser/innsug som er bra og billig?

Lenke til kommentar
Hva tror du om dette oppsettet: Rieju RS 2 NKD med 70 ccm stage tre sylinder (Barikit). 80 dyse, 14/47 drev, Hebo reed og Metrakit RK Oval alu. Skal også ha Hotshot baklykt.

 

Tror du det blir effektivt?

 

Hva vil du tro at topphastigheten er?

 

Burde jeg kjøpe noe mer enn det jeg har nevnt/bytte ut noe av det?

 

(Det som er uthevet har jeg fra før, har planlagt å kjøpe reed, lykt og effektanlegg.)

9178823[/snapback]

 

Så mopeden kommer altså til å gå litt(eller mye??) bedre med ny gasser? Kan dere gi meg et oppsett på gasser/innsug som er bra og billig?

9181168[/snapback]

 

ganske grei og rimelig forgasser

 

og innsug

Lenke til kommentar

Holy motherfucker.

 

Jeg hadde nylig lånt scooteren til en kompis til å bruke på fylla her om dagen. Så i dag bestemte jeg meg for å kjøre den opp til han og levere den. Så møtte jeg han, han ville kjøre så jeg satt meg på bak (for at han skulle kjøre meg hjem, slapp å gå). Siste krysset før huset mitt så står vi å venter på rødt lys, så ser vi en politibil kjøre forbi. Fyfan tenkte jeg, mens jeg satt der i regnet. Betjentene så no jævli på oss.

Men de kjørte bare videre så jeg gadd ikke å hoppe av.

 

Jeg ble skremt når jeg så den bilen ass. Scooteren var forøverig en Gilera DNA. Ser faen ikke ut som noe tyngere enn 50ccm den. Men jeg tror det som reddet oss var at begge hadde på hjelm. ;)

 

 

Ooh, what a ride.

Lenke til kommentar
wtf.. Kompisen din lånte deg scootern til å bruke i fylla? :p må ha bra tillit til deg da

9183029[/snapback]

 

 

Hehe, han eier egentlig en Aprilia RS. Så har han en scooter han bruker å herje med (eller den har blitt herja med ^^) Så den fikk jeg bruke da jeg ikke ville bruke min egen Aprilia RS, hvis jeg hadde krasjet med den hadde det gått ille med sykkelen. :p

Lenke til kommentar
wtf.. Kompisen din lånte deg scootern til å bruke i fylla? :p må ha bra tillit til deg da

9183029[/snapback]

 

 

Hehe, han eier egentlig en Aprilia RS. Så har han en scooter han bruker å herje med (eller den har blitt herja med ^^) Så den fikk jeg bruke da jeg ikke ville bruke min egen Aprilia RS, hvis jeg hadde krasjet med den hadde det gått ille med sykkelen. :p

9183090[/snapback]

Om du hadde blitt stoppa i fylla med en lånt sykkel, hadde han som eier fått en skikkelig smekk på pungen da. Tenkte han noengang på at det kunne få store konsekvenser for han at han lånte bort sykkelen?

 

Wtf! Så mange smarte mennesker det er her i verden.. :ermm:

Lenke til kommentar
'Jeez. Når man låner bort en moped, så er det en underlagt buddy-code. Man sladrer ikke på kompisen sin, man sier selvsagt at man tok den uten å spøre.

9183459[/snapback]

"Når jeg var hos kameraten min, stjelte jeg tilfeldigvis nøkkelen og stakk av med sykkelen hans uten at han merket det. Han er jo heeelt uskyldig da.."

 

Som om det hadde holdt? Da hadde man jo bare rodd seg selv langt uti hengemyra. Redde kameraten for selv å få økt siktelsen til innbrudd og tyveri også? :p

Lenke til kommentar
"Når jeg var hos kameraten min, stjelte jeg tilfeldigvis nøkkelen og stakk av med sykkelen hans uten at han merket det. Han er jo heeelt uskyldig da.."

 

Som om det hadde holdt? Da hadde man jo bare rodd seg selv langt uti hengemyra. Redde kameraten for selv å få økt siktelsen til innbrudd og tyveri også? :p

9183517[/snapback]

 

Tenk deg nøye om nå, Jonas. Ville du virkelig formulert deg sånn?

 

Jeg tenker mer i de baner: "Kompisen min viste ikke at jeg lånte mopeden, jeg fant nøkkelen på komoden."

 

Det er tross alt deg selv du har å klandre når du spør om å få låne sykkelen, hvis du velger å dra med deg din tillitsfulle kompis i smørja er du en dårlig venn.

Lenke til kommentar
"Når jeg var hos kameraten min, stjelte jeg tilfeldigvis nøkkelen og stakk av med sykkelen hans uten at han merket det. Han er jo heeelt uskyldig da.."

 

Som om det hadde holdt? Da hadde man jo bare rodd seg selv langt uti hengemyra. Redde kameraten for selv å få økt siktelsen til innbrudd og tyveri også? :p

9183517[/snapback]

 

Tenk deg nøye om nå, Jonas. Ville du virkelig formulert deg sånn?

 

Jeg tenker mer i de baner: "Kompisen min viste ikke at jeg lånte mopeden, jeg fant nøkkelen på komoden."

 

Det er tross alt deg selv du har å klandre når du spør om å få låne sykkelen, hvis du velger å dra med deg din tillitsfulle kompis i smørja er du en dårlig venn.

9183627[/snapback]

Men hvorfor i hele tatt gjøre noe sånt da? Konsekvensene er store for å bli tatt for fyllekjøring, og vil man redde kameraten, for så å bli tatt for tyveri i tillegg, så er man jo virkelig ille ute. Og i tillegg belyse sin intelligens ved å poste dette her på forumet.. :roll:

Lenke til kommentar
Men hvorfor i hele tatt gjøre noe sånt da? Konsekvensene er store for å bli tatt for fyllekjøring, og vil man redde kameraten, for så å bli tatt for tyveri i tillegg, så er man jo virkelig ille ute. Og i tillegg belyse sin intelligens ved å poste dette her på forumet.. :roll:

9183707[/snapback]

 

Jeg har da ikke forsvart fyllekjøring. Det stiller ganske likt med drap for min del. Men det å sladre på en kompis, som lar deg låne mopeden sin, gjør man bare ikke. Jeg vet jeg ikke hadde gjort det, og når jeg låner bort mopeden min forventer og vet jeg at det samme blir gjort for meg.

Lenke til kommentar
Men hvorfor i hele tatt gjøre noe sånt da? Konsekvensene er store for å bli tatt for fyllekjøring, og vil man redde kameraten, for så å bli tatt for tyveri i tillegg, så er man jo virkelig ille ute. Og i tillegg belyse sin intelligens ved å poste dette her på forumet.. :roll:

9183707[/snapback]

 

Jeg har da ikke forsvart fyllekjøring. Det stiller ganske likt med drap for min del. Men det å sladre på en kompis, som lar deg låne mopeden sin, gjør man bare ikke. Jeg vet jeg ikke hadde gjort det, og når jeg låner bort mopeden min forventer og vet jeg at det samme blir gjort for meg.

9183746[/snapback]

Det er jo greit. Men når man låner bort mopeden til en kamerat fordi han skal fyllekjøre med den, så syns jeg det er såpass uansvarlig av eieren at han selv må ta ansvar for det. Og når man da først sammenlikner med drap, så er det jo ikke riktig av eieren av et våpen og låne det bort til en person fordi han skal drepe noen med det. Ikke at det er det samme akkurat, men man ser sammenhengen.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
wtf.. Kompisen din lånte deg scootern til å bruke i fylla? :p må ha bra tillit til deg da

9183029[/snapback]

 

 

Hehe, han eier egentlig en Aprilia RS. Så har han en scooter han bruker å herje med (eller den har blitt herja med ^^) Så den fikk jeg bruke da jeg ikke ville bruke min egen Aprilia RS, hvis jeg hadde krasjet med den hadde det gått ille med sykkelen. :p

9183090[/snapback]

Om du hadde blitt stoppa i fylla med en lånt sykkel, hadde han som eier fått en skikkelig smekk på pungen da. Tenkte han noengang på at det kunne få store konsekvenser for han at han lånte bort sykkelen?

 

Wtf! Så mange smarte mennesker det er her i verden.. :ermm:

9183442[/snapback]

 

Om jeg hadde blitt stoppa i fylla med sykkelen til kompisen min skulle nok jeg tatt meg av eventuelt bøter som hadde rullet inn. Uansett om de blir skrevet ut til eieren, så skal jeg nok betale uansett.

 

Så ikke kom her å kjeft på meg pga av mine handlinger.

 

Og dessuten, så visste han at jeg var full (småfull) og han visste konsekvensene, men siden jeg er en god kompis så tar jeg selvfølgelig skylden for det hvis det skulle skjedd noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...