Anathema Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Generel diskusjon om og rundt mopedOppretter denne tråden for å unngå all off-topic snakken i alle andre tråder her i MC forumet.I denne tråden kan vi ta opp de klassiske spørsmålene: Har Derbi bedre motor enn AM6? Er plastikken i Derbi kåpene virkelig bedre enn de i TZR, og alle de andre slagerne. Her er det også rom for å diskutere den gangen du ble tauet inn av unkel blå.Diskusjonen oppfordres til å holdes på et seriøst plan, spam og OT tolereres ikke! Personangrep resulterer i ferie. Endret 22. oktober 2013 av Dysfuncti Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Da syns jeg vi kan avgjøre nå, en gang for alle: Motoren til Derbi påstås å være bedre enn AM6 motorene. Er dette noe å velge moped på grunnlag av? Utvekslet en e-mail med en fra Yamaha-centret i moss (virket ikke helt proff dog) Men han mente på at AM6 motoren i 2007 utgaven var forsterket? Noen som har noe mer konkret her? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg valgte derbi ovenfor AM6 motorene Lenke til kommentar
Sund Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg kjøpte meg en Derbi, men ikke fordi motoren var "bedre" enn i AM6. Jeg kjøpte den for den hadde et utsende jeg liker veldig godt! Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 har bare erfaring med AM6 så jeg veit ikke Lenke til kommentar
reds Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg har lyst til å kjøpe meg Motorhispania RX etter sommern når jeg får lappen. Noen her som har erfaringer å dele? Lenke til kommentar
Prey Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Har sett på bilder at du sitter litt sammenkrøpet på en MH RX. Som en kamerat av meg sa: "Det er nesten så du kan styre med beina" Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Jeg valgte derbi ovenfor AM6 motorene 8528440[/snapback] Da dette er ment som å være en diskusjon starter jeg , som jeg pleier Har du noen grunn i hele tatt for å velge derbi foran Am6 ? Har sett på bilder at du sitter litt sammenkrøpet på en MH RX. Som en kamerat av meg sa: "Det er nesten så du kan styre med beina" 8528972[/snapback] MH RX er veldig liten ja, husker da jeg kjørte RX for første gang, med full trim, det var spooky, var dårlig for en stor kar som meg CH Racing har det gått rykter om å ha "forsterket" motor, clutch med 5 skruer istede for gamle AM6 med 4 ol. Endret 3. mai 2007 av Hurt Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Samma hvilken motor det er, bare den virker ! Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg har lyst til å kjøpe meg Motorhispania RX etter sommern når jeg får lappen. Noen her som har erfaringer å dele? 8528811[/snapback] En kamerat av meg har en RX, den er veldig liten. Jeg synst den var vanskelig å kontrollere på grunn av størrelsen. Men hvis man ser bort ifra størrelsen er det en veldig bra moped. Bra kvelitet og kjent merke. Og så har den jo AMsex da. Lenke til kommentar
reds Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hvordan er størrelsen i forhold til en Gilera DNA eller en TZR? Er ute etter noe i mellom disse da DNAen er for liten og TZR for dyr! Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Hvordan er størrelsen i forhold til en Gilera DNA eller en TZR? Er ute etter noe i mellom disse da DNAen er for liten og TZR for dyr! 8531979[/snapback] Ganske mye mindre enn en TZR, hvertfal følelse det sånn når du sitter på en. Ser knøttliten ut også i forhold. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hvordan er størrelsen i forhold til en Gilera DNA eller en TZR? Er ute etter noe i mellom disse da DNAen er for liten og TZR for dyr! 8531979[/snapback] Gilera DNA er knøttliten i forhold til TZR. Jeg syns den var liten i forhold til min RS, men TZR er jo bittelitt større, så ja. Gå heller for TZR. Forresten, veldig bra tiltak Anathema, nå slipper vi all denne OTpraten i de andre trådene. Forresten har jeg bare hatt erfaring med AM6, men jeg irriterer meg stort over dette ''frigiret'' mellom 5 og 6. Klarer alltid å treffe på det. Lenke til kommentar
reds Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Har sett TZR ved siden av Gileraen, og den blir et monster til sammenlikning. Hvilke andre rpeder finnes der ute, egentlig? Har ikke kommet over noen andre enn DNA, TZR, RS og RX. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg ville gått for enten TZR eller RS. Jeg gikk for RS. Veldig fornøyd med det. Lenke til kommentar
reds Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Det eneste som hindrer meg er nok prisen. Har ordnet meg jobb og regner med å ha tjent rundt 15 høvdinger når sommern er forbi. Hvis jeg slenger på noen småjobber nå og kanskje litt spons senere, får vi se hva det blir. Får ikke lappen før oktober, da. =/ Endret 3. mai 2007 av Marius E Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Tror kanskje du da er tjent med å se på litt brukt cross-modeller. Ellers får du jo pene TZR brukt til rundt 18-20k om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
reds Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Ja, er fullt klar over det. Får nesten se hva som selges mot høsten. Kanskje ikke så praktisk med r-ped om vinteren heller. På den annen side, det er pisskaldt å kjøre i minusgrader. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Ja, er fullt klar over det. Får nesten se hva som selges mot høsten. Kanskje ikke så praktisk med r-ped om vinteren heller. På den annen side, det er pisskaldt å kjøre i minusgrader. 8532335[/snapback] Det skal jeg love deg at det ikke er. Moped på vintern er generelt noe herk. Jeg var vel ivrig på å få kjørt DT-R'n min, kjørte i opptill -10 - Uten varmedress. Medregnet vind blir det brått -30 grader.. Brrr.. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 ja.. hehe, vintern er såå jæævlig Spesielt uten hansker.. jeg og tatern kjørte jo te Byen når det snødde som værst, frøs dritten ut av oss.. Kjørte så jæævlig på nyveien så det ble is på visiret , haha Men, på tide med litt saftig diskusjon ? Jonas og evilcock, nei,evilduck, hvor er dere ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå