Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generell diskusjon om og rundt moped


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil ikke si at AM6 er noe slappere en derbi orginalt . det har vel noe med utvekslingen din at akser fra han ( du har vel 72 tenners bakdrev ).

8536030[/snapback]

72 tenners bakdrev? Er du gal? :p Er jo "bare" 65 da :p Men jeg har 14/65, og han har vel 12/48 om jeg ikke husker helt feil. Men uansett, han kjører jo uplombert da.. Han får den nesten ikke opp på bakhjulet heller.. :!:

 

 

Altså, Jonas. Din sykkel gjør 75 orginalt, var det slik? Det må da bety at dette er en uplombert motor + potte det er snakk om...?

8536043[/snapback]

Min er helt orginal ja, slik den kommer fra butikken ny, og jeghar ikke gjort noe med den. Så alle plomberinger og sånt sitter på. Og dette var før jeg bytta til 14 tenner foran.. Nå har jeg fått roa beistet, og den går gjennomsnittlig 65 på flata, noe som er mye bedre med tanke på hva motoren har godt av i lengden.. :)

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Evil-duck :!:

Hvorfor ikke?

jaja, det sa vertfall kompisen min

8536288[/snapback]

 

Vel. På scooter e liksom orginale vektene beegnet for å gå i 45 å da vil scootern på en måte gire for å gå i 45, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare . Men tror nok turtale vil stoppe på 75-80 km/t

Lenke til kommentar
Og du har jo skjært halve speedoptions's sylinderlager :p

 

:D

8535683[/snapback]

 

Du glemte MC-deler sitt sylinderlager også.

 

Jeg har kjørt lenger enn dere begge, og hatt flere sykler enn dere begge ^^

 

Eid :p

 

Nei, men jeg å syns GPR-en er plastrakett, ser litt for galla ut - for å være 50cc..

Synet på R har alltid vært likt - det skal gå jævlig, det er jo den eneste grunn til at man faktisk har mekka en R sykkel, det er ikke noe stor kjørekomfort i en slik sykkel, dermed er det jævlig teit at en feks uplombert, eller plombert 50cc sykkel blir lagd i hele tatt.. Går jo såpass dårlig.

 

Synet endrer seg når det kommer på full turtall trim og man runder 120 :)

 

Am6 4 life

8535582[/snapback]

Siden dere savnet meg sånn for jeg vel komme med noen innlegg i denne tråden og da. :tease:

 

Grunnen til at du, Hurt, har hatt flere sykler enn de begge, er nok fordi du ikke kan kjøre og har vraka dem alle sammen... (HAHA, der fikk du den! :p )

 

Jeg syns det ser litt Harry ut med R-sykler som kun går i 50. Uansett så er det jævli digg å kjøre forbi sånne sykler når man selv kjører orginalt. :!:

 

Hvis jeg skulle uttalt meg om hvem jeg syns er finest, måtte det ha blitt GPR og/eller RS da disse i og for seg er omtrent samme sykkel nå.

 

Og for å nevne litt om AM6 og Derbi motoren, så syns jeg Derbi motoren går bedre. Fettern min kjører uplombert Malaguti, og den drar ikke fra meg i starten (HAHA). Han må ruse den mye mer enn det jeg trenger. Den kommer ikke før på høye turtall, og han må gire mye. Min kommer helt fra bånn av, og jeg trenger ikke å gire så mye i forhold til det han må. DeAM6 motoren er rett og slett mye slappere enn Derbi sin, siden han til og med må ha full gass for å komme opp en kant hvis han står inntil den.. :!:

 

 

8535984[/snapback]

 

Det har noe med vedlikehold av motoren og kjøre, å kjørstilen til hver og 1.

Hadde jeg kjørt i 50km/t med mopedene mine hadde jeg jo aboslutt ikke kræsja, det går jo ikke, men jeg skulle veldig veldig gjerne sett deg prøve deg ut på hjulet med trim å herja konstant ?

 

Tingen var jo at jeg hadde kjørt mer enn de begge, og i tillegg hatt flere sykler, skjært flere sylindre, fucka flere mopeder, brent flere mopeder, tryna flere ganger ol. Jeg sier ikke at jeg syns det er så ille kult , men det var en diskusjon om hvem som hadde mest erfaring :p

 

Hvis ikke Xrace er plombert i eksosen er det ikke så rart at den er sterke da, særlig mtp. utvekslinga. Hadde Am6 hatt like vilkår, hadde de stått ekstremt nærme, om ikke likt - eller am6 et hakk foran ^^

Lenke til kommentar
Hvis ikke Xrace er plombert i eksosen er det ikke så rart at den er sterke da, særlig mtp. utvekslinga. Hadde Am6 hatt like vilkår, hadde de stått ekstremt nærme, om ikke likt - eller am6 et hakk foran ^^

8542233[/snapback]

Derbi Senda modellene er plombert i eksosen de óg, men på en annen måte enn andre mopeder. Flere scootere er vel også plombert på samme måten. Hvis du vil vite mer om plomberingene i Derbi Senda kan du sjekke her!

Lenke til kommentar
en kar i paralell klassen min påstår TSXen hans går i 110 med borra sylinder og effektanlegg med 14-52 dreving , og at sykkelen går like fort i oppoverbakker som nedove , hva tror dere om det utsagnet ? :p

8543287[/snapback]

 

Jeg tror du bør spørre om å få prøve denne TSXen. ;)

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting angående turtallsperrer. Si at du blir tauet inn på tralla, du aktiverer turtallsperre. Så girer polisen opp til sjette gir på din TZR, og hva skjer så? Turtallsperren stopper den på 4,000 rpm elns, eller har turtallsperre en helt annen virkning?

 

Jeg må si at hvis det er slik som over, kan turtallsperre umulig lure noen som helst, med mindre det går som ei plombe av sykklen.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting angående turtallsperrer. Si at du blir tauet inn på tralla, du aktiverer turtallsperre. Så girer polisen opp til sjette gir på din TZR, og hva skjer så? Turtallsperren stopper den på 4,000 rpm elns, eller har turtallsperre en helt annen virkning?

 

Jeg må si at hvis det er slik som over, kan turtallsperre umulig lure noen som helst, med mindre det går som ei plombe av sykklen.

8545220[/snapback]

 

 

På min sykkel har jeg en tråløs turtallsperre, og her kan jeg dra helt til 12K på hvert gir, men når jeg kommer til fjerde sperrer den på 7K, noe som gjør at den går i 50 på flata.

Lyden blir også endret, redda meg når jeg møtte UP og purken skulle rusen peden.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting angående turtallsperrer. Si at du blir tauet inn på tralla, du aktiverer turtallsperre. Så girer polisen opp til sjette gir på din TZR, og hva skjer så? Turtallsperren stopper den på 4,000 rpm elns, eller har turtallsperre en helt annen virkning?

 

Jeg må si at hvis det er slik som over, kan turtallsperre umulig lure noen som helst, med mindre det går som ei plombe av sykklen.

8545220[/snapback]

 

 

På min sykkel har jeg en tråløs turtallsperre, og her kan jeg dra helt til 12K på hvert gir, men når jeg kommer til fjerde sperrer den på 7K, noe som gjør at den går i 50 på flata.

Lyden blir også endret, redda meg når jeg møtte UP og purken skulle rusen peden.

8545827[/snapback]

 

en turtallsperre kan du umulig fysisk endre lyden ?? det den gjør er da at du ikke kommer på så høyt turtall. og du har vel ikke endret utveksling ? (dreving) . Og da vil det virke normalt , men vist du har tyngre dreving vil den stoppe før på turtallet og det vil da virke veldig merkelig og mistenksomt :p

Lenke til kommentar

en turtallsperre kan du umulig fysisk endre lyden ?? det den gjør er da at du ikke kommer på så høyt turtall. og du har vel ikke endret utveksling ? (dreving) . Og da vil det virke normalt , men vist du har tyngre dreving vil den stoppe før på turtallet og det vil da virke veldig merkelig og mistenksomt :p

 

 

 

Tydligvis, jeg hører stor forskjell når jeg ruser med og uten turtallsperra på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...